مدیریت
مدیریت رقبا-مدیریت فروش و خدمات مدیریت بازار
نام کتاب: مدیریت رقبا-مدیریت فروش و خدمات مدیریت بازار
نویسنده: پرمود باترا
مترجم: آرش نصیرزاده
ناشر: نسل نو اندیش
تعداد صفحات: 108
درباره کتاب:
عقاید و ایدههای یک انسان میزان موفقیت او را در زندگی تعیین مینماید. هر انسان جهان پیرامون خود را به گونهای میبیند و به تبع آن ادراک خود را نسبت به فرصتها و اهداف شکل میدهد.
این مجموعه حاوی نکات، عقایدی اصیل و قابل حصول در زمیه مدیریت از زندگی گرفته تا کار و تلاش است.
مدیریت اولویتها
نام کتاب: مدیریت اولویتها
نویسنده: دیدیه نویه
مترجم: محمد راد
ناشر: نسل نو اندیش
تعداد صفحات: 56
درباره کتاب:
چرا بعضی از مدیران همیشه سرشان شلوغ است، ساعتهای طولانی کار میکنند، و سرانجام نیز رشتهی کار از دستشان خارج میشود؟ یکی از دلایل عمده این است که آنان اولویتهای کاری خود را فراموش میکنند. بین مهم و فوری تمایز و قائل نمیشوند.
شناخت اولویتها و چگونگی مدیریت کردن آنها و انجام کارها با توجه به اولویت، از جمله رازهای موفقیت مدیران است.
فهرست مطالب کتاب:
- مشکلات شما چه چیزهایی هستند؟
- چگونه بر اولویت های خود متمرکز شویم؟
- چگونه بهتر با دیگران به تفاهم برسید؟
پیشبرد تیم
نام کتاب: پیشبرد تیم
نویسنده: کنت بلانچارد
مترجم: مهندس نگار مختاری
ناشر: نسل نواندیش
تعداد صفحات: 173
درباره کتاب:
امروزه افراد در سازمانها بیش از گذشته به کار در تیمها دعوت میشوند. این بدان جهت است که کار در سازمانها به گونهای حیرتآور پیچیده شده است و تغییرات پیوسته رخ میدهند. شرکتها در سراسر دنیا، هرچه بیشتر از تیمها بهره میگیرند، زیرا مجبورند با این دنیای پویای کار کنار بیایند.
فهرست مطالب کتاب:
- حرکت کار تیمی به سطح برتر
- درک تیمهای سطح برتر، تصویری از آیندهی شما
- آموختن مهارتهای سطح برتر را آغاز کنید
- برای ایجاد حس مسئولیت، از اطلاعات استفاده کنید
- برای ایجاد فعالیت متمرکز، مرزها را مشخص کنید
- برای برطرف کردن گرفتاری مشترک، مانند تیم عمل کنید
- تغییر و تحول را شتاب ببخشید
- برای بالابردن اعتماد، اطلاعات بیشتری را به اشتراک بگذارید
- مرزها را گسترده کنید تا باعث آزادی عمل بیشتری شوید
- تصمیمات تیمی بگیرید تا حسی از قدرت ایجاد کنید
- بر مهارتهامسلط شوید
- از اطلاعات برای به دست آوردن نتایج عالی استفاده کنید
- مرزها را با دیدگاه و ارزشها جایگزین کنید
- تیم سطح برتر باشید و نتایج عالی به دست آورید
- تبریک! تیم شما به سطح برتر رسید
13 اشتباه مهلک مدیران
نام کتاب: 13 اشتباه مهلک مدیران
نویسنده: دابلیو استیون براون
مترجم: لعیا موسائی
ناشر: نسل نو اندیش
تعداد صفحات: 304
درباره کتاب:
این کتاب در مورد تکمیل مهارتهای رهبری و مدیریتی شما در راستای پیشگیری از اشتباههای رایجی است که مدیران درباره کارکنان تحت کنترل خود انجام میدهند.
در حقیقت مدیران از زمانی که قابیل سعی کرده هابیل را تحت سلطه خود قرار دهد، چنین اشتباه یکسانی انجام دادهاند. این اشتباهها اگر برای شما خطرناک نباشد، برای موسسه شما مهلک میباشد. اما اگر میدانید این خطاها چه هستند، نباید هیچگاه چنین اشکالهایی در ماهیت، روش و قضاوت اداره خود داشته باشید.
فهرست مطالب کتاب:
- عدم مسئولیتپذیری
- عدم موفقیت در ایجاد پیشرفت در کارمندان
- سعی در کنترل نتایج به جای تاثیر بر افکار
- پیوستن به یک گروه نامناسب
- مدیریت یکسان بر افراد
- فراموش کردن اهمیت سود
- تکیه بر مشکلات به جای اهداف
- دوست به جای رئیس
- ناتوانی در ایجاد استانداردها
- عدم موفقیت در آموزش به کارکنان
- نادیده گرفتن بیکفایتی کارمندان
- قدردانی صرف از کارمندان برجسته
- سعی در تحت نفوذ قراردادن دیگران
مدیریت بر نوآوری پایدار
نام کتاب: مدیریت بر نوآوری پایدار
نویسنده: دکتر Ian E. Maxwell
مترجم: مهندس سید حسن هفدهتن
ناشر: موسسه کار و تامین اجتماعی
تعداد صفحات: 288
درباره کتاب:
در جهان کنونی که عرصه رقابتها در جغرافیای جهان بسیار فشرده و تنگ گشته است، دستیابی به رشدهای بالا و جهشگونه اقتصادی جز با تمسک به زنجیرهای نوآوری، فناوری و تجاریسازی ایدههای ارزشمند علمی و مبتکرانه، بعید به نظر میرسد. حتی کشورهایی که در عرصه علم و دانش نیز از پیشرفتهای چشمگیر و خارقالعادهای برخوردار بوده، لیکن نتوانستهاند به طور همزمان زیرساختهای نوآوری، فناوری و تجاریسازی را در سطح ملی، گسترش و توسعه دهند، از دستیابی به رشدهای مورد انتظار باز خواهند ماند. مستندات آماری در کشورهای پیشرفته بر آن دلالت دارد که برای دستیابی به رشدهای بالا در زمینه بهرهوری عوامل تولید، ابزار اعجازگر نوآوری است که با ایجاد تحول در هسته ارزش افزوده، ستانده چشمگیری را نصیب سازمانهای کارآفرین میسازد.
فهرست مطالب کتاب:
- نوآوری و رشد اقتصادی
- مفاهیم نوآوری
- زیرساخت نوآوری
- نوآوری خطرپذیر
- نوآوری وابسته به دانشگاه
- چین و نوآوری
- هندوستان و نوآوری
- ببرهای نوآوری
- سرمایه گذاریهای بزرگ و مخاطرهآمیز برای نوآوری
- نوآوری در انرژی تجدیدپذیر
- نوآوری در انرژی پاک
- نوآوری در IT
- نوآوری در بخش سلامت و مراقبتهای پزشکی
- نوآوری در نانو تکنولوژی
- نوآوری در جایزه
- نوآوری پایدار
مدیریت تغییر
نام کتاب: مدیریت تغییر
مولف: مهندس بهرام خانمختاری
ناشر: مرکز آموزش علمی-کاربردی تحقیقات صنعتی ایران
تعداد صفحات: 150
درباره کتاب:
تنها چیزی که تغییر نمیکند، خود تغییر است.
در فعالیتهای عادی روزانه، آنچه که زمینه موفقیت افراد را فراهم میآورد شناخت و آگاهی داشتن به اوضاع احوال خود و محیط پیرامون میباشد.
هر روز افکار جدیدی خلق میشوند، ایدههای نو باعث خلاقیت های جدید و در نتیجه باعث به وجود آمدن ابداعات و اختراعات بدیع و شگفت انگیز میشود.
فهرست مطالب کتاب:
- ضرورت ایجاد تغییر
- مراحل انجام تغییر
- راهکارهای اجرایی برای غلبه بر مقاومت و کنترل آن
- در خصوص منابع انسانی و رفتارهای آنها در مقابل تغییر
- انجام دادن فعالیتهای تغییرات بصورت بهبود مستمر
- در خصوص انجام فعالیتهای مشارکتی و نقش تغییر در آنها
- در خصوص انجام فعالیتهای کیفیت جامع و نتیجه تغییر آن در ژاپن
- در خصوص جلوگیری از خطاهای ساده انسانی و تغییر
- در بیان دیدگاههای اقتصادی و اثر تغییر بر آن
- در خصوص کاربرد IT و دستاوردهای حاصل از تغییر در آن
- در خصوص چگونگی تدوین برنامههای استراتژیک به همراه تغییر
- در خصوص تیم و معایب کار تیمی با توجه به تغییر
- در خصوص تولید ناب با لحاظ کردن تغییر
- در خصوص روانشناسی توافق و نتایج حاصل با توجه به تغییر
- رهنمودها و تجربهها
- دستآوردهای یک شرکت (تغییر مدار) در طی 12 سال
- پیام آخر
مدیریت پروژه ناب
نام کتاب: مدیریت پروژه ناب
مترجم: دکتر مسعود کسایی- پریسا فلکی
ناشر: مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران
تعداد صفحات: 281
درباره کتاب:
امروزه نوآوران بر این باورند که با استفاده از تکنولوژیهای جدید و انقلابی باعث توسعهی محصولات شرکتهای بزرگ و کوچک میشود. کسب و کارها در فضای رقابتی و پویا قرار دارند، چرخهی عمر محصولات کوتاهتر شدهاست. طبیعی است که سازمانها برای توسعه محصولات و خدمات جدید به طور جدی با یکدیگر رقابت میکنند. در چنین شرایطی، سرعت تیمها برای تصمیمگیری بر اساس اطلاعات ناقص یا در محیط پر ابهام اهمیت مییابد؛ بعلاوه، مسیر و الزامهای پروژه، مدام در حال تغییر است؛ بنابراین تیمها باید چابک باشند!
فهرست مطالب کتاب:
- تعریف مدیریت پروژه ناب
- تعیین زمان استفاده از مدیریت پروژهی ناب
- پروژهها همان کسب و کارند
- تیمهای چند وظیفهای: سازماندهی برای چابکی
- نقش مدیر پروژه
- تیم پروژهی ناب
- برنامهریزی برای سرعت عمل
- ریسکپذیری در محیط ناب
- مدیریت: خلق محیط ناب
- زیربنای عملیاتی مدیریت پروژه
- مدیریت پرتفوی ناب: هماهنگی پروژههای تاکتیکی با استراتژی کسب و کار
- ادغام مدیریت پروژه و مدیریت پرتفو با فرآیند توسعهی محصول برای موفقیت کسب و کار
مدیریت دولتی نوین
نام کتاب: مدیریت دولتی نوین
نویسنده: دکتر حسن دانائی فرد- محسن علیزاده ثانی
ناشر: موسسه کتاب مهربان نشر
تعداد صفحات: 165
درباره کتاب:
قدمت مدیریت دولتی به قدمت شکلگیری حکومتها در سراسر عالم است. بطور کلی مدیریت دولتی به مدیریتی اشاره دارد که برای اجرای خط مشیهای عمومی توسط مدیران در بخش دولتی انجام میشود.
رشته مدیریت دولتی نحوه عمل و رفتار مدیریت در بخش دولتی را تئوریزه میکند. چندین دهه از شکلگیری این رشته میگذرد و نهضتهای مختلفی با اتکا به نظریههای خود بر این رشته حکمفرما شدهاند.
فهرست مطالب کتاب:
- فصل اول: علل پیدایش، ایده ها واستراتژیهای مدیریت نوین دولتی
- فصل دوم: روش نقد
- فصل سوم: نگرش منفی به کارکنان بخش دولتی
- فصل چهار: تاکید بر مشتریان سودآور
- فصل پنجم: روحیه کارآفرینی
- فصل ششم: سرمایهداری شرکتی
- فصل هفتم: جدایی خریدار- تامینکننده
- فصل هشتم: دموکراسی رویهای
- فصل نهم: درک ناقص از کسب دانش
- فصل دهم: نطریه زوال اعتماد عمومی
- فصل یازدهم: جهتگیریهای نوین در مدیریت دولتی
فرآیند کاربردی مدیریت ریسک پروژه
نام کتاب: فرآیند کاربردی مدیریت ریسک پروژه
مترجم و مولف: رسول عبدالمحمدی
ناشر: مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران
تعداد صفحات: 277
درباره کتاب:
مدیریت پروژه مقولهای است که با توجه به حجم زیاد پروژههایی که در کشور تعریف و اجرا میگردد، روزبهروز اهمیت خود را بیشتر نشان میدهد. یکی از شاخصههای کشورهای رو به توسعه، تعریف پروژههای متعددی است که با هدف ایجاد زیرساختهای عمرانی و صنعتی تعریف میشوند. در کشور ما نیز به عنوان کشوری رو به توسعه، تعداد زیاد پروژهها در صنایع گوناگون از قبیل نفت، گاز، پتروشیمی، راه و ساختمان و … موید این مطلب میباشد. در چنین فضایی توجه بیش از پیش به مقولهی مدیریت پروژه به عنوان یک دانش تجربی وکاربردی از جایگاه ویژهای برخوردار است. در این میان مدیریت ریسک پروژه که یکی از بخشهای دانش مدیریت پروژه است از اهمیت بهسزایی برخوردار میباشد.
فهرست مطالب کتاب:
- برنامهریزی مدیریت ریسک
- شناسایی عدم قطعیتها
- شناسایی و دستهبندی تهدیدها و فرصتها
- واکاوی فرصتها و تهدیدها
- پاسخ به فرصتها و تهدیدها
- کنترل و پایش فرصتها و تهدیدها
- خودآموز برنامهریزی
- خودآموز ریسک
- خودآموز اجرای ریسک سریع
- جریان نقدینگی احتمالی
- خودآموز ثبت ریسک
- خودآموز استفاده از فایل XER
- خودآموز خواندن پروژه از پایگاه دادههای پریماورا
- خودآموز ریسک P3
- خودآموز ریسک PMS
- خودآموز ماکرو
پیادهسازی مدیریت دانش در سازمانهای مهندسی
نام کتاب: پیادهسازی مدیریت دانش در سازمانهای مهندسی
نویسنده: علی حبیبی
ناشر: انتشارات ارگ (با همکاری موسسه مهربان نشر)
تعداد صفحات: 133
درباره کتاب:
در دنیای امروز که بسیاری از سازمانها با سود کم، سرمایه محدود و تحت رقابت فشرده فعالیت میکنند و در عین حال باید انتظارات سهامداران را نیز برآورده نمایند، سازمانهایی موفقند که بتوانند موقعیت بهتر و فرصتهای جدید ایجاد نمایند.
پیشرفت فناوری و رقابت فشرده در عرصههای صنعتی، تولیدی و خدماتی موجب تغییر شرایط در سازمانها و شرکتها شده است، بطوریکه هماکنون دانش و تجربه معیار انتخاب شرکت موفق در عرصه رقابتی میباشد.
فهرست مطالب کتاب:
- مفاهیم
- مروری بر تاریخچه مدیریت
- مروری بر نظریهها و مدلها
- روشهای دریافت اطلاعات
- راهاندازی مدیریت دانش
اعداد شگفتآور در مدیریت منابع انسانی
نام کتاب: اعداد شگفتآور در مدیریت منابع انسانی
نویسنده: هیوباک نال- ژانگ وی
مترجم: دکتر سعید صفری-علیرضا بانشن- اصغر گلشن
ناشر: موسسه کتاب مهربان نشر
تعداد صفحات: 164
درباره کتاب:
در هزاره سوم که سازمانها با تمام قدرت مشغولاند، بخش عمدهای از انرژی آنها صرف توجه به کارکنان میشود. زیرا سازمانها به وضوح دریافتهاند که انسانها به عنوان سرمایهی اصلی آنها، عامل باقی ماندن در این صحنهی رقابتاند، و بهرهوری سرمایهی انسانی، در جهتگیری سازمانها نقش اساسی دارد.
همراه با رشد و پیچیده شدن هنر و علم اندازهگیری عملکرد منابع انسانی طی سالهای گذشته، اعداد شگفتآور برای مدیریت منابع انسانی، مبنای مناسبی برای آغاز حرکت در این زمینه فراهم مینمایند.
فهرست مطالب کتاب:
- فصل اول: علل پیدایش، ایدهها
- فصل دوم: اعداد شگفتآور در مدیریت کارکنان و یادگیری
- فصل سوم: اعداد شگفتآور برای استعداد و پاداش
سیستم مدیریت یکپارچه IMS
نام کتاب: سیستم مدیریت یکپارچه IMS
مترجم و مولف: ناصر صادقیفرد- مینو نمازی
ناشر: مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران
تعداد صفحات: 304
درباره کتاب: در دنیای کنونی کیفیت به عرصهی بی چون و چرای رقابت در تولید کالا و خدمات تبدیل شده است. لذا توجه به مسائل مرتبط با کیفیت محصول و کیفیت فرآیند همراه با حفظ محیطزیست و همچنین رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشت محیط اهمیتی روزافزون یافتهاست. امروزه بسیاری از سازمانها به نقش سیستم مدیریت در هدایت و هماهنگ کردن فعالیتهای سازمان پی بردهاند. همچنین با اعمال مدیریت نوین میتوان از ابزاری که سیستم در اختیار مدیریت قرار میدهد، به صورت کارا و موثری بهره جست و به اهدافی از قبیل رضایت کارکنان و ایجاد انگیزه در آنها، رضایت مشتری با فراهم نمودن محصولاتی مطابق با نیازها و انتظارات آنها و بهبود مستمر با برنامهریزی صحیح دست یافت.
فهرست مطالب کتاب:
- IMS
- آغاز به کار
- خط مشی و توسعه آن
- طرحریزی کلیات
- طرحریزی
- اجرا و اقدام
- بهبود
- بازنگری مدیریت
- مدیریت یکپارچه ایمنی و بهداشت، زیست محیطی و کیفیت
- استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001-2000
- استاندارد سیستم زیست محیطی ISO 1400-2004
- سیستم های مدیریت زیست محیطی-الزامات
- استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفهای OHSAS 18001-2007
مهارتهای رهبری پروژه از تئوری تا عمل
نام کتاب: مهارتهای رهبری پروژه از تئوری تا عمل
نویسنده: دکتر جفری کی.پینتو – دکتر جفری تریلر
مترجم: ماندانا کریمی – بهنام بینا
ناشر: ارگ
تعداد صفحات: 198
درباره کتاب:
با توجه به تفاوتهای فردی، فرهنگی و برداشتهای مختلف افراد از مدیریت،پیروی نمودن از مدیری که مهارت ناچیزی در مباحث مدیریت دارد، بسیار مشکل است، چه برسد به محیطهای پروژهای که به دلیل تنوع کار پروژه، تفاوتهای بین فردی بیشتر میباشد. همچنین با توجه به قهرمانپروری ایرانیان، بحث رهبری در مدیریت موفق پروژهها تاثیر به سزایی میتواند داشته باشد. لذا نیاز و خلأ کتابی که به دنبال افزایش مهارتهای مهم مدیریت و رهبری مدیران پروژه باشد، در مدیریت پروژههای امروز ایران کاملا محسوس است.
فهرست مطالب کتاب:
- ویژگیهای مدیران پروژهی اثربخش
- چگونه یک مدیر پروژهی خوب باشیم
- انتخاب مدیران پروژه: فهرست جامعی از از نشانگرهای خصایص مدیران
- رهبری پروژه: ادراک و انتخاب هوشمندانه سبک رهبری
- توسعه مهارتهای مدیریت پروژه
- یادگیری رهبری، ایجاد کیفیت، اثرگذاری بر پروژهها
- رهبری موقعیتی در محیط پروژهای/ ماتریسی
- مدیر پروژه، خالق تیمهای کارا و موثر
- طراحی سیستمهای مدیریت پروژه از دیدگاه مدیریت ارشد
- فرهنگ سازمانی و اثربخشی رهبر پروژه
فروش موفق
نام کتاب: فروش موفق
نویسنده: رابرت هلر
مترجم: سعید علیمیرزایی
ناشر: سارگل
تعداد صفحات: 70
درباره کتاب:
فروش موفق مستلزم مهارت در شناخت انواع تیپهای شخصیتی و راههای کنار آمدن با آنها، مهارت در ارائه توضیحات، آشنایی با تکنیکهای فروش، کسب آگاهی در مورد رقبا و محصولات آنها، مهارت در انجام مذاکرات تلفنی و حضوری، صداقت با مشتریان و … است.
فروش موفق عنوان دیگری از مجموعه “مدیران برجسته” استکه بر پایه تحقیقات علمی و با بیانی ساده و ساختاری منسجم چکیدهای از بایدها و نبایدهای مدیریتی در امر فروش کالا و خدمات را برای افرادی که به فروشندگی به عنوان یک حرفه تخصصی اعتقاد دارند بازگو میکند.
فهرست مطالب کتاب:
- آماده شدن برای فروش
- رفتار با مشتری
- موفقیت در فروش
- نحوه اداره کردن گروههای فروش
همراه با مشتری
نام کتاب: همراه با مشتری
نویسنده: بیل استینت
مترجم: داود حیدری
ناشر: رسا
تعداد صفحات: 288
درباره کتاب:
بیل استینت در کتاب خود با بهرهگیری از دو دهه تجربه در زمینه فروش و مشاوره، تازهترین رویکرد در عرصه برقراری رابطهای پایدار و بسیار سودآور با مشتری را در اختیار فروشندگان حرفهای قرار میدهد. همچنین این کتاب راهبرد و ابزار لازم را برای تحقق اهداف زیر در اختیارتان میگذارد:
پی بردن به مهمترین هدف و خواست مشتری
ایجاد ارتباط بین خدمات و کالایی که عرضه میکنید با تحقق اهداف مشتری
پی بردن به افکار مدیران ارشد شرکتها و چگونگی تصمیمگیری آنها در زمینه خرید
افزایش سودآوری و شتاب بخشیدن به فرآیند خرید از سوی مشتری
فهرست مطالب کتاب:
- چرا مشتری خرید میکند؟
- مشتری چگونه خرید میکند؟
شش کفش عمل
نام کتاب: شش کفش عمل
نویسنده: دکتر ادوارد دوبونو
مترجم: احد نویدی و محمود شیخیان
ناشر: پیک بهار
تعداد صفحات: 192
درباره کتاب:
بدیهی است که زندگی سالم در گرو مدیریت بهینهی اندیشه و عمل است. اگرچه اندیشیدن بسیار ارزشمند است، اما انسانها نمیتوانند فکر کنند و باید سرانجام دست بهکار شوند. نویسندهی کتاب با استفاده از استعارهی کفش که وسیلهای برای قدم برداشتن است و اقدام و عمل را تداعی میکند، خواننده را برای انتخاب و انجام اعمال مناسب در موقعیتهای مختلف راهنمایی و آماده میسازد.
فهرست مطالب کتاب:
- شش جفت کفش عمل
- شش سبک عمل
- کفشهای رسمی نیروی دریایی
- کفشهای کتانی خاکستری
- کفشهای کارساز قهوهای
- چکمههای لاستیکی نارنجی
- سرپایی مخملی صورتی
کتاب مدیر
نام کتاب: کتاب مدیر
نویسنده: دکتر تیمور آقایی
ناشر: کتاب جامع طلایی
تعداد صفحات: 830
درباره کتاب:
این کتاب اولین و جامعترین کتاب در زمینه اطلاعات و آموزشهای مدیریت در زمینههای مختلف و مرتبط اداره یک شرکت میباشد که هماکنون در اختیار شماست. از آنجایی که مسئولیت اداره شرکتها به عهده هیئت مدیره و مدیران عامل است سعی شده است عناوین و محتوی کتاب طوری انتخاب گردد که نیاز به دانش اینگونه مدیران را رفع کند. کتاب حاضر با عنوان کتاب مدیر در دوازده بخش اصلی حاوی دانش نوین مدیریت و یک بخش فرعی تحت عنوان ضربالمثلهای مدیریتی تدوین شده است.
فهرست مطالب کتاب:
- دانش عمومی مدیران
- مهارتهای مدیران
- اداره امور شرکتها
- مدیریت استراتژیک
- مدیریت امور مالی و سرمایهگذاری شرکت
- تولید و عملیات
- مدیریت بازرگانی شرکت
- کیفیت و مدیریت کیفیت در شرکت
- تندرستی و سلامتی مدیران
- انواع قوانین مربوط به شرکتها
- انواع قراردادهای مورد استفاده در شرکتها
- ضربالمثلها ونکتههای مدیریتی
مدیریت کارکنان
نام کتاب: مدیریت کارکنان
نویسنده: رابرت هلر
مترجم: سعید علیمیرزایی
ناشر: سارگل
تعداد صفحات: 70
درباره کتاب:
مدیریت کارکنان مستلزم مهارت در درک و تامین نیازهای فردی و شغلی افراد، توانایی نفوذ در روح و روان زیردستان و هدایت آنها در مسیر پیشرفت و تعالی فردی و سازمانی، آشنایی با روشهای توسعه توانمندیهای فردی افراد و پرورش استعداد آنها و … است.
مدیریت کارکنان عنوان دیگری از مجموعه “مدیران برجسته” است که بر پایه تحقیقات علمی و با بیانی ساده و ساختاری منسجم چکیدهای از بایدها و نبایدهای مدیریتی در امر مدیریت کارکنان را برای مدیران و سرپرستان پرمشغله بازگو میکند.
فهرست مطالب کتاب:
- توسعه مهارتهای اساسی در مدیریت کارکنان
- پرورش کارکنان
- یافتن راه حل
- ارزیابی و پاداش
مدیریت گروهها
نام کتاب: مدیریت گروهها
نویسنده: رابرت هلر
مترجم: سعید علیمیرزایی
ناشر: سارگل
تعداد صفحات: 70
درباره کتاب:
مدیریت گروهها مستلزم توانایی هدایت گروههای کاری در جهت تحقق اهداف فردی، گروهی و سازمانی، مهارت در شناخت بهتر کارمندان بدقلق اما توانمند و سازگار کردن آنها با سایر اعضای گروه، توجیه درست اعضا در مورد اهداف و روشهای رسیدن به آنها و … است.
مدیریت گروهها عنوان دیگری از مجموعه “مدیران برجسته” است که بر پایه تحقیقات علمی و با بیانی ساده و ساختاری منسجم چکیدهای از بایدها و نبایدهای مدیریتی در امر رهبری گروههای کاری را برای مدیران و سرپرستان پرمشغله بازگو میکند.
فهرست مطالب کتاب :
- شناخت نحوه کار گروهها
- تشکیل گروه
- افزایش کارایی گروه
- آیندهنگری در کار
مشتری مداری
نام کتاب: مشتری مداری
نویسنده: اندی بروس، کن لانگدن
مترجمان: دکتر محمدرضا جباری، سعید علیمیرزایی
ناشر: سارگل
تعداد صفحات: 70
درباره کتاب:
مشتری مداری مستلزم مهارت در درک و شناخت کامل مشتری، همگام شدن با نیازهای در حال تغییر و جلب رضایت او، اهداف مشتری مدار، بهبود فرآیندهای کسب و کار، هدایت کارمندان در جهت اتخاذ یک نگرش مشتری مدار، مشارکت دادن مشتری در تمام مراحل کسب و کار …است.
مشتری مداری عنوان دیگری از مجموعه “مدیران برجسته” است که بر پایه تحقیقات علمی و با بیانی ساده و ساختاری منسجم چکیدهای از بایدها و نبایدهای مدیریتی در امر مشتری مداری را برای مدیران و سرپرستان پرمشغله بازگو میکند.
فهرست مطالب کتاب:
- درک مشتری
- بازنگری رویکرد
- جلب رضایت
- بهبود عملکرد
شش قالب تفکر در جمعآوری اطلاعات
نام کتاب: شش قالب تفکر در جمعآوری اطلاعات
نویسنده: دکتر ادورارد دوبرنو
مترجم: بهنام فیروزفرد
ناشر :پیک بهار
تعداد صفحات: 96
درباره کتاب:
با استفاده از تکنیک 6 قالب تفکر در جمعآوری اطلاعات، ادوارد دوبونو به ما نشان میدهد که چطور توجه خود را به صورت خودآگاه هدایت کنیم تا مبادا جذب امور غیرعادی و شاید نامرتبط گردد. همانطور که میتوانیم تصمیم بگیریم به شمال نگاه کنیم یا غرب یا جنوب و شرق، میتوانیم قالبی جهت هدایت توجه برپا سازیم. این تکنیک نیز مانند سایر تکنیکهای دوبونو ساده و موثر است و نگاه شما به اطلاعات را کاملا تغییر خواهد داد.
فهرست مطالب کتاب:
- هدف: قالب مثلث
- درستی: قالب دایره
- دیدگاه: قالب مربع
- علاقهمندی: قالب قلب
- ارزش: قالب لوزی
- نتیجه: قالب مستطیل
رقص تغییر
نام کتاب: رقص تغییر
نویسنده: پیتر سنگه
مترجم: حسین اکبری و مسعود سلطانی
ناشر: آریانا قلم
تعداد صفحات: 680
درباره کتاب:
این کتاب برای تمامی کسانی که میخواهند در سازمان خود برنامهی تغییری را پیاده نمایند یا در حین اقدام تغییر با مشکلاتی مواجه شدهاند، بسیار مفید است. مطالعه این کتاب برای انجام تغییر، کسب دانش چگونگی برخورد با چالشهای تغییر و شنات محدودیتهای آن برای اثربخشی برنامههای تغییر و نیل به دستاوردهای برنامهریزیشده، از اهمیت به سزایی برخوردار است.
فهرست مطالب کتاب:
- آشنایی با کتاب
- ایجاد تغییر بنیادی
- کمبود وقت
- نداشتن کمک
- مربوط نبودن
- ایستادن پای حرف
- ترس و دلهره
- ارزیابی و اندازهگیری
- معتقدان واقعی و ناباوران
- اداره کردن
- ترویج
- استراتژی و هدف
تمایز یا نابودی
نام کتاب: تمایز یا نابودی
نویسنده: جک تراوات
مترجم: دکتر میر احمد امیر شاهی
ناشر: فرا
تعداد صفحات: 368
درباره کتاب:
این کتاب راههای گوناگونی که شرکتها میتوانند برای متمایز نمودن خود از آنها استفاده کنند را تشریح نموده و توجه خواننده را به این نکته مهم جلب میکند که در عصر حاضر اتکا به خلاقیت، ارزانی قیمت، مشتریمداری و کیفیت راههای دشواری برای متمایز نمودن هستند.
فهرست مطالب کتاب:
- سلطه قدرتمند انتخاب
- چه بلایی بر سر پیشنهاد فروش منحصربهفرد آمده است؟
- زندگی بخشیدن مجدد به پیشنهاد فروش منحصربهفرد
- کیفیت و مشتریمداری به ندرت در زمره ایدههای متمایزکننده نیست
- خلاقیت یک ایدهی متمایزکننده نیست
تکنولوژی اطلاعات
نام کتاب: تکنولوژی اطلاعات
نویسنده: استیو اسلایت
مترجم: محمد منتظری
ناشر: سارگل
تعداد صفحات: 70
درباره کتاب:
تکنیکهای کاربردی این کتاب شیوههای همگامی با آخرین دستاوردهای دنیای IT را به شما میآموزد. متن ساده و تصاویر واضح کتاب کلیه جنبههای تکنولوژی نوین، از پایگاههای اطلاعاتی گرفته تا اینترنت را توضیح میدهد.
فهرست مطالب کتاب:
- ضرورت یادگیری IT
- نگاه به IT از دریچه کامپیوتر
- مدیریت IT
- مزیت استفاده از اینترنت
تفویض اختیار
نام کتاب: تفویض اختیار
نویسنده: رابرت هلر
مترجم: محمد منتظری
ناشر: سارگل
تعداد صفحات: 70
درباره کتاب:
تفویض اختیار مستلزم جذب و به کارگیری کارمندانی توانمند و خودکار، تشخیص درست توانایی و مهارت افراد در انجام وظایف و مسئولیتها، مهارت در توجیه دقیق کارکنان در مورد مسئولیتهای محوله، آشنایی با روشهای نظارت مستمر و مسئولیتخواهی و … است.
تفویض اختیار عنوان دیگری از مجموعه “مدیران برجسته” است که بر پایه تحقیقات علمی و با بیانی ساده و ساختاری منسجم چکیدهای از بایدها و نبایدهای مدیریتی در امر تفویض اختیار را برای مدیران و سرپرستان پرمشغله بازگو میکند.
فهرست مطالب کتاب:
- درک تفویض اختیار
- تفویض اختیار موثر
- نظارت بر پیشرفت کار
- توسعه مهارتها
راهنمای جامع برنامهریزی بازاریابی
نام کتاب: راهنمای جامع برنامهریزی بازاریابی
نویسنده: آنجلا هتن
مترجم: دکتر مسعود کرمی
ناشر: رسا
تعداد صفحات: 256
درباره کتاب:
برنامهریزی بازاریابی، تنها راهکار مطمئن برای بهرهمندی موثر از منابع شرکت، آشنایی مشتریان با محصولات و فروش آنها در شرایط دلخواه و در نتیجه برخورداری ذینفعان شرکت از سود قابل اتکا است. برنامهریزی بازاریابی را میتوان بستر تعالی و گسترش فعالیت شرکتها و ابزار موثر بهرهمندی گسترده از نتایج فعالیت موسسات نامید. راهنمای جامع برنامهریزی، یک راهنمای گام به گام برای تدوین برنامههای بازاریابی است که مشتریمدار بودن استراتژی کسب و کار و اجرای اثربخش آن را تضمین میکند.
فهرست مطالب کتاب:
- کسب بیشترین ستاده از کمترین نهاده
- حل معمای برنامهریزی
- ارائه اطلاعات به برنامهریزان
- اندازهگیری عملکرد بازار موجود
- تجزیه و تحلیل محیطی
- مقصد ما کجاست؟
- اجرای استراتژی شرکت
- برنامهریزی برای آمیخته بازاریابی
- راهنمایی برای برنامهریزی ترویج
- اجرا و کنترل
تفکر استراتژیک
نام کتاب: تفکر استراتژیک
نویسندگان: اندی بروس، کن لانگدن
مترجم: سعید علیمیرزایی
ناشر: سارگل
تعداد صفحات: 70
درباره کتاب:
تفکر استراتژیک مستلزم تفکر کوتاه مدت و بلند مدت، نگاه به آینده، درک استراتژی، تجزیه و تحلیل موقعیت خود، برنامهریزی تغییر، ایجاد انگیزه در افراد، نظارت بر عملکرد، تشکیل جلسات بازنگری و … است.
تفکر استراتژیک عنوان دیگری از مجموعه “مدیران برجسته” است که بر پایه تحقیقات علمی و با بیانی ساده و ساختاری منسجم چکیدهای از بایدها و نبایدهای مدیریتی در تفکر استراتژیک را برای مدیران و سرپرستان پرمشغله بازگو میکند.
فهرست مطالب کتاب:
- درک استراتژی
- تجزیه و تحلیل موقعیت خود
- برنامه ریزی استراتژی
- اجرای استراتژی
تصمیمگیری اثربخش
نام کتاب: دلگفتهها و دلنوشتههای معلم بازاریابی
مولف: پرویز درگی
ناشر: رسا
تعداد صفحات: 228
درباره کتاب:
کتاب حاوی سه بخش است: چگونه بازاریاب شدم، مدیریت، بازاریابی
آنچه در این کتاب میخوانید حاصل سمینارها، کارگاهها، سخنرانیها، کلاسها و آموزشهایی است که اینجا و آنجای کشور برگزار شد.
پنجمین فرمان
نام کتاب: پنجمین فرمان
نویسنده: پیتر سنگه
مترجمان: حافظ کمال هدایت و محمد روشن
ناشر: سازمان مدیریت صنعتی
تعداد صفحات: 508
درباره کتاب:
این کتاب سعی بر شناسایی ریشههای تفکر سادهانگارانه مدیران و تبیین ناتواناییهایی که از این رهگذر سازمانها را گرفتار میسازد، دارد. کتاب حاضر راه حلی جدید و اساسی برای درمان مسائل و مشکلات سازمانها ارائه نمیکند، بلکه فراخوانی است به تفکر و تدبر و ترک سادهانگاری و پرهیز از فرضیههای همهشمولی که همواره پیروز و ظفرمند هستند.
فهرست مطالب کتاب:
- چگونه اعمال ما واقعیت را میسازند و چطور میتوان آنها را تغییر داد
- پنجمین فرمان: سنگ بنای سازمانهای فراگیر
- ساختن سازمان فراگیر
- مدلها و الگوها
- دستورات
استاندارد عملی مدیریت ارزش کسب شده
نام کتاب: استاندارد عملی مدیریت ارزش کسب شده
گردآوری: انجمن مدیریت پروژه PMI
مترجمان: محمدرضا فرج مشایی، علی بیاتی و مهدی ابراهیمی
ناشر: آریانا قلم
تعداد صفحات: 256
درباره کتاب:
مدیریت ارزش کسب شده عبارتست از یک متدولوژی مدیریتی برای یکپارچهسازی محدوده، زمانبندی ومنابع در راستای اندازهگیری عینی عملکرد و پیشرفت پروژه و پیشبینی خروجی پروژه.
فهرست مطالب کتاب:
- کلیات مدیریت ارزش کسبشده
- سازماندهی پروژه
- واگذاری مسئولیت
- تهیهی زمانبندی
- تعیین بودجه
- تعیین روش اندازهگیری
- تعیین مبنای اندازهگیری عملکرد
- تحلیل عملکرد پروژه
- نگهداری و بهروز رسانی مبنای اندازهگیری عملکرد
تکنیکهای فرصت یابارتباط موثری در بازاریابی و فروش
نام کتاب: ارتباط موثر
نویسنده: رابرت هلر
مترجم: سعید علیمیرزایی
ناشر: سارگل
تعداد صفحات: 70
درباره کتاب:
ارتباط موثر مستلزم مهارت در برقراری صحیح ارتباط با دیگران، آشنایی با نحوه استفاده بهینه از انواع وسایل ارتباطی از قبیل تلفن، مکاتبات درون و برون سازمانی، تکنولوژی اطلاعات و غیره، توانایی حصول اطمینان از درک درست پیامهای ارسالی توسط گیرنده پیام و … است.
ارتباط موثر عنوان دیگری از مجموعه “مدیران برجسته” است که بر پایه تحقیقات علمی و با بیانی ساده و ساختاری منسجم چکیدهای از بایدها و نبایدهای مدیریتی در امر برقراری ارتباط موثر را برای مدیران و سرپرستان پرمشغله بازگو میکند.
فهرست مطالب کتاب :
- یادگیری مقدمات
- تبادل اطلاعات
- کسب مهارتهای بیشتر
- ارتباط با هدف کسب نتیجه
مدیریت دانش در شرکت آقای ظفرمند
نام کتاب: مدیریت دانش در شرکت آقای ظفرمند
نویسنده: دکتر نوید نظافتی
ناشر: سارگل
تعداد صفحات: 143
درباره کتاب:
مدیریت دانش در شرکت آقای ظفرمند تلاشی برای شناساندن مدیریت دانش در ساختاری داستانی است. جمع کثیری از صنایع ایرانی علاقهمند به شناخت مدیریت دانش و بهرهگیری از نتایج آن هستند، اما فقدان نوشتارهای روایی و ساده باعث سردرگمی و گاه ناکامی جدی آنها میشود. این کتاب تلاش کوچکی برای آغاز پاسخگویی به این نیاز است. مدیریت دانش در شرکت آقای ظفرمند داستانی درباره یک مدیر ایرانی است که با چالشهای بسیاری در سازمان خود روبرو میشود و این چالشها عمدتا ناشی از فقدان یک حافظه دانشی منسجم در سازمان است. آقای ظفرمند پس از سردرگمیهای بسیار، توسط مشاوری به نام آقای هوشمند با مدیریت دانش آشنا شده و سعی در اجرای گام به گام آن در سازمان خود دارد. آنها در این مسیر به چالشها، مقاومتها و معماهای بسیاری برخورد میکنند و با استفاده از راهکارهایی بر بیشتر آنها غلبه کرده و نهایتاً به وضعیت مطلوبتری دست مییابند.
فهرست مطالب کتاب:
- آقای ظفرمند و سازمانش
- راه حل یک مدیر
- مدیریت دانش چیست؟
- کارمندی به نام توانگری
- بیانیه دانشی
- تشکیل تیم مدیریت دانش
- یک میانبر مشکوک
- راه حل ابتکاری
- تا کجا باید پیش برویم؟
مدیریت زمان
نام کتاب: مدیریت زمان
نویسنده: مارک مانسینی
ترجمه: ابوذر کرمی
ناشر: انتشارارت آوین
تعداد صفحه: 80
درباره کتاب:
در این کتاب میتوانید با شیوههای صرفهجویی در زمان و غلبه بر اتلاف وقت، افزایش خلاقیت، فهمیدن علل مسامحه و به تعویق انداختن کارها، بالا بردن کارآیی خود به عنوان یک مدیر، بالا بردن میدان دید خود در تشکیلات، واگذاری موثر کارها به دیگران، آموزش دیگران برای موثر عمل کردن، کسب اطمینان و جرات در عوض حرص خوردن و افزایش کارایی تشکیلات آشنا شوید.
فهرست مطالب کتاب:
- 24 گام به سوی استفاده بیشتر از زمان
- بدانید چگونه از زمان استفاده میکنید
- منطقی باشید
- برنامهریزی کنید که لذت ببرید
- فضایتان را کنترل کنید
- راهبردهای مدیریت زمان را سازگار کنید
- با ABC ها اولویتبندی کنید
- با برگهی کاغذ اولویتبندی کنید
- اولویبندی کنید و تغییر دهید
- بر اساس پاداش اولویتبندی کنید
- بر اساس اصول پارتو اولویتبندی کنید.
- کار را به موقع انجام دهید
- اهداف را تعیین کنید و پیش بروید
مدیریت نوآوری
نام کتاب: مدیریت نوآوری
نویسندگان: توماس لوالیه، آلبرت تلیه
مترجمان : دکتر منوچهر انصاری، دکتر امیر سامان خیر خواه
ناشر: سازمان مدیریت صنعتی
تعداد صفحات: 244
درباره کتاب:
این کتاب به طرح و معرفی مسائل مختلف در حیطه مدیریت نوآوری از جمله زمان پرداختن به نوآوری، چگونگی اشاعه آن، ایجاد قابلیت نوآوری در سازمان و نیز فرآیند نوآوری از تصمیمگیری تا اجرا میپردازد.
فهرست مطالب کتاب:
- محدوده نوآوری
- تصمیمگیری و استراتژیهای نوآوری
- سازماندهی نوآوری
- مواجهه بازار
مدیریت نوآوری
نام کتاب: مدیریت نوآوری
نویسندگان: توماس لوالیه، آلبرت تلیه
مترجمان : دکتر منوچهر انصاری، دکتر امیر سامان خیر خواه
ناشر: سازمان مدیریت صنعتی
تعداد صفحات: 244
درباره کتاب:
این کتاب به طرح و معرفی مسائل مختلف در حیطه مدیریت نوآوری از جمله زمان پرداختن به نوآوری، چگونگی اشاعه آن، ایجاد قابلیت نوآوری در سازمان و نیز فرآیند نوآوری از تصمیمگیری تا اجرا میپردازد.
فهرست مطالب کتاب:
- محدوده نوآوری
- تصمیمگیری و استراتژیهای نوآوری
- سازماندهی نوآوری
- مواجهه بازار
مدیریت عملکرد
نام کتاب: تبلیغات از تئوری تا عمل
نویسندگان: دکتر سید حمید خداداد حسینی، دکتر احمد روستا، دکتر وهاب خلیلی شجاعی
ناشر: حروفیه
تعداد صفحات: 457
درباره کتاب:
در کتاب حاضر سعی شده است با توجه به ملاحظات فرهنگی و قانونی کشورمان، با یک رویکرد جامع و علمی و همچنین با دید کاربردی، مجموعهای از تبلیغات شرکتهای معتبر بینالمللی ضوابط تولید آگهیهای تلویزیونی (تیزر) در ایران، فرهنگ اصطلاحات و واژههای تبلیغات، برترین آدرسهای اینترنتی با موضوعیت تبلیغات، تحلیل تبلیغات محیطی و برخی پوسترهای تبلیغاتی شرکتهای بینالمللی و … تنها بخشی از محتوای کتاب حاضر میباشد.
فهرست مطالب کتاب:
- بازاریابی و تبلیغات
- تاریخچه تبلیغات
- مبانی اصطلاحشناسی تبلیغات
- اصول و تکنیکهای روانشناسی در تبلیغات
- مدیریت تبلیغات
- تبلیغات و فروش
- طراحی ساختار شرکتهای تبلیغاتی
- ساخت تبلیغات
- تبلیغات و خدمات
- بودجهبندی تبلیغات
- تبلیغات و اینترنت
مدیریت پروژه
نام کتاب: مدیریت پروژه
نویسنده: گری هیرکینز
ترجمه: مامک بهادرزاده
ناشر: آوین
تعداد صفحات: 80
درباره کتاب:
اگر کاری کنید مدیران با تجربه پروژه برای چند دقیقه حالت دفاعی خود را کنار بگذارند، احتمالا اقرار خواهندکرد که نخستین پروژههایشان خیلی خوب پیش نرفته است. وقتی آماده مدیریت پروژه میشوید، خود را مهیای یک شروع دشوار و پر آشوب کنید. اما اگر پایداری نشان دهید و مایوس نشوید خواهید دید که به سرعت از منحنی فراگیری بالا خواهید رفت، مطالعات، غالباً مشکلات میانفردی و رفتاری را علت اصلی مشکلات پروژهها نشان میدهند. هنر مدیریت پروژه تماماً به معنای انجام کارها از طریق دیگران است.
فهرست مطالب کتاب:
- دانش و هنر مدیریت پروژه
- وظیفه نخستوزیر را دریابید
- انجام یک آنالیز مالی
- یک شروع رسمی داشته باشید
- برای کنترل واقعیات درنگ کنید
- پروژههای نامناسب را ملغی کنید
- ایجاد فضا برای فراگیری
- خط مبدا را مبنای ارزیابی بگیرید
- کانالهای ارتباطی را فعالانه هدایت کنید
- ارجحیت پروژهای را بهینهسازی کنید
- مسائل پس از پروژه را در نظر بگیرید
- خود مدیریتی را تمرین کنید
- معیارهای چندگانه موفقیت را بشناسید
- خردمندانه مستندسازی کنید
- به رفتارهای گروهی عالی پاداش دهید
- از کفایت مذاکرات حداکثر آموزش را ببینید
مدیریت چیست؟
نام کتاب: مدیریت چیست؟
نویسنده: جون مگرتا
مترجم: دکتر محمد علی طوسی
ناشر: سازمان مدیریت صنعتی
تعداد صفحات: 267
درباره کتاب:
این کتاب در دو بخش تنظیم شده است. بخش نخست به تصویر بزرگ مدیریت میپردازد. تبدیل برنامهها به عملکرد –اجرا کردن- موضوع بخش دوم کتاب است.
فهرست مطالب کتاب:
- چرا و چگونه مردم با هم کار میکنند؟
- رویا را به عمل درآوردن
مدیریت سیستمهای تولید صنعتی
نام کتاب: مدیریت سیستمهای تولید صنعتی
نویسنده: دکتر محمدحسین صادقی
ناشر: ساپکو
تعداد صفحات: 472
درباره کتاب :
کتاب مدیریت سیستمهای تولید صنعتی راهنمایی کلی و فراگیر برای آشنایی مهندسان، مدیران و جامعهی صنعتی کشور با اجزا و زیرمجموعههای چرخهی ساخت و تولید و ارتباط آنها با یکدیگر و نیز مرجعی برای صاحبان صنایع، مدیران و مهندسان جوان است که مایلند نگرشی فراگیر به فعالیتهای چرخه ساخت و تولید داشته باشند.
فهرست مطالب کتاب:
- مقدمه
- کاوش بازار و آیندهی آن
- برنامهریزی راهبردی
- طراحی محصول
- طراحی فرایند تولید
- طراحی کارخانه
- برنامهریزی تولید
- برونسپاری و مدیریت زنجیر تامین
- سیستم مدیریت کیفیت
- بازاریابی، فروش و صادرات
- خدمات پس از فروش
- مسئولیت اجتماعی در حفظ محیط زیست
- سازماندهی بنگاه تولیدی
- بررسی و ارزیابی مالی اقتصادی تولید
مدیریت زمان
نام کتاب: مدیریت تحول
نویسنده: دکتر اصغر زمردیان
ناشر: سازمان مدیریت صنعتی
تعداد صفحات: 248
درباره کتاب:
بخشهای کتاب به نحوی تنظیم شدهاند که خواننده ابتدا با تحول رشته مدیریت و کاربرد روندهای بنیادی آن آشنا میشود و سپس به مقولههای اساسی مانند کاربردهای شیوه گروهی، نقش فرهنگ سازمانی، استراتژیهای تحول در دو سطح خرد و کلان و سرانجام مقوله رهبری تحول و روندهای آینده میپردازد.
فهرست مطالب کتاب:
- زمینههای دانش و محیط مدیریت تحول
- زمینههای بنیادین مدیریت تحول
- استراتژیهای تغییر و تحول سازمان
- رهبری تحول و سازمانهای یادگیرنده
- سازمانها و گروههای یادگیرنده
مدیریت تبلیغات بازاریابی
نام کتاب: مدیریت تبلیغات بازاریابی
نویسنده: حمیدرضا بیرانوند
ناشر: سازمان مدیریت صنعتی
تعداد صفحات: 478
درباره کتاب:
این کتاب در سه بخش تدوین شده است که ابتدا به مفاهیم و پایههای ارتباطات یکپارچه بازاریابی و تاریخچه تبلیغات در کشور ما میپردازد. بخش دوم به روشهای برنامهریزی و اجرای ارتباطات یکپارجه بازاریابی از جمله روشهای کاربردی طراحی پیام تبلیغات، برنامهریزی رسانهای تبلبغات، هدفگذاری تبلیغات، ارزیابی و بودجهبندی تبلیغات میپردازد. در بخش سوم استراتژیهای ارتباطات بازاریابی مورد بحث قرار میگیرد.
ویژگی مهم کتاب، کاربردی بودن مطالب، استراتژی محور بودن روشهای ارائه شده، تکیه بر تجارب و توجه به فضای کسب و کار در ایران علاوه بر مبانی تئوریک و مفاهیم بنیادی ارتباطات بازاریابی است.
فهرست مطالب کتاب:
- مفاهیم و پایههای ارتباطات یکپارچه بازاریابی
- روشهای برنامهریزی و اجرای یکپارچه بازاریابی
- استراتژیهای ارتباطات بازاریابی
نقش دل در مدیریت
نام کتاب: نقش دل در مدیریت
نویسنده: مجتبی کاشانی
ناشر: سازمان مدیریت صنعتی
تعداد صفحات: 206
درباره کتاب:
هدف موضوع نقش دل در مدیریت، احیای نقش مادرانه و عاطفی و مراقبتی در سازمان در کنار نقش پدرانه و منطقی به منظور ایجاد روحیه، انگیزش، تقویت وجدان کار، نظم و خود کنترلی و یگانگی با اهداف سازمان است.
پیام نقش دل در مدیریت از سوی دیگر، توجه و تمرکزی شرقی و عرفانی به انسان به ویژه نیاز او به عشق و عاطفه و توجه به معنویت و محبت است و بر آن است تا مدیران و کارکنان را قانع کند محیط تولید و صنعت را چنان جدی و خشن نپندارند که تنها مغز و جسم خود را وارد آن کنند و از آوردن احساسات، عواطف و دلهای خویش بپرهیزند.
فهرست مطالب کتاب:
- مباحث مدیریتی با ملاحظات عاطفی و احساسی
- مباحث مدیریتی با ملاحظات اجتماعی، اخلاقی و زیستمحیطی
- مباحث مدیریتی با ملاحظات انسانی
- مباحث مدیریتی با ملاحظات فرهنگی صنعتی و کیفیت
هدف
نام کتاب: هدف
نویسنده: دکتر گلدرت
مترجمان: داریوش نقشینه، نوشین آشوری
ناشر: آوین
تعداد صفحات: 344
درباره کتاب:
هدف، کتابی است که در قالب یک رمان به بیان مشکلات تولید و پروسه برخورد با آنها میپردازد. آلکس روگو، مدیر یک کارخانه است و با مشکلات همیشگی تولید دست و پنجه نرم میکند. کالا با تاخیر به دست مشتری میرسد، مقدار قطعات نیمهساخته مرتب افزایش مییابد، خروجی کم، هزینهها زیاد و کارخانه ضرر کرده است. خطر نه تنها موجودیت کارخانه، بلکه زندگی خانوادگیاش را هم تهدید میکند. او و پرسنلش تصمیم میگیرند وضع را تغییر دهند.
انتقال ساده مفاهیم مدیریت، یکی از دلایل موفقیت این کتاب در آمریکاست اما فروش بیش از سه میلیون نسخه کتاب هدف، قبل از هر چیز مدیون سنتشکن بودن و قابل اجرا بودن تئوری محدودیتها است که در این کتاب شرح داده شده است.
مدیریت استعداد
نام کتاب: مدیریت استعداد
نویسنده: راجر کارت رایت
ترجمه: علی محمد گودرزی
انتشارات: رسا
تعداد صفحات: 168
درباره کتاب:
مدیریت استعداد به عنوان سیستمی جهت شناسایی، استخدام, پرورش، ارتقا و نگهداری افراد مستعد با هدف بهینهکردن توان سازمان به منظور تحقیق نتایج کسب و کار تعریف شده است.
نظام مدیریت استعداد (T.M.S) ابزار موثری در هر سازمان به شمار میرود. مدیران با بهکارگیری این ابزار میتوانند مهارت کارمندان مستعد را به طرز صحیحی گسترش دهند.
درباره کتاب:
- نگاهی نو در توسعه سرمایه انسانی
- مدیریت استعداد چیست؟
- سیر تکامل مدیریت استعداد
- بعد جهانی
- هنر تعامل با استعداد
- داستانهای موفقیت در مدیریت استعداد
- 10 گام در مدیریت استعداد
- پرسشهایی که اغلب مطرح میشود
- منابع مدیریت استعداد
مدیریت استرس
نام کتاب: مدیریت استرس
مولف: انتشارات دانشکده بازرگانی دانشگاه هاروارد
ترجمه: ناهید سپهرپور
ناشر: انتشارات آوین
تعداد صفحات: 96
درباره کتاب:
استرس بخش گریزناپذیری از زندگی کاری است. اما چگونه میتوانید میزان استرس را تحت کنترل درآورید؟ کتاب مدیریت استرس به ارائه راهکارهای مفید و علمی کوتاهمدت و بلندمدت برای مدیریت استرس در محیط کار میپردازد و حاوی ابزارهای ساده، خودآزمون و نمونههایی از زندگی واقعی است که به شما کمک میکند نقاط ضعف و قدرت خود را بشناسید و مهارتهای مهم را فراگیرید.
فهرست مطالب کتاب:
- پیام استاد راهنما: چرا استرس را مدیریت میکنیم؟
- مدیریت استرس: مبانی
- اضطراب بیش از حد و سمی
- استرس مثبت و نگرانی سازنده
- ارزیابی میزان استرس خود
- به عهده گرفتن مسئولیت استرس
- تبدیل نگرانی به اقدام عملی
- ارتباط با دیگران
- ارتباط با خودتان
- بگذارید جسمتان برای رهایی از استرس به شما کمک کند
- تمرین عادات استرس خوب
- نکات و ابزارها
- ابزارهایی برای مدیریت استرس
- خودآزمایی
- پرسشهایی که اغلب مطرح میشوند
مدیر هدفمند و فرصتشناس
نام کتاب: مدیر هدفمند و فرصتشناس
نویسندگان: کن بلانچارد، استیو گوتری
ترجمه: دکتر سیدرضا افتخاری
انتشارات: رسا
تعداد صفحات: 104
درباره کتاب:
این کتاب نه تنها طرحی استوار و متین به افراد فرصتسوز برای اصلاح رفتار خود ارائه میکند، بلکه مبنایی برای اخذ تصمیمهای روز به روز و مبتنی بر عالیترین معیارهای اخلاقی و ارزشی مهیا میکند.
افراد عموماً تعلل میورزند، زیرا نمیدانند که تاخیر در عمل به تصمیمهایی ضعیف و اجرایی ضعیف منتهی میشود و میان آنان و نتایج خوب فاصله میاندازد.
راه حل را در لابهلای صفحات این کتاب مییابید، در داستان ” باب مدیر ” که با کشف سه رویکرد P برای تبدیل شدن به مردی فرصتشناس و هدفمند در همه زمینههای زندگیاش، بر تعلل چیره شد.
فهرست مطالب کتاب:
- مقدمه
- دیر رسیدن به یک قرار بسیار مهم
- تغییراتی به پیش
- اولین P
- اولین آزمون
- رد
- دومین P
- فهرست درستها
- تفکر عمیق
- خوب، این الفبای کیست؟
- شبی دیگر برای تفکر
- بیشتر از این، نه!
- هدفمند، فرصتشناس
- یک راه حل تمام عیار
مدیر برای اولین بار
نام کتاب: مدیر برای اولین بار
نویسنده: شری میل
مترجم: دکتر علی شیرازی
ناشر: سازمان مدیریت صنعتی
تعداد صفحات: 83
درباره کتاب:
مدیر برای اولین بار کتابی است که نقش جدیدتان را چالش برانگیز و هیجانآور خواهد نمود. شریمیل پیشنهادهای سازنده، راهنماییهای مفید و برنامههای ساده برای ارتقای اعتمادورزی و آغازی موثر در شغل تازهتان ارائه خواهد کرد. وی این کتاب را بر اساس دیدگاههای مدیران تازهکار در تمام زمینههای کاری به نگارش در آورده است .
فهرست مطالب کتاب:
- کار مدیران چیست؟
- توازن مدیریت کار و خانواده
- حمایت تیم را جلب کنید
- چگونگی کنترل کارها بدون اعمال قدرت
- مدیریت موثر زمان
- آمادهسازی برای موفقیت دراز مدت
ماهی
نام کتاب: ماهی
نویسندگان: دکتر استفان سی لاندین و هری پاول و جان کریستنسن
مترجم: مامک بهادر زاده
ناشر: آوین
تعداد صفحات: 98
درباره کتاب:
یک روش فوقالعاده در بالا بردن روحیه کاری
داستان ماهی داستانی است که در آن اغراق وجود ندارد. به شما نشان میدهد چگونه تغییر دیدگاه به ما امکان میدهد از کار و زندگیمان لذت ببریم. به قلابش چنگ اندازید. این یک شکار واقعی است.
قرص مدیریت
نام کتاب: قرص مدیریت
نویسندگان: کن بلانچارد، مارک موچینگ
مترجم: مامک بهادر زاده
ناشر: آوین
تعداد صفحات: 88
درباره کتاب:
چگونه میتوان مدیری موفقتر و رهبری کارآمدتر شد؟ این امکان وسوسهانگیز را در نظر بگیرید، چه میشد اگر قرصی وجود داشت که میتوانست به راستی موجب برانگیختن تواناییهای ذهنی و جسمی رهبران شود و آنان را در رهبری به موفقیت کامل برساند.
قرص مدیریت تمثیل مفرح و امید بخشی است از رقابتی سرسختانه میان دو رهبر با رویکردهای کاملاً متفاوت، یکی طرفدار قرص مدیریت و دیگری مدعی وجود ترکیبات نادرستی در این قرص. حق با کدامیک از آنهاست؟
فهرست مطالب کتاب:
- کشفیات
- کنفرانس مطبوعاتی
- موج بزرگ
- مبارزه
- تدارکات مسابقه
- معجون محرمانه
- در جستجوی تمامیت
- ضرورت تشریک مساعی
- هنر تقدیر
- تکمیل معجون
- پایان و آغاز
خود رهبری و مدیر یک دقیقهای
نام کتاب: خود رهبری و مدیر یک دقیقهای
نویسندگان: کن بلانچارد، سوزان فاولر، لارنس هاوکینز
ترجمه: غلامحسین لک
انتشارات: رسا
تعداد صفحات: 176
درباره کتاب:
مدیر یک دقیقهای، پدیده چشمگیر و پرفروش کن بلانچارد، مهارتهای مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک خود رهبر کارآمد را کشف میکند. خود رهبری و مدیر یک دقیقهای، به صورتی روشن و همه جانبه نشان میدهد که داشتن فضای فکری درست و مهارتهای مورد نیاز برای به عهده گرفتن مسئولیت شخصی دستیابی به موفقیت، چگونه میتواند پدیدآورنده قدرت، آزادی و خود سامانی شود.
مدت بیست و پنج سال است که میلیونها مدیر در جهان روش مدیریت کن بلانچارد را دنبال کردهاند و از این راه بهرهوری، رضایت شغلی و آسایش شخصی را در سازمان خود افزایش دادهاند. اکنون، تازهترین تکنیکهای بلانچارد را در این کتاب کشف کنید و سودمندی را که از بکارگیری درسهای مدیریت وی بدست میآید تجربه کنید.
فهرست مطالب کتاب:
- پیشگفتار کن بلانچارد
- آیا به جادو باور دارید؟
- مردم علم غیب ندارند
- تفکر فیلی
- چرخه قدرت
- خودتان را بشناسید
- آنچه را نیاز دارید به دست آورید
- با هم بدویم
- بهانهتراشی نکنید
- جادوی یک دقیقهای
حسابداری و مدیریت مالی برای مدیران
نام کتاب: حسابداری و مدیریت مالی برای مدیران
نویسنده: پرویز بختیاری
ناشر: سازمان مدیریت صنعتی
تعداد صفحات: 336
درباره کتاب:
سه فصل اول کتاب خوانندگان را با مفاهیم اساسی حسابداری آشنا کرده و به طرح اصول و مبانی حسابداری پرداخته است. فصل چهارم به معرفی حسابداری بهای تمام شده و روشهای هزینهیابی اختصاص دارد. در فصل پنج و شش مباحثی در حسابداری مدیریت ارائه شده است.
فهرست مطالب کتاب:
- آشنایی با اصول و مفاهیم اساسی حسابداری
- دفاتر مالی و فرآیند ثبت در حسابداری
- آشنایی بیشتر با اقلام
- آشنایی با حسابداری بهای تمام شده
- نقطه سربسر و تصمیمات خاص
- بودجهبندی
- تجزیه و تحلیل صورتهای مالی
- ارزیابی و بودجهبندی طرحهای سرمایهای
- روشهای تامین منابع مالی
چالشهای مدیریت در سده 21
نام کتاب: چالشهای مدیریت در سده 21
نویسنده: پیتر اف. دراکر
ترجمه: محمود طلوع
تعداد صفحات: 240
درباره کتاب:
خواندن این کتاب بسیاری را منقلب و مضطرب خواهد کرد، همانطور که نوشتن آن مرا مشوش کرد. « پیتردراکر»
ارزشمندترین دارائیهای یک شرکت سده بیستمی، تجهیزات تولیدی آن بود. درحالیکه ارزشمندترین دارائی یک نهاد سده بیست و یکمی، اعم از تجاری، غیر تجاری، کارکنان علمی آن نهاد و بهرهوری کارکنان علمی خواهد بود.
بهرهوری کارگر علمی، بزرگترین چالش مدیریتی سده بیست و یکم است. افزایش بهرهوری کارگر علمی در کشورهای توسعه یافته، رمز و ضرورت بقا آنهاست. کشورهای توسعه یافته به هیچ طریق دیگری نمیتوانند به حفظ کیان خود امیدوار باشند، چه رسد به حفظ رهبری و حفظ سطح زندگیشان…
تلاش برای ساختن آینده، بسیار مخاطرهآمیز است. ولی به هر حال، مخاطرات تلاش برای ساختن آینده، به مراتب کمتر از مخاطرات عدم تلاش برای ساختن آن است…
فهرست مطالب کتاب:
- مقدمه مترجم
- مقدمه نویسنده
- بخش اول: الگوهای جدید مدیریت
- بخش دوم: استراتژی، قطعیتها و تضمینهای نوین
- بخش سوم: پیشگامان دگرگونی
- بخش چهارم: چالشهای اطلاعاتی
- بخش پنجم: بهرهوری کارکنان علمی
- بخش ششم: مدیریت بر خود
با اندیشمندان عرصه مدیریت
نام کتاب: با اندیشمندان عرصه مدیریت
نویسنده: مسعود بینش
انتشارات: رسا
تعداد صفحات: 272
فهرست مطالب کتاب:
- اندیشههای پیتر دراکر
- اندیشههای چارلز هندی
- اندیشههای وارن بنیس
- اندیشههای مایکل همر
- اندیشههای کن بلانچارد
- اندیشههای تام پیترز
- اندیشههای استفان کاوی
- اندیشههای گری همل
- اندیشههای فیلیپ کاتلر
- اندیشههای پیتر سنگه
- اندیشههای مایکل پورتر
- اندیشههای هنری مینتزبرگ
- اندیشههای راسل ایکاف
اصول مدیریت
نام کتاب: اصول مدیریت
نویسندگان: هارولد کونتز، سیذیل اودانل، هینز ویریچ
مترجم: محمدهادی چمران
ناشر: دانشگاه شریف
تعداد صفحات: 258
درباره کتاب:
در این کتاب علاوه بر اصول مدیریت، موضوعات و مسائل دیگری مطرح شده است که بر اساس آنها فرآیند مدیریت عملیاتی با توجه به وظایف خاص مدیران، کاملاً شفاف و جریان تصمیمگیریهای مدیریتی با سهولت و اطمینان بیشتری انجام گیرد.
فهرست مطالب کتاب:
- اساس تئوری و علم مدیریت
- برنامهریزی
- سازماندهی
- استخدام
- رهبری
- کنترل
راه ساپکو
نام کتاب: راه ساپکو
نویسنده: مهندس محمدرضا مودودی
ناشر: مکث
تعداد صفحات : 256
درباره کتاب :
راه ساپکو، داستان غلبه بر پارادایم ذهنی با الگوی مدیریت ایرانی است.
فهرست مطالب کتاب :
- پرواز از آشیانه
- در سایه گلوله
- سالهای کبود
- طوفان واردات
- دوران فترت
- پرواز غازهای وحشی
- اولین فرمان
- جادوی نسبیت
- ماه و انگشت
- عصیان در برابر پدرسالار
راهنمای مدیران
نام کتاب: راهنمای مدیران
نویسنده: موری استتنر
مترجم: ناهید سپهرپور
ناشر: آوین
تعداد صفحات: 88
درباره کتاب:
اکنون پاداش خود را دریافت کردهاید: گروهی از کارکنان که قرار است به آنها مدیریت کنید. از حالا به بعد، موفقیت شما فقط در گرو تواناییهای فنی و دانش تخصصیتان نخواهد بود، بلکه تنها زمانی موفق خواهید شد که سایر افراد کارشان را به خوبی انجام دهند. مدیریت میتواند تجربهای خوشایند باشد، تا زمانیکه آن را امری شفاف بی دردسر و قابل پیشبینی تلقی نکنید. شما میتوانید به راحتی با انعطافپذیری و دانایی و با رفتاری مهرآمیز توام با حسن نیت فضای خوبی برای همه ایجاد کنید.
فهرست مطالب کتاب:
- مدیر جدید
- بازخورد بدهید
- بیشتر گوش کنید
- بازخورد بخواهید
- کارکنان ضعیف و متوسط را ارتقا دهید
- مخاطب خود را مجذوب کنید
- بدون خردهگیری، انتقاد کنید
- رئیس خود را تحت تاثیر قرار دهید
- ترکیب کنید و بیامیزید
شایستگیهای مدیریتی
نام کتاب: راهنمای مدیران
نویسنده: موری استتنر
مترجم: ناهید سپهرپور
ناشر: آوین
تعداد صفحات: 88
درباره کتاب:
اکنون پاداش خود را دریافت کردهاید: گروهی از کارکنان که قرار است به آنها مدیریت کنید. از حالا به بعد، موفقیت شما فقط در گرو تواناییهای فنی و دانش تخصصیتان نخواهد بود، بلکه تنها زمانی موفق خواهید شد که سایر افراد کارشان را به خوبی انجام دهند. مدیریت میتواند تجربهای خوشایند باشد، تا زمانیکه آن را امری شفاف بی دردسر و قابل پیشبینی تلقی نکنید. شما میتوانید به راحتی با انعطافپذیری و دانایی و با رفتاری مهرآمیز توام با حسن نیت فضای خوبی برای همه ایجاد کنید.
فهرست مطالب کتاب:
- مدیر جدید
- بازخورد بدهید
- بیشتر گوش کنید
- بازخورد بخواهید
- کارکنان ضعیف و متوسط را ارتقا دهید
- مخاطب خود را مجذوب کنید
- بدون خردهگیری، انتقاد کنید
- رئیس خود را تحت تاثیر قرار دهید
- ترکیب کنید و بیامیزید
فرهنگ مدیریت کسب و کار
نام کتاب: فرهنگ مدیریت کسب و کار
نویسنده: دکتر سیاوش مریدی
ناشر: سازمان مدیریت صنعتی
تعداد صفحات: 644
درباره کتاب:
هدف از تدوین این کتاب تلاش در راه گسترش فرهنگ مدیریت در کشور است. در کتاب حاضر به محدوده کسب و کار بسنده شده است و بر این اساس مطالب آن نیز از میان انبوهی از اصطلاحات مندرج در فرهنگ فارسی و انگلیسی رشته مدیریت و برخی رشتههای تخصصی دیگر برگزیده شده است.
فرهنگ مدیریت کسب و کار
نام کتاب: شیوه اجرا
نویسنده: لری باسیدی، رام چاران
مترجم: امیر توفیقی
ناشر: آوین
تعداد صفحات: 280
درباره کتاب:
چگونه مدیران میتوانند با حاکم کردن فرهنگ اجرا، آنچه را در سردارند به واقعیت تبدیل کنند.
مطالعه این کتاب برای تمامی مدیران سطوح میانی و ارشد، سرمایهگذاری مناسبی جهت بالابردن بهرهوری و کارایی عملی سازمان است و نتایج شگرفی در پی دارد.
فهرست مطالب کتاب:
- چرا به شیوه اجرا نیازمندیم؟
- عناصر سازنده اجرا
- سه فرآیند اصلی اجرا
اشتباهات و موفقیتهای مدیریت
نام کتاب: اشتباهات و موفقیتهای مدیریت
نویسنده: روبرت اف. هارتلی
مترجم: مرتضی شانی
ناشر: سازمان مدیریت صنعتی
تعداد صفحات: 451
درباره کتاب:
مطالب این مجموعه، داستان نیست، رمان هم نیست، بلکه سرگذشت مدیران بیمانندی است که کشتی طوفانزدهای را در اقیانوس پرتلاطم با سرپنجه تدبیر به ساحل نجات رساندند و یا در اثر لحظهای غفلت از درک ظرافتهای محیط، صحنه حیات مدیریت را در ابدیت ترک کردند.
فهرست مطالب کتاب:
- مخاطرات جنون ادغام
- مدیریت تغییر و بحران
- بازگشتهای بزرگ
- خبط برنامهریزی و موفقیتها
- راهبری اجرا
- کنترل ضعفها و قدرتها
- ماجراهای کارآفرینی
- افت مسئولیتهای اخلاقی و اجتماعی
استراتژی: نمایی 360 درجه
نام کتاب: استراتژی: نمایی 360 درجه
نویسنده: دکتر وفا غفاریان
ناشر: سازمان مدیریت صنعتی
تعداد صفحات: 198
درباره کتاب:
استراتژی، نمیتواند تنها از منظر الگوها، متدولوژیها و دانش نظری تشریح شود. این نگرش بسته، پرداختن به روشهای برنامهریزی استراتژیک در عمل نیز نمیتواند موثر باشد. باید در کنار مباحث نظری و متدولوژیک، مباحث شناختی و ویژگیهای مدیران نیز در شکلگیری و پیادهسازی یک استراتژی مورد توجه قرار گیرد. این شیوه نگرش به استراتژی را، استراتژی: نمای 360 درجه نامیدهاند. تمامنگری به معنای جامعیت مباحث این کتاب نیست. بلکه بدین معناست که استراتژی در این کتاب، علاوه بر منظر روششناسی، از منظر ادراکی و شناختی نیز مورد بحث قرار گرفته است.
فهرست مطالب کتاب:
- مقدمات و مفاهیم اساسی
- حوزههای موثر در شکلگیری استراتژی
- مبانی استراتژی در سازمان
- شناخت محیط رقابتی
- شناخت سازمان و شایستگیهای آن
- استراتژیهای معمول
- چارچوبهای تحلیلی شرایط و خلق استراتژی
ابزارهای مدیریتی
نام کتاب: ابزارهای مدیریتی
مولف: شرکت بین و شرکا
مترجمان: شادی گلچین فر، امیر بختائی
ناشر: سازمان مدیریت صنعتی
تعداد صفحات: 140
درباره کتاب:
در این کتاب که توسط شرکت معتبر مشاوره مدیریت بین و شرکا تهیه شده است. مجموعهای از برترین ابزارهای مدیریتی به صورتی ساده و مختصر معرفی و موارد استفاده و قابلیت هر ابزار، با توجه به دیدگاه مدیران و کاربران آن، تشریح شده است. مطالعه این مجموعه راهنما کمک میکند تا مدیران شناخت واقعبینانهتری از متداولترین ابزارهای مدیریتی به دست آورند و در زمان رویارویی با مسائل پیچیده سازمانی، بتوانند ابزار یا ابزارهای مناسب را انتخاب کرده، به کارگیرند. مطالعه این کتاب، به مشاوران، مدیران، تصمیمگیرندگان و کارشناسان سازمانها توصیه میشود.
فهرست مطالب کتاب:
- ارزیابی متوازن
- الگو برداری
- مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار
- نوآوری مشارکتی
- قومشناسی مشتریان
- شایستگیهای محوری
- وبلاگ شرکت
- مدیریت ارتباط با مشتری
- بخشبندی مشتریان
- ابزارهای استراتژی رشد
- مدیریت دانش
90 روز نخست یک مدیر
نام کتاب: 90 روز نخست یک مدیر
نویسنده: مایکل واتکینز
مترجمان: محمدرضا شمشیرگر، علی زارع میرکآباد، امیرحسین قادری عابد
ناشر: سازمان مدیریت صنعتی
تعداد صفحات: 247
درباره کتاب:
این کتاب ابزاری عملی فراهم آورده است که به شما نشان میدهد چگونه :
نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی کرده و آسیبپذیریهای شخصی خود را شناسایی نمایید.
موقعیت خود را تشخیص دهید و چالشها و فرصتهای پیش رویتان را درک کنید.
با رئیستان برای ایجاد یک رابطه کاری سازنده مذاکره داشته باشید.
موفقیتهای زود هنگامی را بدست آورید که ایجاد اعتبار و شتاب میکند.
…
فهرست مطالب کتاب:
- 90 روز نخست
- خودتان را توانمند سازید
- سرعت یادگیریتان را افزایش دهید
- استراتژی را با موقعیت هماهنگ سازید
- موفقیتهای اولیه را حفظ کنید
- درباره موفقیت مذاکره کنید
- دستیابی به همراستایی
- گروه خود را تشکیل دهید
- ائتلاف ایجاد کنید