بازاریابی، فروش و تبلیغات

اصول و فنون مذاکره

نام کتاب: اصول و فنون مذاکره

نویسنده: راجر فیشر- ویلیام یوری

مترجم: دکتر مسعود حیدری

ناشر: سازمان مدیریت صنعتی

تعداد صفحات: 215

درباره کتاب:

مذاکره مهم‌ترین و رایج‌ترین وسیله برقراری ارتباط بین انسان‌هاست. انسان موجودی است اجتماعی. لازمه زندگی اجتماعی داشتن ارتباط و زیستن با دیگران است. اولین تجربه انسان برای مذاکره در خانواده شروع می‌شود و برای تامین خواسته‍‌‌های خود به گفتگو و اغلب اوقات به مذاکره ساده و ابتدایی با اعضای بزرگتر خانواده خود می‌پردازد تا اینکه در پیشرفته‌ترین وجه آن وارد مذاکرات بین‌المللی با دیگران می‌شود.

فهرست مطالب کتاب:

  • گفتار اول – مسئله: روش مذاکره مبتنی بر موضع‌گیری
  • گفتار دوم – راه‌حل مسئله: روش مذاکره مبتنی بر اصول
  • گفتار سوم – بله، اما
  • گفتار پایانی – سه نکته اساسی

فروش از راه دور

نام کتاب: فروش از راه دور

نویسنده: استفان شیفمن

مترجمان: محمد ابراهیم گوهریان، لیدانور العیونی

ناشر: نسل نو اندیش

تعداد صفحات: 217

درباره کتاب:

تجارت جهانی کالا و خدمات از دو جنبه‌ی مهم اهمیت دارد. اول، اقتصادها از طریق تجارت نیازهای یکدیگر را با حداقل هزینه برای طرفین تامین می‌کند. از این منظر با توجه به «مزیت‌های نسبی» مختلفی که در کشورها وجود دارد، تقسیم کار بین‌المللی بهترین راه برای دسترسی به رفاه و رشد اقتصادی بیشتر است. دوم و مهم‌تر آنکه، اقتصادها از طریق تجارت کالا و خدمات، با فن‌آوری‌های نوین آشنا می‌شوند. از این منظر تجارت جهانی شاهراه یادگیری است. در واقع، اقتصادها با روی آوردن به تجارت، سیاست بازتری را دنبال می‌کنند که اجازه تبادل اطلاعات و انتقال و جذب دانش علمی و فنی موجود در پیشروترین مرزهای جهان را به آن‌ها می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب:

  • شروع کار
  • یک روز عادی
  • پنج روش افزایش درآمد
  • فراز و نشیب‌های فروش
  • ارائه دلیل تماس گرفتن
  • اگر جوابی نشنیدید باید چه کنید؟
  • مهارت پیغام گذاشتن
  • مهارت تماس مجدد گرفتن
  • طرز تهیه یک گفتگوی فوق‌العاده
  • چه وقت دست از تماس گرفتن بردارید؟

 

نسل سوم بازاریابی

نام کتاب: نسل سوم بازاریابی

نویسنده: فیلیپ کاتلر

مترجم: حمیدرضا ایرانی، اصغر رحمتی

ناشر: آریانا قلم

تعداد صفحات: 224

درباره کتاب:

نسل سوم بازاریابی ایده‌ی مهمی برای تمامی مدیران ارشد دارد. این کتاب به‌طور شفافی مسیر رسیدن به شرکت ارزشی و انسان‌مدار را نشان می‌دهد. 10 اصل خلاقانه، بازاریابی را با ارزش‌ها پیوند داده و برای شرکت‌هایی که خواهان اجرای آن هستند، شخصیت و هویت ایجاد کرده است.

فهرست مطالب کتاب:

  • به نسل سوم بازاریابی خوش آمدید
  • مدل آینده برای بازاریابی
  • بازاریابی ماموریت سازمان برای مصرف‌کنندگان
  • بازرایابی ارزش‌ها برای کارکنان
  • بازاریابی ارزش‌ها برای شرکای توزیع
  • بازاریابی چشم‌انداز برای سهام‌داران
  • ایجاد تحول اجتماعی فرهنگی
  • کارآفرینی برای بازار نوظهور

استراتژی اقیانوس آبی

نام کتاب: استراتژی اقیانوس آبی

نویسنده: دبلیوچان کیم و رنه مابورنیا 

مترجم: علیرضا پورممتاز

ناشر: آریانا قلم

تعداد صفحات: 320

درباره کتاب:

این کتاب چهارچوب تحلیل و ابزارهای تدوین استراتژی اقیانوس آبی را به دست می‌دهد. شش اصلی که برای استراتژی اقیانوس آبی در این کتاب تبیین می‌شود، در تمام صنایع قابل استفاده هستند. استراتژی اقیانوس آبی در فضایی با رقابت کمتر و سودآوری بالاتر تعریف می‌شود و کتاب حاضر با زبان ویژه‌ای که دارد، می‌تواند مدیران را به این فضای جدید هدایت کند.

فهرست مطالب کتاب:

  • خلق اقیانوس‌های آبی
  • ابزارهای تحلیلی و چارچوب‌ها
  • تجدید ساختار مرزهای بازار
  • تمرکز روی تصویر کلان و نه اعداد
  • رسیدن به مرزی فراتر از تقاضای موجود
  • رعایت ترتیب استرتژی درست
  • غلبه بر موانع کلیدی سازمانی
  • اجرا را در درون استراتژی جای دهید

 

بازاریابی چریکی

نام کتاب: بازاریابی چریکی

نویسنده: جی کنراد لوینسون

مترجم: همایون رکنی قاجار

ناشر: سیته

تعداد صفحات: 352

درباره کتاب:

لوینسون در این کتاب زرادخانه‌ی جدیدی از اسلحه برای موفقیت شرکت‌های کوچک ارائه می‌دهد که شامل: استراتژی بازاریابی در اینترنت، راهنمایی برای استفاده از تکنولوژی جدید مانند پادکستینگ و بازاریابی ماشینی و کامپیوتری، برنامه‌هایی برای هدف قرار دادن موفقیت‌های آینده، درس‌های مدیریت در عصر ارتباطات و کارمند آزاد، اطلاعات بحرانی و مهم در به‌وجود آوردن خصوصیات و رفتار صحیح شرکت‌ها.

فهرست مطالب کتاب:

  • روش عملیات چریکی
  • بازاریابی رسانه‌های کوچک
  • بازاریابی رسانه‌های بزرگ
  • بازاریابی رسانه‌های جدید
  • طبیعت چریکی
  • دویست اسلحه‌ی بازاریابی چریکی

اسرار تجارت بین‌الملل

نام کتاب: اسرار تجارت بین‌الملل

نویسنده: علی خویه

ناشر: مهربان نشر

تعداد صفحات: 467

درباره کتاب:

کتاب اسرار تجارت بین‌الملل مجموعه‌ای از نکات اساسی و کلید فنون و تکنیک‌های بازاریابی، تجارت، فروش، تبلیغات و کسب‌و‌کار در عرصه بین‌الملل است که به خواننده کمک می‌کند بتواند راه خود را یافته و در پیشبرد اهداف و کسب‌وکار در عرصه جهانی موفق شود. این کتاب کمک می‌کند تا خوانندگان با فنون کاملا کاربردی در کسب‌وکار و تجارت، پیشرفت روزافزونی داشته باشند.

فهرست مطالب کتاب:

  • مدیریت و مهندسی عوامل تجاری بیش از تجارت بین‌الملل
  • مدیریت و مهندسی عوامل تجاری حین تجارت بین‌الملل
  • اسرار تجارت و عملیات مهندسی تجارت بین‌الملل
  • مبانی اصول و مفاهیم اینکوترمز

مذاکره برای کسب سود

نام کتاب: مذاکره برای کسب سود

نویسنده: جی. ریچارد شل

مترجمان: محمد ابراهیم گوهریان، یاسر ابراهیمی

ناشر: نسل نو اندیش

تعداد صفحات: 384

فهرست مطالب کتاب:

  • اهمیت مذاکره در کسب سود
  • شیوه مذاکره شما
  • اهداف و انتظارات
  • به هدفتان متعهد و پایبند باشید
  • استانداردها و معیارهای معتبر
  • روابط
  • گرایش و تمایلات طرف مقابل
  • اهرم قدرت
  • مبادله اطلاعات
  • واگذاری امتیاز یا توافق

مدیریت و بازاریابی در عصر آشوب و تلاطم بازارها

نام کتاب: مدیریت و بازاریابی در عصر آشوب و تلاطم بازارها

نویسندگان: فیلیپ کاتلر و جان ای. کازلیون

مترجم: دکتر هرمز مهرانی

ناشر: رسا

تعداد صفحات: 220

درباره کتاب:

این کتاب مملو از مثال‌های روشن از شرکت‌های انعطاف‌­پذیری است که به شکل موفقیت‌آمیزی از میان تلاطم عبور کردند و همچنین مثال‌های دردناکی از تعداد زیادی از شرکت‌هایی است که چون برای آشوبی که رویارویی آن‌ها قرار داشت آماده نبودند، یا ورشکست شده‌اند یا به زودی ورشکست خواهند شد. این کتاب به شرکت‌ها بینشی عمیق و راهبردی عملی ارائه می‌دهد تا از رکودها و رونق‌هایی که در پیش روی آن‌ها قرار دارد، رشد و توسعه یابند.

فهرست مطالب کتاب:

  • دنیا وارد مرحله جدید اقتصادی شده است
  • واکنش نادرست مدیریت در رویارویی با تلاطم
  • مدل برخورد با آشوب در بازار
  • طراحی سیستم‌های مدیریت انعطاف‌پذیر برای برخورد با تلاطم و آشوب
  • طراحی سیستم‌های بازاریابی انعطاف‌پذیر
  • رشد و توسعه در عصر تلاطم

مدیریت فروش و فروش حضوری

نام کتاب: مدیریت فروش و فروش حضوری

مولف: پرویز درگی

ناشر: بازاریابی

تعداد صفحات: 264

فهرست مطالب کتاب:

  • تصویری از فروشنده امروزی جهت نیل به اهداف فروش
  • مشتری کیست و رابطه با او چه اهمیتی دارد
  • نماینده فروش کیست؟
  • نقش نیروهای فروش در بازاریابی موفق
  • مهارت‌ها و ویژگی‌های فروشندگان حرفه‌ای
  • مدیریت فروش
  • خط مشی نیروهای فروش
  • ساختار کارکنان فروش
  • ارتباط مهندسی فروش و پیش‌بینی
  • چگونگی شرکت اثربخش در نمایشگاه‌ها

مدیریت بازاریابی جهانی

نام کتاب: مدیریت بازاریابی جهانی

نویسنده: وارن جی. کیگان

مترجم: دکتر عبدالحمید ابراهیمی

ناشر: بازاریابی

تعداد صفحات: 496

درباره کتاب:

فعالیت‌های بین‌المللی، اقدامی غیر ضروری و تجملی نیست، بلکه برای شناخت همبستگی کشورها و بازارها و درک اصول و مفاهیم علوم مختلف، از جمله بازاریابی، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. بدون درک صحیح موضوعات جهانی، هیچ آموزشی کامل نیست.

فهرست مطالب کتاب :

  • مقدمه‌ای بر بازاریابی جهانی
  • محیط‌های اقتصادی در بازارهای جهانی
  • محیط‌های اجتماعی و فرهنگی در بازارهای جهانی
  • محیط‌های سیاسی، قانونی و نظارتی در بازاریابی جهانی
  • شناخت بازارها و خریداران جهانی
  • نظام‌های اطلاعات بازاریابی جهانی و تحقیقات
  • تقسیم بازارها
  • صادرات و واردات
  • کانال‌های توزیع فیزیکی در بازارهای جهانی
  • تصمیم‌گیری در مورد ارتباط بازاریابی جهانی
  • آینده بازاریابی جهانی

ممیزی بازاریابی

نام کتاب: ممیزی بازاریابی

مولف: پروفسور آوبری ویلسون

مترجم: دکتر عبدالرضا رضایی نژاد

ناشر: رسا

تعداد صفحات: 344

درباره کتاب:

هدف این کتاب، عرضه رهیافتی روشمند در زمینه شناسایی، گردآوری و ارزیابی منابع بازاریابی و توانمندی‌ها و کاستی‌های شرکت در این حوزه و بهره‌برداری بهینه از آن‌هاست.

فهرست مطالب کتاب:

  • راهبرد و برنامه‌ریزی بازاریابی
  • گروه‌های کالا/ خدمات
  • عامل خدمات پشتیبانی در مدیریت بازار
  • عملکرد شرکت
  • بازاریابی صادرات
  • نظام و کاربرد اطلاعات بازاریابی
  • اندازه و ساختار بازار
  • بازار آینده
  • نیروی فروش و مدیریت آن
  • نظام نمایندگی
  • فرآیند خرید
  • بخش خدمات

​​​​​​​مدیریت استراتژیک تبلیغات

نام کتاب: مدیریت استراتژیک تبلیغات

نویسندگان: دکتر احمد روستا و مهندس علی خویه

ناشر: رسا

تعداد صفحات: 168

درباره کتاب:

این کتاب با جمع‌آوری اطلاعات، مقاله‌ها و منابع مربوط به بحث مدیریت استراتژیک به ویژه مدیریت استراتژیک تبلیغات، با توجه به زبان، مثال‌ها و فرهنگ­ کشور خودمان به رشته تحریر درآمده است.

فهرست مطالب کتاب :

  • مفاهیم، اصول و کاربردها
  • مدیریت استراتژیک تبلیغات
  • بررسی، ارزیابی و کنترل استراتژی‌های تبلیغاتی

مهندسی ذهن و ان ال پی

نام کتاب: مهندسی ذهن و ان ال پی

نویسندگان: دکتر احمد روستا، مهندس علی خویه

ناشر: رسا

تعداد صفحات: 80

درباره کتاب:

مخاطبان نقش مهمی در برنامه‌های ارتباطات بازاریابی و فروش دارند. ذهن مخاطبان و مهندسی ذهن آن‌ها می‌تواند در فرآیندهای ارتباطی فروش، تبلیغات و بازاریابی نقش موثری داشته باشد. اما چگونه و با چه روش‌ها و تکنیک‌هایی می‌توان در ذهن مخاطبان نفوذ کرد و به تبلیغ، بازاریابی، برندسازی و فروش پرداخت؟ آیا می‌توان از علمی مانند ان ال پی در برنامه‌های ارتباطی، بازاریابی و تبلیغات برای افزایش سود و ارزش استفاده کرد؟

کاربرد ان ال پی، به عنوان عمیق‌ترین علم ارتباطات در بازاریابی و تبلیغات چیست؟

این کتاب، می‌تواند به عنوان منبعی معتبر و اثرگذار مورد استفاده مدیران، مجریان، برنامه‌ریزان و تمامی افراد قرار گیرد که به نحوی با بازاریابی، فروش، ارتباطات، روابط عمومی و تبلیغات در ارتباط هستند.

فهرست مطالب کتاب:

  • مهندسی ذهن
  • مهندسی ذهن در تبلیغات اینترنتی
  • بازاریابی هیپنوتیزمی و تبلیغات هیپنوتیزمی
  • اصول مهندسی ذهن در بازاریابی
  • برنامه‌ریزی گام به گام با ان ال پی

نخبگان در بازاریابی

نام کتاب: نخبگان در بازاریابی

نویسنده: سالتان کرمالی

مترجمان: دکتر احمد روستا و مهندس فرزاد مقدم

ناشر: سیته

تعداد صفحات: 145

درباره کتاب:

تاکنون کتاب‌های زیادی در زمینه بازاریابی نگارش، ترجمه و چاپ شده است. مفاهیم مختلف بازاریابی در این کتاب‌ها هریک به گونه‌ای طرح و بررسی شده‌اند. اما کتاب نخبگان در بازاریابی از یک جنبه با تمامی کتاب‌های قبلی بازاریابی تفاوت عمده دارد.

در این کتاب شما با مفاهیم بازاریابی از دیدگاه و زبان اشخاصی آشنا می‌شوید که خود خالق این مفاهیم بوده‌اند.

فهرست مطالب کتاب:

  • مفهوم فروش
  • خرید و فروش
  • مهارت‌های فروش
  • مهارت‌های شخصی

همراه با مشتری

نام کتاب: همراه با مشتری

نویسنده: بیل استینت

مترجم: داود حیدری

ناشر: رسا

تعداد صفحات: 288

درباره کتاب:

بیل استینت در کتاب خود با بهره‌گیری از دو دهه تجربه در زمینه فروش و مشاوره، تازه‌ترین رویکرد در عرصه برقراری رابطه‌ای پایدار و بسیار سودآور با مشتری را در اختیار فروشندگان حرفه‌ای قرار می‌دهد. همچنین این کتاب راهبرد و ابزار لازم را برای تحقق اهداف زیر در اختیارتان می‌گذارد:

پی بردن به مهم‌ترین هدف و خواست مشتری

ایجاد ارتباط بین خدمات و کالایی که عرضه می‌کنید با تحقق اهداف مشتری

پی بردن به افکار مدیران ارشد شرکت‌ها و چگونگی تصمیم‌گیری آن‌ها در زمینه خرید

افزایش سودآوری و شتاب بخشیدن به فرآیند خرید از سوی مشتری

فهرست مطالب کتاب:

  • چرا مشتری خرید می‌کند؟
  • مشتری چگونه خرید می‌کند؟

هنر چانه زنی

نام کتاب: هنر چانه‌زنی

نویسنده: ریچارد ند لی بو

مترجمان: محمد ابراهیم گوهریان، شراره یوسفی

ناشر: نسل نو اندیش

تعداد صفحات: 377

درباره کتاب:

این کتاب حاصل تجربه‌های شخصی و حرفه‌ای نویسنده است که با استفاده از مثال‌های مختلف، اصول چانه‌زنی را روشن می‌سازد.

فهرست مطالب کتاب:

  • ماهیت چانه‌زنی
  • یک توافق ساده شروع کار است
  • رفع مشکلات

مصاحبه با بزرگان تبلیغات

نام کتاب: مصاحبه با بزرگان تبلیغات

نویسنده: دنیس هیگینز

مترجم: علی عبداللهی

ناشر: سیته

تعداد صفحات: 119

درباره کتاب:

این کتاب آزادانه و بدون تشریفات، نظریه‌ی این بزرگان را در رابطه با چگونگی خلق بهترین­ تبلیغ تشریح می‌کند. این کتاب، نخستین کتاب حرفه‌ای نوشته شده در زمینه‌ی خلق یک اثر تبلیغی به شمار می‌رود.

مفاد این کتاب طی سالیان متمادی به عنوان مرجعی برای دست‌اندرکاران این صنعت بوده است. این مصاحبه برای تمام کسانی که نیم‌نگاهی به دنیای تبلیغات دارند، بسیار جذاب خواهد بود. در این کتاب، تمامی مهارت‌های این بزرگان در یک گفتگوی ساده و جذاب به رشته تحریر درآمده و درباره‌ی دیدگاه‌ها، حرفه، نیت‌های آنان بحث و تبادل نظر شده است.

 

 

فروش در دوران بحران

نام کتاب: فروش در دوران بحران

مولف: تام هاپکینز

مترجم: دکتر احمد روستا

ناشر: مهکامه

تعداد صفحات: 193

درباره کتاب:

رازهایی برای چگونه فروختن در زمانی‌که هیچ‌کس خریدار نیست.

فهرست مطالب کتاب:

  • یک دو تبلیغات پنهان در بازاریابی، تبلیغات پنهان در بازاریابی واقعا چیست؟
  • شما چگونه فروشنده‌ای هستید؟
  • تجارت شما اکنون در چه مرحله‌ای است؟
  • بازگشت به اصول
  • با حفظ تجارت خود آغاز کنید
  • موفقیت در این است که هم‌اکنون چه کسانی را می‌شناسید
  • چگونه به سرعت دریابید آیا کسی مشتری ایده‌آل و جدید برای شما خواهد بود
  • کاهش مقاومت در مقابل فروش
  • جذب مشتریان از سوی رقبا
  • تمام کردن‌هایی که به مشتریان کمک می‌کند بر ترسشان غلبه کنند
  • روش‌های کاهش هزینه در حین تداوم موفقیت
  • فروش خدمت است

غول های بازاریابی

نام کتاب: غول‌های بازاریابی

نویسنده: کریس موری

مترجم: علی عیاری

ناشر: فرا

تعداد صفحات: 346

درباره کتاب:

این کتاب برای افراد پرمشغله‌ای مناسب است که می‌خواهند در یک مجموعه منسجم نظرات غول‌های بازاریابی را مطالعه کنند. این خدایان بازاریابی از بین اساتید دانشگاه، مشاوران و نویسندگان هستند که نظرات خود را در کتاب‌هایشان بیان کردند و همه ایده‌های ناب و جدیدی مطرح کرده‌اند. این کتاب شامل خلاصه‌هایی است که در دو دهه اخیر به چاپ رسیده‌اند.

فهرست مطالب کتاب:

  • تمایز یا نابودی
  • نواندیشی در بازاریابی
  • گزارش پاپ کورن
  • آینده تک به تک
  • نظام امتیاز دهی
  • عبور از دره
  • گاو بنفش
  • صورتی فکر نکنید
  • قواعد رهبران بازار
  • نوسازی قبل از نوآوری

عادت‌های میلیون دلاری

نام کتاب: عادت‌های میلیون دلاری

نویسنده: برایان تریسی

مترجم: مهدی قراچه داغی

ناشر: ذهن آویز

تعداد صفحات: 133

درباره کتاب:

در این کتاب متوجه می‌شوید انگاره‌های عادتی شما چگونه شکل می‌گیرند و چگونه می‌توانید به طرزی مثبت آن‌ها را متحول سازید. شما می‌آموزید چگونه تبدیل به کسی شوید که چونان امواج اقیانوس به جلو و بالا حرکت کنید و به هر هدفی که برای خودتان انتخاب کرده‌اید، برسید.

فهرست مطالب کتاب:

  • شما با کارتان شناخته می‌شوید
  • عادت‌ها چگونه شروع می‌شوند؟
  • برنامه موفقیت
  • ارزشمند شدن
  • عادت‌های مورد نیاز برای موفق شدن
  • عادت‌های کسانی که میلیونر می‌شوند
  • عادت‌هایی که بر درآمد شما می‌افزایند
  • عادت‌های بازرگانان موفق
  • عادت‌های بازاریابی و فروش موفق
  • عادت‌های موفقیت شخصی
  • عادت‌های سازگاری با دیگران

شیفته مشتری

نام کتاب: شیفته مشتری

نویسنده: کن بلانچارد

مترجمان: علی‌محمد گودرزی، امیر توفیقی

ناشر: رسا

تعداد صفحات: 280

درباره کتاب:

در تاریخ طولانی انتشار کتاب و آثار مدیریتی، هیچ‌کس نتوانسته است به روشنی و وضوح کن بلانچارد، اصول مدیریت سودآور و روشنفکرانه را استخراج و تشریح کند. این بار او به همراه جیم بالارد و فرد فینچ، بهترین کتاب در حوضه خدمات‌رسانی به مشتری‌ها، یعنی شیفته مشتری! را ارائه می‌دهد. هرچند که عنوان آن را نمی‌تواند منعکس‌کننده بحث‌های عمیق و پرشوری باشد که در صفحات آن مطرح شده‌اند.

فهرست مطالب کتاب:

  • یک شروع مجدد
  • چهارمین قدم
  • گام‌های بعدی

 

فوق ستاره فروش شوید

نام کتاب: فوق ستاره فروش شوید

نویسنده: برایان تریسی

مترجم: مهدی قراچه داغی

ناشر: ذهن آویز

تعداد صفحات: 133

درباره کتاب:

این یک کتاب خلاصه و مختصر است که مستقیماً فروش را نشانه گرفته است. در این کتاب با 21 اصل مهم در زمینه فروش و موفقیت آشنا می‌شوید.

فهرست مطالب کتاب:

  • مانند یک فروشنده عالی فکر کنید
  • بهترین‌ها را جستجو کنید
  • چنان رفتار کنید که گویی شکستی در کار نیست
  • با تمام وجود فروش کنید
  • یک فروشنده حرفه‌ای باشید
  • برای هر تماس کاملاً آماده باشید
  • به یادگیری ادامه‌دار متعهد شوید
  • مسئولیت کامل نتایج خود را بپذیرید
  • اصول را رعایت کنید
  • روابط بلند مدت ایجاد کنید
  • از آموزش فروش بهره بگیرید
  • از دقایق استفاده کنید
  • قلمرو خود را سازماندهی کنید
  • هفت رمز موفقیت در فروش را تمرین کنید

سیاست فناوری و تشویق بازار

نام کتاب: سیاست فناوری و تشویق بازار

گردآورنده: پروفسور سانجایا لل

ناشر: رسا

تعداد صفحات: 256

درباره کتاب:

این کتاب کوششی لست در مسیر معرفی، شفاف‌سازی و ترویج رویکردی واقعی‌تر و بومی‌تر در توسعه اقتصادی کشور با اتکا بر فناوری « واقعی‌تر » از آن جهت که سعی در تخریب باورهای انتزاعی و مسلط بر محافل علمی و سیاست‌گذاری کشور دارد.

فهرست مطالب کتاب:

  • مباحث نظری
  • مروری بر رویکردهای نظری؛ از نئوکلاسیک‌ها تا تکاملی‌ها
  • ادبیات سیاست‌گذاری فناوری
  • شکست‌های بازار
  • قابلیت‌های فناورانه
  • تجارب کشورهای در حال توسعه در خلق مزیت نسبی
  • سیاست فناوری و FDI در کشورهای جنوب شرق آسیا
  • سیاست فناوری و FDI در سه ببر جدید آسیا

سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی

نام کتاب: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی

نویسنده: آل ریس، لورا ریس

مترجم: سنبل بهمنیار

ناشر: سیته

تعداد صفحات: 295

درباره کتاب:

درحال حاضر، به هر سویی­که نگاه کنیم، شاهد یک چرخش اساسی از بازاریابی تبلیغات محور، به بازاریابی روابط عمومی محو، خواهیم بود. یک نما تجاری جدید را فقط به کمک اطلاع‌رسانی publicity یا روابط عمومی public relation می‌توان ارائه و تثبیت کرد. روابط عمومی PR این امکان را به شکلی غیرمستقیم و با کمک گروه سوم (رسانه جمعی) به گوش مخاطبان برسانید. هنگام مشاوره با مشتریان، معمولاً اولین توصیه­ به آن‌ها این است که هر برنامه جدید بازاریابی باید ابتدا با اطلاع‌رسانی آغاز شود و به تدریج و پس از دست‌یابی به اهداف اولیه‌ی روابط عمومی، برنامه‌ریزی تبلیغاتی پیرامون آن صورت گیرد.

فهرست مطالب کتاب:

  • سقوط تبلیغات
  • ظهور روابط عمومی
  • نقش جدید تبلیغات
  • تفاوت‌های تبلیغات و روابط عمومی

سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی

نام کتاب: روان‌شناسی رنگ‌ها در بازاریابی و فروش

نویسنده: یوسف محمدی‌فر

ناشر: رسا

تعداد صفحات: 151

درباره کتاب:

رنگ، اولین و مهم‌ترین نماد تصویری در ارتباطات است که موجب جلب توجه، جذب یا دفع مشتری می­شود. رنگ را «فروشنده خاموش» می‌نامند که باید به گونه‌ای به کار گرفته شود که در نگاه اول، مخاطب را به خود جذب کرده و در راستای فرآیند فروش به خدمت درآید.

این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا با شناخت نحوه و چگونگی تاثیرگذاری رنگ‌ها، امکان بهره‌گیری اثربخش از آن‌ها را فراهم آورد.

فهرست مطالب کتاب:

  • کلیات رنگ
  • نگاهی به مفاهیم بازاریابی
  • روان‌شناسی رنگ‌ها
  • رنگ و بازاریابی
  • نمونه‌های کاربردی از بهره‌گیری رنگ‌ها

راهنمای جامع برنامه‌ریزی بازاریابی

نام کتاب: راهنمای جامع برنامه‌ریزی بازاریابی

نویسنده: آنجلا هتن

مترجم: دکتر مسعود کرمی

ناشر: رسا

تعداد صفحات: 256

درباره کتاب:

برنامه‌ریزی بازاریابی، تنها راهکار مطمئن برای بهره‌مندی موثر از منابع شرکت، آشنایی مشتریان با محصولات و فروش آن‌ها در شرایط دلخواه و در نتیجه برخورداری ذی‌نفعان شرکت از سود قابل اتکا است. برنامه‌ریزی بازاریابی را می‌توان بستر تعالی و گسترش فعالیت شرکت‌ها و ابزار موثر بهره‌مندی گسترده از نتایج فعالیت موسسات نامید. راهنمای جامع برنامه‌ریزی، یک راهنمای گام به گام برای تدوین برنامه‌های بازاریابی است که مشتری‌مدار بودن استراتژی کسب و کار و اجرای اثربخش آن را تضمین می‌کند.

فهرست مطالب کتاب:

  • کسب بیشترین ستاده از کمترین نهاده
  • حل معمای برنامه‌ریزی
  • ارائه اطلاعات به برنامه‌ریزان
  • اندازه‌گیری عملکرد بازار موجود
  • تجزیه و تحلیل محیطی
  • مقصد ما کجاست؟
  • اجرای استراتژی شرکت
  • برنامه‌ریزی برای آمیخته بازاریابی
  • راهنمایی برای برنامه‌ریزی ترویج
  • اجرا و کنترل

راهکارهای پیشتازان بازار

نام کتاب: راهکارهای پیشتازان بازار

نویسندگان: دکتر مایکل تریسی، دکتر فرد ویزرما

مترجم: دکتر عبدالرضا رضائی­نژاد

ناشر: رسا

تعداد صفحات: 208

درباره کتاب:

برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که می‌خواهند در دنیای پر رقابت و بسیار متغیر کنونی و آینده‌ای پرشتاب‌تر، جای پایی داشته باشند، آگاهی از راهکارهای سازمان‌های پیروزمند بسیار ضروری و سودمند است. این کتاب دستاورد پژوهش در احوال بیش از 80 شرکت گوناگون و حاصل پنج سال تجربه کارشناسان خبره‌ای است که مهندسی دوباره سازمان‌ها را به دنیای مدیریت امروز عرضه کرده‌اند. خواندن و توجه ژرف به محتویات کتاب، دریچه مطمئنی به سوی شناسایی و برگزیدن راه درست پیروزی در دنیای پرتلاطم کسب و کار سده بیست و یکم است.

فهرست مطالب کتاب:

  • شکست بی‌دردسر در کسب و کار
  • قانون‌های تازه رقابت
  • برگزیده برندگان
  • راهکار عملکرد عالی
  • تجربه شرکت آتی اندتی یونیورسال کارد
  • راهکار تولید فرآورده بی‌همتا
  • تجربه شرکت اینتل
  • راهکار شرکت‌های مشتری‌نواز
  • تجربه شرکت ایربورن اکسپرس
  • چگونه راهکار ارزشی خود را برگزینیم
  • آفرینش آئین مشتری‌خواهی
  • پیشتاز ماندن

دل‌گفته‌ها و دل‌نوشته‌های معلم بازاریابی

نام کتاب: دل‌گفته‌ها و دل‌نوشته‌های معلم بازاریابی

مولف: پرویز درگی

ناشر: رسا

تعداد صفحات: 228

درباره کتاب:

کتاب حاوی سه بخش است: چگونه بازاریاب شدم، مدیریت، بازاریابی

آنچه در این کتاب می‌خوانید حاصل سمینارها، کارگاه‌ها، سخنرانی‌ها، کلاس‌ها و آموزش‌هایی است که اینجا و آنجای کشور برگزار شد.

ده اشتباه نابخشودنی در بازاریابی

نام کتاب: ده اشتباه نابخشودنی در بازاریابی

نویسنده: پروفسور فیلیپ کاتلر

مترجم: دکتر کامبیز حیدرزاده

ناشر: حکیم باشی

تعداد صفحات: 124

درباره کتاب:

پروفسور فیلیپ کاتلر در این کتاب، اشتباهات مرگبار در روند جاری بازاریابی را طوری بیان می‌کند که کاملاً قابل درک و احساس هستند. او به طور دقیق مشخص می‌کند زمانی که نشانه‌های بروز یک اشتباه ظاهر می‌شود چگونه می‌توانید شرایط را تغییر داده و از بروز آن اشتباه جلوگیری کنید.

فهرست مطالب کتاب:

  • وضعیت کنونی بازار
  • شرکت به اندازه کافی بازارگرا و مشتری مدار نیست
  • شرکت مشتریان هدف را به درستی درک نمی‌کند
  • شرکت روابط خود با ذی‌نفعان را به خوبی مدیریت نمی‌کند
  • شرکت در شناسایی فرصت‌های جدید، عملکرد مناسبی ندارد
  • فرآیند برنامه‌ریزی بازاریابی شرکت، ناقص و ناکارا است.
  • شرکت، استفاده زیادی از تکنولوژی روز نکرده است.

جعبه ابزار بازاریابی

نام کتاب: جعبه ابزار بازاریابی

نویسندگان: پاتریک بارویز و ریچارد لیوک

مترجمان: دکتر کامبیز حیدرزاده و امین اسداللهی

ناشر: سیته

تعداد صفحات: 280

درباره کتاب:

با مطالعه‌ی این راهنمای در دسترس، موضوعات و ابزارهای ضروری مورد نیازش را به راحتی درک خواهد کرد. با توسعه مفاهیمی مانند تنظیم کسب و­ کار، استراتژی بازاریابی، و ایده‌های عصر پرتلاطم و رقابتی امروزی در حوزه نام‌گذاری، ایجاد تمایز، قیمت‌گذاری، و بازاریابی اینترنتی این کتاب نشان می‌دهد خوانندگان چگونه می‌توانند:

  • بخش‌های مختلف مشتریان دارای توان بالقوه بالا را هدف قرار دهند.
  • رقبای شاخص را شناسایی کنند.
  • منابع بازاریابی را عاقلانه تشخیص دهند.
  • برنامه‌های بازاریابی اثربخشی را طراحی و اجرا کنند.

فهرست مطالب کتاب:

  • استراتژی بازاریابی
  • تدوین برنامه بازاریابی
  • تحقیقات بازار
  • سفارشی‌سازی بازار
  • تجزیه و تحلیل رقبا
  • ساخت نام و نشان تجاری
  • مشتریان مناسب
  • توسعه محصولات
  • قیمت‌گذاری مناسب

تکنیک‌های فرصت یابی در بازاریابی و فروش

نام کتاب: تکنیک‌های فرصت یابی در بازاریابی و فروش

مولف: پرویز درگی

ناشر: رسا

تعداد صفحات: 194

درباره کتاب:

در این کتاب، ضمن تشریح خصوصیات انسان‌ها و سازمان‌های فرصت‌یاب، به تعامل استراتژی، بازاریابی و فرصت‌یابی پرداخته می‌شود.

فهرست مطالب کتاب:

  • بازاریابی چه هست و چه نیست؟
  • فرصت
  • مهم‌ترین ویژگی‌های انسان‌های فرصت‌یاب
  • راهکارهای تجهیز سازمان‌ها برای یافتن فرصت‌ها
  • فرصت در بازاریابی
  • تحلیل SWOT یا TOWS چیست؟
  • ماتریس بسط داده شده یا نه خانه‌ای انسوف
  • چگونه ماتریس انسوف را به صورت شخصی به کار ببریم؟

چگونه بیشتر از رقیبان بفروشید؟

نام کتاب: چگونه بیشتر از رقیبان بفروشید؟

نویسنده: رابین فیلدر

مترجمان: دکتر محمدعلی احمدی و عبدالعزیز یوسفی و دکتر اوژن کریمی

ناشر: مبلغّان

تعداد صفحات: 210

درباره کتاب:

تجارت در حال تحول است و روش‌های فروش هم تغییر می‌کند. موضع‌یابی و نوع کالا مزیتی در بازار ایجاد نمی‌کند. چون همه‌چیز را می‌توان تقلید کرد و مشتریان نیز آگاه‌ترند و توانایی انتخاب بیشتری نسبت به قبل دارند. نقش جدید فروشنده کمک به مشتریان برای بهبود و توسعه کسب و کار آنان است که به عنوان ارزش افزوده‌ای برای آن کالا یا خدمت از آن یاد می‌شود. فروشنده قرن بیست و­ یکم، یک متخصص، مشکل‌گشا و نیز مدیر روابط است. فروشنده بیش از آنکه فروشنده باشد، یک مرجع ارزشمند برای مشتریان است و فروش در بازار پرشتاب امروز، داد­ و ­ستد است نه فروش صرف.

فهرست مطالب کتاب:

  • مفهوم فروش
  • خرید و فروش
  • مهارت‌های فروش
  • مهارت­های شخصی

تبلیغات خلاق

نام کتاب: تبلیغات خلاق

نویسنده: لوک سولیوان

مترجم: فرزاد مقدم

ناشر: سیته

تعداد صفحات: 130

درباره کتاب:

در میان کتاب‌هایی که تاکنون در زمینه‌ی خلق آگهی‌های تبلیغاتی نوشته شده است، کتاب حاضر مفیدترین کتاب موجود است. بعد ار خواندن این کتاب، منشی شرکت­ شما نیز می‌تواند آگهی‌های شگفت‌انگیزی خلق کند.

امروزه در دنیای تبلیغات که سرشار از متخصصانی است که به جلسه‌ی نهار روزانه، بیش از نوشتن آکهی‌های تبلیغاتی عادت کرده‌اند، سولیوان یک استثناست.

فهرست مطالب کتاب:

  • برای فروش بیشتر، دار و ندار خود را نفروشید
  • نکته‌هایی چند، برای شروع کار
  • صفحه‌ای سفید و خلق یک آگهی تبلیغاتی موثر
  • نکته‌هایی ریز، برای ساخت یک آگهی­ تبلیغاتی خلاق
  • در آینده، ظرف 30 ثانیه، هرکسی می‌تواند مشهور شود

تبلیغات تریزی

نام کتاب: تبلیغات تریزی

نویسندگان: دکتر احمد روستا، مهندس علی خویه

ناشر: رسا

تعداد صفحات : 80

درباره کتاب:

امروزه با افزایش و رشد خصوصی‌سازی، کسب و کارهای کوچک و بزرگ، جهانی‌سازی و پیشرفت تکنولوژی اطلاعات، هر فرد و هر شرکتی نیاز به تبلیغ خود ،شرکت، محصول و خدمت دارد. تبلیغ و شیوه‌های تبلیغ اگر با خلاقیت همراه باشد و با تکنیک‌های دیگر بازاریابی همانند روابط عمومی، فروش مستقیم، بسته‌بندی، توزیع و … ترکیب شود می‌تواند موفقیت هر برند، محصول، خدمت، سازمان و شرکتی را تضمین کند. در کتاب حاضر سعی شده است تا به طور خلاصه کاربرد علم تریز (TRIZ) که یکی از بزرگترین و معتبرترین روش‌های خلاقیت نظام یافته برای حل مسائل و ایجاد خلاقیت می‌باشد در بازاریابی، تبلیغات و ارتباطات بررسی و تجزیه تحلیل شود.

فهرست مطالب کتاب:

  • تریز چیست؟
  • ده اصل تبلیغات تریزی
  • مراحل اجرای کمپین تبلیغات تریزی

تبلیغات پنهان در بازاریابی

نام کتاب: تبلیغات پنهان در بازاریابی

نویسندگان: علی سلیمانی بشلی، وجیهه طالبی

ناشر: بازاریابی

تعداد صفحات: 248

درباره کتاب:

تبلیغات پنهان یا تبلیغات درون فیلمی نوعی از فرآیندهای تبلیغاتی هستند که در آن تبلیغات مربوط به برندها در متن رسانه‌های مختلف نظیر تلویزیون، سینما، بازی‌های رایانه‌ای، روزنامه‌ها و مجلات گنجانده می‌شوند. در برخی موارد از شعر، موسیقی، کتاب و عکس نیز در تبلیغات پنهان استفاده شده است.

فهرست مطالب کتاب:

  • نگرشی بر تبلیغات پنهان و نامحسوس
  • تبلیغات پنهان در فیلم‌های سینمایی
  • تبلیغات پنهان در شبکه‌های خبری
  • تبلیغات پنهان در شعر و موسیقی
  • تبلیغات پنهان و نامحسوس در کتاب
  • تبلیغات پنهان در بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی
  • تبلیغات پنهان در برنامه‌های تلویزیونی
  • تبلیغات پنهان در اینترنت
  • تبلیغات پنهان در فیلم‌های کارتونی و انیمیشن
  • تبلیغات پنهان در ورزش

تبلیغات از تئوری تا عمل

نام کتاب: تبلیغات از تئوری تا عمل

نویسندگان: دکتر سید حمید خداداد حسینی، دکتر احمد روستا، دکتر وهاب خلیلی شجاعی

ناشر: حروفیه

تعداد صفحات: 457

درباره کتاب:

در کتاب حاضر سعی شده است با توجه به ملاحظات فرهنگی و قانونی کشورمان، با یک رویکرد جامع و علمی و همچنین با دید کاربردی، مجموعه­ای از تبلیغات شرکت‌های معتبر بین‌المللی ضوابط تولید آگهی‌های تلویزیونی (تیزر) در ایران، فرهنگ اصطلاحات و واژه‌های تبلیغات، برترین آدرس‌های اینترنتی با موضوعیت تبلیغات، تحلیل تبلیغات محیطی و برخی پوسترهای تبلیغاتی شرکت‌های بین‌المللی و … تنها بخشی از محتوای کتاب حاضر می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب:

  • بازاریابی و تبلیغات
  • تاریخچه تبلیغات
  • مبانی اصطلاح‌شناسی تبلیغات
  • اصول و تکنیک‌های روانشناسی در تبلیغات
  • مدیریت تبلیغات
  • تبلیغات و فروش
  • طراحی ساختار شرکت‌های تبلیغاتی
  • ساخت تبلیغات
  • تبلیغات و خدمات
  • بودجه‌بندی تبلیغات
  • تبلیغات و اینترنت

تاکتیک‌ها و تکنیک‌های تبلیغات

نام کتاب: تاکتیک‌ها و تکنیک‌های تبلیغات

نویسنده: دکتر احمد روستا آزاد

ناشر: سیته

تعداد صفحات: 215

درباره کتاب:

سرجیو زیمن در کتاب تبلیغاتی که ما می‌شناسیم به آخر خط رسیده است، رازهای ناگفته‌ای را از تبلیغات بازگو می‌کند و می‌گوید که امروزه تبلیغات از در و دیوار شهر بالا می‌روند و از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شوند و برای مخاطبان خسته‌کننده و نفرت‌آور شده‌اند و به همین دلیل، مخاطبان با دستگاه­ کنترل از راه­دور از تبلیغات شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ها فرار می‌کنند.

در این کتاب سعی شده است، تاکتیک‌ها و تکنیک‌هایی ارائه شود که بتوانید تبلیغات برتر و موثری داشته باشید. این کتاب کمک خواهد کرد که بهتر تبلیغ کنیم تا بهتر زندگی کنیم. در این کتاب بررسی می‌شود که آیا می‌توان به جمله معروف مک کان (قلب‌ها را تسخیر کن، کیف پولش به دنبال خواهد آمد) معتقد بود؟ آیا می‌توان با تبلیغات اعتماد و اطمینان مخاطبان را جذب کرد؟

فهرست مطالب کتاب:

  • مزّیت رقابتی تبلیغات
  • مفاهیم و مبانی
  • تاکتیک‌ها و ­تکنیک‌های نوین
  • تاکتیک‌ها و ­تکنیک‌های خلاق در تبلیغات
  • تاکتیک‌های مبتنی بر روش
  • تاکتیک‌ها و ­تکنیک‌های مبتنی بر هنرهای تجسمی، سینما و ادبیات و…
  • تاکتیک‌های مدیریتی و بازرگانی در تبلیغات
  • مدل‌ها و تاکتیک‌های مدیریتی و مهندسی در تبلیغات
  • تاکتیک‌ها و ­استراتژی‌های آینده‌پژوهی در تبلیغات

پیشنهاد رد نشدنی

نام کتاب: پیشنهاد رد نشدنی

نویسنده: مارک جوینر

مترجم: امیر توفیقی

ناشر: رسا

تعداد صفحات : 256

درباره کتاب:

با بمباران شدن مصرف‌کننده‌ها توسط هزاران پیام بازرگانی و تبلیغات بازاریابی در طول روز، آن‌ها مجبور هستند در مورد خریدهای خود به سرعت تصمیم‌گیری کنند که معنایش این است که شما هم باید فروش خود را با همان سرعت به انجام برسانید. به این ترتیب، تقریباً هیچ زمانی در اختیار ندارید تا بتوانید پیشنهادی بهتر و سریع‌تر از یک پیشنهاد ردنشدنی به مشتری‍‌تان ارائه دهید. پیشنهاد رد نشدنی حلقه مفقوده بسیاری از کتاب‌های بازاریابی است.

فهرست مطالب کتاب :

  • سه ثانیه
  • پنجره جادویی
  • نیاز اصلی کسب و کار
  • چهار سوال اساسی
  • پیشنهاد ردنشدنی چیست؟
  • چه چیزی یک پیشنهاد ردنشدنی نیست؟
  • عناصر پیشنهاد ردنشدنی
  • فرمول استثنایی
  • تقویت کننده‌های پیشنهاد
  • زنجیره پیشنهاد ردنشدنی
  • بهترین پیشنهادها در طی تاریخ

پیشرفت فنی و بازار کار

نام کتاب: پیشرفت فنی و بازار کار

نویسنده: جرارد دوتهیل

مترجم: دکتر محمدعلی ناصری جهرمی

ناشر: رسا

تعداد صفحات : 168

درباره کتاب:

مسئله پیشرفت فنی در دو دهه گذشته مجددا از طرف اقتصاددانان مورد توجه جدی قرار گرفته است. پیشرفت فنی اکثراً به عنوان دلیل اصلی عدم تعادل‌ها در بازار کار و سطح بالای بیکاری معرفی می‌شود. تجزیه و تحلیل ارائه شده در این کتاب، به نظریه‌های معاصر پیشرفت فنی توجه می‌کند و به بررسی رابطه بین پیشرفت فنی و سرمایه‌گذاری و اثرات کلان اقتصادی نوآوری می‌پردازد.

فهرست مطالب کتاب:

  • نظریه‌های معاصر پیشرفت فنی
  • تجزیه و تحلیل پیامدهای پیشرفت فنی

پس‌لرزه

نام کتاب: پس‌لرزه

نویسندگان: دکتر دیوید ویدمر، رابرت ویدمر، سیندی اسپیتزر

مترجمان: دکتر احمد عظیمی بلوریان، علی حبیبی

ناشر: رسا

تعداد صفحات : 417

درباره کتاب:

در سال 2006 میلادی، که قیمت مسکن در آمریکا رو به رشد بود و اعتبارات گسترده‌ای در اختیار مصرف‌کنندگان آمریکایی قرار داشت، نویسندگان این کتاب، ترکیدن حباب دلار، حباب بازار سهام، حباب بدهی‌های خصوصی و حباب مخارج مصرف‌کننده و مشکلاتی که برای کل اقتصاد آمریکا به وجود می‌آید را به دقت پیش‌بینی کردند. نویسندگان این کتاب مدعی‌اند که دلیل این پیش‌بینی دقیق این بود که آن‌ها روند متغیرهای اقتصادی بنیادی را که دیگران به آن بی‌توجه بودند، مورد بررسی و تحلیل قرار داده بودند.

فهرست مطالب کتاب:

  • حباب لرزه نخست و پس‌لرزه بعد از آن
  • مخاطرات و منافع پس‌لرزه
  • چشم انداز تازه اقتصادی

پایان عصربازاریابی سنتی

نام کتاب: پایان عصربازاریابی سنتی

نویسنده: سرجیو زیمن

مترجم: سینا قربانلو

ناشر: مبلغّان

تعداد صفحات : 235

درباره کتاب:

زیمن در سراسر این کتاب بر دو نظریه (یا اصل) خود بارها تاکید می‌ورزد و می‌گوید:

اگر قرار باشد محصول یا خدمتی به مقدار بیشتر، در دفعات بیشتر و به قیمت بالاتر به فروش می‌رسد، باید دلایل بیشتری به مردم برای خرید آن ارائه کرد، همچنین باید متفاوت، بهتر و ویژه باشد و اگر نیست باید چنین تصویری از آن ساخت. بر این مبنا این کتاب نیز خود اثری متفاوت، بهتر و ویژه است.

فهرست مطالب کتاب:

  • بازاریابی راز و رمزی ندارد
  • چگونه بیشترین اجناس را بفروشید و بیشترین پول را بسازید
  • با کدام نیروی انسانی؟

بی‌نظمی در بازاریابی

نام کتاب: بی‌نظمی در بازاریابی

نویسندگان: فیلیپ کاتلر، جان کسلیون

مترجمان: دکتر کامبیز حیدرزاده، دکتر شهناز نایب زاده

ناشر: سیته

تعداد صفحات : 232

درباره کتاب :

شرکت‌ها نیازمند یک سیستم هشدار بی‌نظمی برای مدیریت بر عدم اطمینان هستند. در این کتاب چنین سیستمی با ذکر مثال‌هایی از شرکت‌هایی که قربانی هرج و مرج حاصل از آشفتگی شده‌اند و نیز بسیاری از شرکت‌هایی که از هرج و مرج با بهره‌گیری از نقاط قوت خود سود برده‌اند، تشریح شده است.

فهرست مطالب کتاب:

  • جهان وارد مرحله اقتصادی جدیدی شده است
  • اکنون پاسخ اشتباه مدیریت به آشفتگی، خطرناک می‌شود
  • الگوی بی‌نظمی
  • طراحی نظام‌های مدیریتی برای تطبیق‌پذیری
  • طراحی نظام‌های بازاریابی برای تطبیق‌پذیری
  • کامیابی در عصر آشفتگی

بازاریابی حسی

نام کتاب: بازاریابی حسی

نویسنده: شاز اسمیلانسکی

مترجمان: پرویز درگی، محمد سالاری

ناشر: رسا

تعداد صفحات : 376

درباره کتاب:

محتوای این کتاب در مورد مدل‌های برنامه‌ریزی و اجرای خلاقانه سعی و آزمون شده‌ای است که بهترین عملکرد را تسهیل کرده و به کمپین‌های موفق بازاریابی حسی منجر می‌شود. این کتاب که مناسب خوانندگانی از شرکت‌های کارفرمای صاحب کالا و خدمات، شرکت‌های مجری بازاریابی حسی و … است در نظر دارد چارچوب فلسفی و برنامه‌ریزی خاصی ارائه کند که بتواند برای هر مصرف‌کننده در نقطه تماس و در مورد تمامی ارتباطات بازاریابی به­کار گرفته شود.

فهرست مطالب کتاب :

  • چرا بازاریابی حسی
  • برونسپاری یا درونسپاری
  • فرمول Better
  • قالب IDEA
  • هدف‌های حسی
  • استراتژی حسی
  • انتخاب مکان و سفرای برند
  • اندازه‌گیری اثربخشی
  • مصاحبه‌ها
  • بررسی‌های موردی بین‌المللی
  • نتیجه‌گیری

بازاریابی بدون تبلیغات

نام کتاب: بازاریابی بدون تبلیغات

نویسندگان: مایکل فیلیپس، سالی رازبری

مترجم: محمد سالاری

ناشر: مترجم

تعداد صفحات : 210

درباره کتاب:

این کتاب اگرچه برای آشنایان با آداب معاملات مأنوس است اما به نظر می‌رسد برای اهل تجارت و نیز مشاغل کوچک در جامعه ما، سخن بسیار دارد. آموزش بازاریابی مطابق با طینت انسان‌ها و نیازهای مادی و معنوی مشتریان که لاجرم به رونق اقتصادی برای فروشنده و نیز رضایت مشتری از خریدی که انجام داده است ­می‌انجامد، هدف اصلی این کتاب می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب:

  • آخرین انتخاب در بازاریابی
  • اولین کار در بازاریابی
  • ظاهر فیزیکی شما در محل کار
  • نرخ‌گذاری
  • نحوه برخورد با دیگران
  • شفاف‌سازی: زمینه ایجاد اعتماد
  • برنامه‌ریزی برای تعیین روش اطلاع‌رسانی به مشتریان بالقوه

ایرانی‌ترین فروش، حرفه‌ای‌ترین در جهان

نام کتاب: ایرانی‌ترین فروش، حرفه‌ای‌ترین در جهان

مولف: امید فدائی منش

ناشر: رسا

تعداد صفحات : 176

درباره کتاب:

نوشتار حاضر به بررسی، تحلیل و ارائه راهکارهایی ایرانی- اسلامی در حوزه بازاریابی و فروش می‌پردازد و فروشندگان ایران باستان را به نوین‌ترین تکنیک‌های روز بازاریابی جهان گره می‌زند.

فهرست مطالب کتاب:

  • شکست‌ها و آموخته‌های نگارنده
  • خطر در سکوت و عافیت در شکایت مشتریان است
  • هر زمان خواستید پس می‌گیریم
  • بازاریابی ایرانی فقط رابطه‌مند
  • برون‌گرایی برکت است
  • مشتریان ایرانی را نمک‌گیر کنیم
  • همه را به یک چشم نبینید
  • خشنودی مشتری هم کافی نیست
  • تبلیغ ممنوع، ضد تبلیغ آزاد
  • مشتریان را هر لحظه غافلگیر کنید
  • مشتری برنده، شما بازنده، عالیه
  • پیگیری از مشتری ممنوع
  • منش و رفتار کاسبکاری کلید گشایش بازار

بازاریابی الکترونیک

نام کتاب: بازاریابی الکترونیک

مترجم: محمدعلی فنایی نجف آبادی

ناشر: شرکت چاپ و نشر بازرگانی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی

تعداد صفحات : 134

درباره کتاب:

این کتابچه برای افراد غیر متخصص نگاشته شده است و بر کاربردهای بخش‌های تجاری با بخش‌های تجاری تاکید دارد. در این کتاب بیشتر بر نیازهای کشورهای در حال توسعه تاکید دارد ولی اغلب مطالب در مورد کشورهای توسعه یافته نیز کاربرد دارند. این کتابچه عمدتاً بر اساس تجارب بین‌المللی در زمینه تجارت الکترونیک و همچنین تجارب مراجعه‌کنندگان مبتنی می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب:

  • سرآغاز
  • مفاهیم اساسی
  • جوانب راهبردی و بازرگانی
  • نتیجه‌گیری
  • نمونه‌ها