با درک جایگاه خود در نظام اقتصادی، میتوانید بهتر خود را در معرض موفقیت قرار دهید.
کارآفرینان نقش محوری در اقتصاد بازار دارند، به این خاطر که به عنوان جرقه در موتور اقتصاد عمل میکنند و تمامی فعالیتهای اقتصادی را فعال میکنند. موفقیت اقتصادی کشورهای جهان در نتیجه تشویق و پاداش دادن به این روحیه نوآوری کارآفرینان است.
جامعهای رو به رشد و در حال پیشرفت است که روحیه کارآفرینی را تشویق میکند و به آنها پاداش میدهد زیرا این کارآفرینان و فعالیتهای آنهاست که تعیینکننده سطح موفقیت، کامیابی، رشد و فرصت در هر اقتصادی است.
جوامع موفق در جهان، آنهایی هستند که بیشترین کارآفرینان را به همراه ساختاری اقتصادی و قانونی درست دارند و از این طریق به حمایت از کارآفرینان خود و فعالیتهای گسترده آنها میپردازند.
سالهاست که اقتصاددانان کارآفرینی را بخش کوچکی از فعالیت اقتصادی میدانند. اما در سده 1800 میلادی، مکتب اقتصادی اتریش اولین بنیادی بود که کارآفرین را به عنوان چیزی که نقش محوری در همه فعالیتهای اقتصادی دارد، به رسمیت شناخت.
به دلیل این شور و شوق و انرژی، خلاقیت و انگیزهی کارآفرینانه است که تولید و فروش محصولات و خدمات جدید آغاز میشود.
این کارآفرین است که در جستجوی سود ریسک از دست رفتن شرکت را به جان میخرد و در پی فرصتهایی برای سود بردن از ارضای نیازهای برآورده نشده است.
کارآفرینان به دنبال عدم توازن بین درخواست و نیازهای مشتریان در محصولات و خدماتی هستند که در حال حاضر در دسترس هستند. کارآفرین فاکتورهای لازم برای تولید، عرضه و فروش محصولات و خدمات مورد نظر را کنار هم قرار میدهد، روی آنها سرمایهگذاری میکند و پول خود و بقیه جامعه را برای تولید محصول یا خدماتی که میتواند با سود خوب (چه برای مردم چه برای خودش) به فروش برسد، به خطر بیاندازد.
بیش از هر عضو دیگری از جامعه، کارآفرینان منحصر به فرد هستند زیرا قادر به گرد هم آوردن پول، مواد خام، تجهیزات تولیدی، کارگران ماهر و زمین یا ساختمانهای مورد نیاز برای تولید یک محصول یا ارائه خدمت هستند و قادر به برنامهریزی جهت بازاریابی، فروش و توزیع آن محصول یا سرویس هستند.
کارآفرینان خوشبین و آینده گرا هستند، آنها معتقدند که موفقیت ممکن است و حاضرند منابع خود را در پی سود به خطر بیندازند. آنها به سرعت در حال حرکت (پیشرفت) هستند و تمایل دارند تا استراتژیهای مختلفی را برای دستیابی به اهداف پر سود خود امتحان کنند. همچنین، انعطافپذیر و تمایل به تغییر سریع در زمان دریافت اطلاعات جدید دارند.
کارآفرینان در فروش رقابتی با ایجاد درک تفاوت و یگانگی در محصولات و خدمات خود مهارت دارند. آنها به طور مستمر به دنبال نیازهای مشتری هستند و بر این باورند که رقابت رضایتبخش نیست و راههایی برای ارائه محصولات و خدمات خود دارند به گونهای که آنچه ارائه میدهند جذابتر از هر چیز دیگری در بازار است.
کارآفرینان یک گنجینه ملی هستند و باید از آنها محافظت شود. آنها باید تغذیه شوند، تشویق شوند و تا جایی که ممکن است پاداش داده شوند. آنها ثروت، مشاغل، فرصتها و شکوفایی را در کشور ایجاد میکنند و مهمترین افراد در یک اقتصاد بازار محور هستند و تعدادشان هرچه بیشتر باشد، بهتر است.
از نظر یک کارآفرین، شما برای دنیایتان بینهایت مهم هستید. موفقیت شما برای موفقیت ملت حیاتی است.
برای کمک به ایجاد یک کسبوکار بهتر، یکی از کارآفرینان که در زمینه سلامت اقتصادی فعالیت میکند، پیشنهاد میدهد که شما کمی زمان بگذارید و به سوالات زیر پاسخ دهید و اقدامات زیر را اجرا کنید:
چه فرصتهایی برای ساخت و یا آوردن محصولات یا خدمات جدیدی که مردم میخواهند و مایل به پرداخت پول برای آن هستند، به بازار شما وجود دارد؟
- مراحل عملیاتی کسبوکارتان را شناسایی کنید تا بتوانید به طور موثر کسبوکار خود را به پیش ببرید، به خصوص در مورد سیستمهای عملیاتی داخلی.
- همیشه به خود بگویید که شکست جزو گزینههای پیش رو نیست. مایل باشید از منطقه امن خود خارج شوید تا در صورت لزوم برای ایجاد کسبوکار خود ریسک کنید.
- از خلاقیت خود به جای پول خود برای پیدا کردن راههای جدید، بهتر و ارزانتر برای فروش محصولات خود یا کاهش هزینههای عملیاتی استفاده کنید. ببینید که چه کاری میتوانید در یک یا هر دو حوزه بالا انجام دهید؟
- خیال پردازی را تمام کنید و همین الان شروع به کار کنید. آیا با آگاهی و اطلاعاتی که الان دارید، دوباره شروع به انجام کار نمیکنید؟
- فکر تغییر و پوستاندازی کسبوکارتان باشید. اگر امروز کارتان به زمین میخورد و باید از اول شروع میکردید، در آن صورت (زمین خوردن کارتان) چه کاری را انجام میدادید و چه اقداماتی را انجام نمیدادید؟ چه چیزهایی را متفاوتتر از گذشته انجام میدادین؟