کسب و کار

آیین تنظیم قراردادها

نام کتاب: آیین تنظیم قراردادها

نویسنده: بهمن کشاورز

ناشر: نشر کشاورز

تعداد صفحات: 198

درباره کتاب:

اهمیت قرارداد در حقوق داخلی و بین‌المللی بر هیچکس پوشیده نیست. توسعه روابط اقتصادی، در هر دو زمینه، پیچیده‌تر شدن شکل و مضمون قراردادها را درپی داشته است.

فهرست مطالب کتاب:

  • بخش اول- تعریف قرارداد
  • بخش دوم- عنوان قرارداد
  • بخش سوم- طرفین یا اطراف قرارداد
  • بخش چهارم- موضوع قرارداد
  • بخش پنجم- شروط و توضیحات
  • بخش ششم- خسارات ناشی از عدم انجام تعهد و روش‌های برخورد با آن
  • بخش هفتم- تضمین‌ها
  • بخش نهم- حل اختلافات ناشی از قرارداد
  • بخش دهم- خاتمه قرارداد
  • بخش یازدهم- نکاتی در مورد قراردادهای خارجی
  • بخش دوازدهم- نمونه‌های قرارداد
  • بخش سیزدهم- چک لیست مدیران

برنامه‌ی یافتن مسیر شغلی

نام کتاب: برنامه‌ی یافتن مسیر شغلی

مترجم: مریم فتاح‌زاده

نویسنده: الوود ان چاپمن

ناشر: انتشارات نسل نواندیش

تعداد صفحات: 110

درباره کتاب:

در این کتاب می‌خوانید و می‌آموزید:

چگونه اهداف شغلی را می‌توان به اهداف زندگی تبدیل کرد؟

چگونه می‌توان محیط کار را هنگام انتخاب مسیر شغلی در نظر گرفت؟

چگونه می‌توان از گروه‌های شغلی برای انتخاب مسیر شغلی استفاده کرد؟

چهار پیشنهاد برای تصمیم‌گیری نهایی درباره‌ی مسیر شغلی

فهرست مطالب کتاب:

  • جستجوی شغلی خود را با هدف خود در زندگی پیوند دهید
  • شناخت خود
  • جستجوی مسیر شغلی
  • انتخاب یک شغل خاص
  • بررسی درستی انتخاب

خلق مدل کسب‌وکار

​​​​​​​

نام کتاب: خلق مدل کسب و کار

نویسندگان: الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور

مترجمان: غلامرضا توکلی، بابک وطن‌دوست، حسام‌الدین ساروقی و بهامین توفیقی

ناشر: آریانا قلم

تعداد صفحات: 300

درباره کتاب:

خلق مدل کسب و کار کتابی مرجع، علمی و الهام‌بخش برای تمامی کسانی است که بهبود مدل کسب‌و‌کار جدید تلاش می‌کنند. این کتاب با ارئه تکنیک‌های اثربخش و علمی نوآوری که توسط شرکت‌های پیشرو در سطح جهان به کار گرفته می‌شود،نحوه تفکر شما را در مورد مدل‌های کسب و کار متحول می‌کند. شما در این کتاب خواهید آموخت که چگونه به‌گونه‌ای نظام‌مند به شناخت، طراحی و پیاده‌سازی مدل کسب‌و کار جدید پرداخته و یا مدل قدیمی را تحلیل و احیاء نمایید.

فهرست مطالب کتاب:

  • تابلوی طراحی
  • الگوها
  • طراحی
  • استراتژی
  • فرآیند
  • دورنما

کسب‌وکار بین‌المللی در عصر رقابت جهانی

نام کتاب: کسب و کار بین‌المللی در عصر رقابت جهانی

نویسنده: بال و مک کلاچ

مترجم: محمد حسین حکیمیان

ناشر: سازمان مدیریت صنعتی

تعداد صفحات: 474

درباره کتاب:

کتاب حاضر که مشتمل بر هفت فصل است به برخی جنبه‌های کسب و کار بین‌المللی می‌پردازد. فصل اول تصویری نسبتاً جامع از فعالیت سازمان‌های بین‌المللی در ارتباط با فعالیت بین‌المللی بنگاه‌ها را ترسیم می‌نماید. فصل دوم به تحولات سیستم پولی بین‌المللی اختصاص دارد. در فصل سوم به عوامل مالی موثر بر عملکرد بنگاه‌ها در عرصه بین‌المللی اشاره دارد. فصل چهارم در خصوص ورود به بنگاه به بازار خاص بحث می‌کند. فصل پنجم روش‌ها و تکنیک‌هایی را که یک مدیر مالی برای شناخت بازارهای بین‌المللی نیاز دارد مورد بحث قرار می‌دهد. فصل شش و هفت به ترتیب به سیستم‌های تولیدی گوناگون و برنامه‌ریزی استراتژیک بنگاه اختصاص دارد.

فهرست مطالب کتاب:

  • پویایی‌شناسی سازمان‌های بین‌المللی
  • سیستم پولی بین‌المللی
  • عوامل مالی موثر بر کسب و کار بین‌المللی
  • ارزیابی و تجزیه و تحلیل بازارها
  • مدیریت مالی
  • انقلاب صنعتی سوم
  • برنامه‌ریزی استراتژیک

کار شایسته

نام کتاب: کار شایسته

نویسنده: دکتر محمدرضا سپهری

ناشر: موسسه کار و تامین اجتماعی

تعداد صفحات: 136

درباره کتاب: 

این کتاب به بیان هدف اصلی سازمان بین‌المللی کار در دوران گذار جهانی می‌پردازد که عبارتست از تضمین کار سطحی از پیشرفت و توسعه.

فهرست مطالب کتاب:

  • تعدیل جهانی
  • سیاست‌های توسعه
  • نقش زنان در بازار کار جهانی
  • بهبود کارگاه‌ها
  • حقوق بشر و کار
  • سازگاری با تغییرات اجتماعی
  • تقویت گفتگوی اجتماعی
  • انتقال کیفیت

کتاب کار تدوین طرح کسب و کار

نام کتاب: کتاب کار تدوین طرح کسب و کار

نویسنده: محسن روح‌الامین گرگابی

ناشر: موسسه علمی دانش‌پژوهان برین

تعداد صفحات: 128

درباره کتاب:

این کتاب شامل سه بخش است که در بخش نخست با مسائلی مانند اینکه چرا طرح کسب و کار می‌نویسیم؟ طرح کسب و کار چیست و از این قبیل سوال‌ها آشنا خواهید شد. بخش دوم در مورد نوشتن یک طرح کسب و کار یک صفحه‌ای است. بخش سوم هم تمرینات تدوین طرح کسب و کار است.

قانون مدنی

نام کتاب: قانون مدنی

نویسنده: جهانگیر منصور

ناشر: دیدار

تعداد صفحات: 248

درباره کتاب:

مجموعه قوانین با آخرین اصلاحات همراه با قانون مسئولیت مدنی

قانون کار

نام کتاب: قانون کار

نویسنده: جهانگیر منصور

ناشر: آگاه

تعداد صفحات: 352

درباره کتاب:

طبقه‌‎بندی مشاغل، پاداش افزایش تولید، مزد و پاداش، شوراهای اسلامی کار، انجمن‌های صنفی، هیات حل اختلاف، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، حفاظت فنی، بهداشت کار، انضباط کار، بازرسی کار و …

فهرست مطالب کتاب:

قانون کار

قانون بیمه بیکاری

آیین‌نامه‌ها، تصویب‌نامه‌ها، بخش‌نامه‌ها و…

آراء دیوان عدالت اداری

مصوبات و الحاقات جدید

قانون تجارت

نام کتاب: قانون تجارت

نویسنده: جهانگیر منصور

ناشر: دیدار

تعداد صفحات: 344

درباره کتاب:

قانون تجارت الکترونیکی، سیاست تجارت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران، قانون جدید چک، آیین‌نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری

مدل های کسب و کار

نام کتاب: مدل‌های کسب و کار

نویسنده: آلن آفا

مترجمان: لیلا رشیدی , فاطمه حسن‌زاده مقیمی، فرزاد حقیقی راد، سحر سلطانی جنابی

ناشر: سازمان مدیریت صنعتی

تعداد صفحات: 445

درباره کتاب: 

مدل‌های کسب و کار، مجموعه‌ای از مفاهیم استراتژی، بازاریابی، مالی، اقتصاد مهندسی و مدیریت تولید و خدمات است که ترکیب و بهره‌گیری مناسب از آن‌ها، موجب کسب درآمد برای شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی می‌شود. این مجموعه در جستجوی پاسخ به این پرسش‌ها است که کدام فعالیت‌ها چگونه و چه وقت باید در شرکت انجام شوند؟

با توجه به تنوع ویژه هر یک از مدل‌های کسب و­ کار، پاسخ بی‌شماری برای سه پرسش یاد شده وجود دارد. بنابراین، تعریف تمامی مدل‌ها در یک مجموعه غیر ممکن است، اما یافتن عناصر تاثیرگذار بر یک مدل کسب و ­کار و پایش مستمر آن‌ها‌‌، طراحی یک مدل کسب و کار مناسب و سودآور را تسهیل می‌کند.

این کتاب از مراجع اصلی درس کسب و کار در دانشگاه‌های معتبر جهان است که چارچوبی جامع برای تدوین و اجرای یک مدل کسب و کار سودآور در قالب سیزده فصل، در اختیار مخاطبان دانشگاهی، صنعتی و کارآفرینان قرار می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب:

  • ارزش مشتری و موقعیت نسبی
  • قیمت‌گذاری در راستای بهینه‌سازی درآمدها
  • منابع درآمد و بازارهای هدف
  • ریشه‌های مدل کسب و کار
  • اجرای مدل کسب و کار
  • نوآوری، پایداری و تغییر
  • تحلیل هزینه‌های مدل کسب و کار
  • مسئولیت‌های شرکت در قبال جامعه

طرح تجاری یک صفحه‌ای

نام کتاب: طرح تجاری یک صفحه‌ای

نویسنده: جیم هوران

ترجمه: دکتر سید علی‌رضا فیض‌بخش

ناشر: باران

تعداد صفحات: 104

درباره کتاب:

این کتاب شبیه کتاب‌های معمول طرح تجاری نیست، قرار هم نبوده که باشد. تمرین‌ها و مثال‌ها برای این آورده شده‌اند که شما را سر ذوق بیاورند و به فعالیت وادارند.

فهرست مطالب کتاب:

  • شرح چشم‌انداز
  • شرح ماموریت
  • اهداف
  • استراتژی‌ها
  • برنامه‌ها

راهنمای تهیه طرح کسب‌وکار

نام کتاب: راهنمای تهیه طرح کسب و کار

نویسنده: مسعود شفیعی

انتشارات: رسا

تعداد صفحات: 256

درباره کتاب:

طرح کسب و کار وضعیت گذشته و حال یک کسب و کار را توصیف می‌کند و هدف اصلی آن ترسیم آینده موسسه می‌باشد. این طرح معمولاً به صورت سالانه به روز شده و یک دوره زمانی سه تا پنج ساله آینده را متناسب با نوع کسب و کار و ماهیت موسسه مورد توجه قرار می‌دهد.

طرح کسب و کار عاملی ضروری برای هرگونه درخواست به منظور تامین منابع مالی از سازمان‌های مشارکت‌کننده در سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر، سایر منابع تامین سرمایه‌گذاری و یا تسهیلات‌دهنده می‌باشند. بنابراین باید کامل، جامع، صادقانه و منطبق بر واقعیت و قابل فهم برای خواننده باشد.

فهرست مطالب کتاب:

  • جزئیات یک طرح کسب و کار
  • بخش‌های اساسی یک طرح کسب و کار
  • طرح‌های مقابله با پیشامدهای احتمالی

خلق سازمان‌های دانش‌محور

نام کتاب: خلق سازمان‌های دانش‌محور

نویسندگان: گوپتا جاتیندر، شارما سوشیل

ناشر : سازمان مدیریت صنعتی

مترجمان: دکتر عباس منوریان، اصغر محمدی فاتح، فضل الله زارع‌پور نصیرآبادی

تعداد صفحات: 460

درباره کتاب:

کتاب بر پنج بخش تقسیم شده است. بخش اول به ادبیات و تاریخچه مدیریت دانش و همچنین تکنولوژی اطلاعاتی موجود برای خلق و مدیریت دانش در سازمان‌ها می‌پردازد. بخش دوم یک مدل ارزیابی تکنولوژی برای مدیریت دانش را تشریح می‌کند. بخش سوم این کتاب آخرین پژوهش‌های مدیریت دانش را که در ارتقای کارآیی و اثربخشی سازمان‌های هوشمند قرن 21 مفید هستند، پیش رو قرار می‌دهد. تاثیر تکنولوژی و مدیریت دانش در خلق و تقویت سازمان‌های یادگیرنده موضوع بخش بعدی کتاب است. بخش پنج که آخرین بخش کتاب است، سازمان‌های آینده نام گرفته است.

فهرست مطالب کتاب:

  • سازمان‌های دانش‌محور
  • گشایش بازارهای الکترونیک
  • تکنولوژی و مدیریت دانش در خلق و تقویت سازمان‌های یادگیرنده
  • سازمان‌های آینده

پژوهش در کسب و کار

نام کتاب: پژوهش در کسب و کار

نویسنده: دکتر مهران سپهری

ناشر: سازمان مدیریت صنعتی 

تعداد صفحات: 431

درباره کتاب:

بخش‌های مختلف کتاب به اهمیت و نقش پژوهش در کسب و کار، روش‌های متفاوت پژوهش و روش‌های پایه‌ای کیفی و کمی اختصاص دارد.

فهرست مطالب کتاب:

  • پژوهش در کسب و کار
  • تفکر مانند یک پژوهشگر
  • مرور کلی بر فرآیند پژوهش
  • درخواست‌ها و پیشنهادیه‌های پژوهش در کسب و کار
  • اصول اخلاقی در پژوهش در کسب و کار
  • طراحی پژوهش دیدگاه کلی
  • پژوهش اکتشافی
  • پژوهش کیفی
  • مطالعات مشاهده‌ای
  • نظر­خواهی
  • مورد کاوی

ارزیابی طرح‌های صنعتی

نام کتاب: ارزیابی طرح‌های صنعتی

نویسنده: داوود مجیدیان

ناشر: سازمان مدیریت صنعتی

تعداد صفحات: 330

درباره کتاب:

در این کتاب سعی شده تا ارزیابی طرح‌ها از جنبه فنی، اقتصادی و مالی مورد بحث قرار گرفته و معیارها و روش‌های مناسب برای ارزیابی معرفی شود.

فهرست مطالب کتاب: 

  • ارزیابی طرح
  • مطالعه بازار
  • ظرفیت طرح
  • مطالعه تکنولوژی طرح
  • محل اجرای طرح
  • مهندسی طرح و مدیریت پروژه
  • سرمایه‌گذاری و تامین مالی طرح
  • معیارهای ارزش‌یابی طرح
  • سودآوری و پیش‌بینی‌های مالی طرح
  • ارزیابی طرح مبتنی بر اجاره دارایی‌ها

ارزیابی تکنولوژی در شرکت‌های کوچک و متوسط

نام کتاب: ارزیابی تکنولوژی در شرکت‌های کوچک و متوسط

ترجمه و تدوین: فاطمه رناسی، سید رضا حجازی، مسعودبینش

ناشر: سازمان مدیریت صنعتی

تعداد صفحات186

درباره کتاب: 

تکنولوژی و ارزیابی آن همواره برای مدیران بنگاه‌ها یک چالش اساسی بوده است. توجه به این امر به ویژه در کشورهایی که بیشتر از آن که ایجادکننده تکنولوژی باشند مصرف‌کننده آن هستند، ضرورت بیشتری می‌نماید.

کتاب ارزیابی تکنولوژی در شرکت‌های کوچک و متوسط ضمن پرداختن به ضرورت‌های ارزیابی تکنولوژی و ابعاد متنوع آن، روشی را نیز بر اساس متدولوژی یونیدو برای ارزیابی تکنولوژی به شیوه‌ای کاملا کاربردی ارائه نموده است. با توجه به اینکه نقش شرکت‌های کوچک و متوسط در اقتصاد جهانی و توسعه‌ی کشورها به ویژه در کشورهای در حال توسعه نظیر کشور ما روز به روز بیشتر و حساس‌تر شده است کتاب حاضر می‌تواند این بخش از نیاز جامعه مدیریت کشور را پاسخ دهد.

فهرست کتاب:

  • مدیریت تکنولوژی
  • ارزیابی نیازهای تکنولوژی
  • چگونگی ارزیابی در متدولوژی کپ تک، پرسش نامه‌ها و فرم‌های ارزیابی تکنولوژی
  • ملاک امتیازدهی ارزیابی تکنولوژی
  • آنالیز داده‌ها و تهیه گزارش ارزیابی سطح تکنولوژی

101 قانون مهم تجارت

نام کتاب: 101 قانون مهم تجارت

نویسندگان: لسلی پاکل، آدریان آویلا

مترجم: مامک بهادرزاده

ناشر: انتشارات آوین

تعداد صفحات: 112

درباره کتاب:

امیدواریم این کتاب نوعی کتاب راهنما برای شما باشد و با معرفی نظرات، مفاهیم، راهکارها و آشکارسازی واقعیاتی که هر تاجر و کاسبی در کار و زندگی خود با آن مواجه است شما را به یک مربی و رایزن خردمند و امین بدل سازد.

فهرست مطالب کتاب:

  • اصول پایه
  • سرمایه‌گذاری
  • رهبری
  • مدیریت
  • بازاریابی و فروش
  • موفقیت