رسانه و اکوسیستم استارت آپی

یک جوان در آمریکا بخواهد کسب و کاری راه بیندازد و دنبال الگو بگردد، به لیست فوربز مراجعه می کند و متوجه می شود که ۱۰ نفر اول همه کارآفرین و اکثرا در حوزه فناوری هستند، پس با مطالعه شرح حال و الگوبرداری از آن ها می تواند در راهی که انتخاب کرده قدم بگذارد. در ایران ثروتمندترین فرد کشور چه کسی است؟ الگوی موفقیت و ثروتمند شدنش چیست؟ پوشش دادن موفقیت ها و شکست ها مخصوصا اصلاح نگرش به شکست ها بسیار مهم است. باید این فرهنگ در ذهن همه نهادینه شود که هر شکست تجربه ای است برای تلاش بعدی. نکته اساسی پوشش دادن همه است، ستاره ها را همه می شناسند، رسانه باید به بقیه شرکت ها و ایده ها بپردازد. اطلاع رسانی محتوایی و منتشر کردن مبانی و الفبای راه اندازی و ایجاد یک کسب و کار، یا مثلا تشویق افراد صاحب منابع مالی به سرمایه گذاری در این حوزه هم زمان با انتشار دانش این نوع سرمایه گذاری نیز بسیار اهمیت دارد. هدف اکوسیستم در نهایت این است که همه تلاش و کمک کنند تا همه موفق شوند. مبنای رقابت این است که هر جزء باید تلاش کند ارزش بیش تری نسبت به رقیب خود خلق کند.

منبع:فناوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *