این مطلب نتیجه تحقیق وبسایت فوربس از میان شرکتهای تجاری کوچک آمریکایی در سال 2013 میلادی است. مدیران این شرکتها در مورد رازهای مدیریتی خود مطالبی بیان کرده اند که برای کارآفرینان جوان بسیار مفید خواهد بود.
Don Bailey، مدیر عامل شرکت داروسازی Questcor
رهبری و مدیریت موفق سه قانون دارد: رهبری، پیروی و دخالت نکردن (یا کردن) در اجرای برنامهها یا انجام کار. کلید موفقیت در هر سه این موضوعها نیز این است که بدانید کی و چگونه هرکدام را انجام دهید.
Jim Koch، موسس و مدیر عامل شرکت نوشیدنیهای بوستون
هنگامی که جوان و در حال تحصیل بودم، تصمیم گرفتم درس را رها و در کلاسهای آموزشی تفریحات هیجان انگیز، مربی شوم. ابتدا در هر دوره چهار هفتهای من به همه شاگردان خود طنابهای آلپاین (نوعی طناب برای کشیدن وسایل با بستن پارچههای ضخیم ) میدادم. در طول دوره، من به آنها طنابهای بسیاری داده بودم و آنها هرگاه نیاز داشتند وسیله موردنیاز خود را داشتند. اما اگر طنابهای کمی به آنها میدادم و مجبورشان میکردم با دوسوم نیاز واقعی خود کارهایشان را انجام دهند، بدون شک آنها خلاقیت به خرج میدادند تا با همان مقدار کمی را که در اختیار دارند نیازهای خود را برطرف کنند.
Brian Mueller، مدیر عامل موسسه آموزشی گراند کانیون
از جسور و بی پروا بودن هراسی نداشته باشید. همیشه برنامهریزیهای بزرگ داشته باشید و در میانه راه مطمئن شوید همه از این موضوع سود میبرند و به نوعی برنده هستند. این باعث میشود تا تعادل برقرار شود.
Michael Fifer، مدیرعامل Ruger
ما همیشه از همفکری گروهی برای تنظیم اهداف و اولویتهای خود استفاده میکنیم. همه افراد حق صحبت و اظهارنظر دارند و میتوانند ایدههایی که در سر را دارند را اعلام و از آنها نیز دفاع کنند. در شرکت ما از ایدههای خوب استقبال و از آنها در راستای پیشرفت پروژهها استفاده میشود.
Brad Cleveland، مدیرعامل آزمایشگاه پروتو
مدیریت صحیح در گرو داشتن تیمی کارآمد و بسیار خبره است که به خوبی وظایف و اولویتهای کاری خود را میدانند و مهارتهای لازم را دارند؛ کارمندانی که بتوانید با خیال راحت به آنها اعتماد کنید و کارها را به آنها بسپارید. بنابراین، وظیفه یک مدیر خوب صداقت، اعتماد و ژرف اندیشی است تا اعضای مجموعه نیز به او احترام بگذارند.
Harry Herington، مدیرعامل NIC
من سه فرزند دارم و همیشه به آنها میگویم همیشه دنبال علایق خود باشند نه کسب درآمد. من هرگز روی مسایلی که باعث میشوند تا شب خواب راحتی نداشته باشم سرمایه گذاری نمیکنم، بلکه برعکس، به مسایلی فکر میکنم که صبحها مرا با نشاط از خواب بیدار کنند. من همیشه به دنبال انجام کارهایی هستم که باعث خوشحالی و موردعلاقه من هستند.
Jason Rhode، مدیرعامل Cirrus
همه تعاملات انسانها با یکدیگر باعث میشود یا از هم انرژی بگیرند یا باعث کم شدن انرژی هم بشوند. این موضوع در مورد همه انسانها مصداق دارد اما مدیرها تاثیر بیشتری روی کارمندان خود دارند و همچون اهرم پیشرفت برای اعضای تیم خود عمل میکنند. کارفرما همیشه کوچک ترین فعالیتهای کارمند را زیر نظر دارد و به این ترتیب میتواند استعداد یا توان او را بهتر از هر فرد دیگری درک کند و باعث پیشرفت او و کار خود بشود.
Arkadiy Dobkin، مدیرعامل سیستمهای EPAM
من اگر از کسی انتظار داشته باشم کیلومترها راه برود، آنها زمانی آن را انجام میدهند که مطمئن باشند من خودم میتوانم آن مسافت را با پای پیاده طی کنم. این اعتماد نیز در طول سالها به وجود میآید و البته باید بدانید خیل آسان نیز از بین میرود.
Bryan Shinn، مدیرعامل Silica Holdings
شما باید بتوانید منطقهای درست کنید که همه مسایل اضافی را کنار بگذارید و ذهن خود را از فکرهای بی ارزش خالی کنید. سلامت ذهنی و فکری شما فقط برای خود شما خوب نیست بلکه بر کار و تجارتی که انجام میدهید نیز بسیار تاثیر دارد. بسیاری از ایدههای خوب من در بیرون از دفتر به ذهنم خطور میکنند و تلاش م برنامهریزی برای تحقق آنها است.
Cheri Beranek، مدیرعامل موسسه Clearfield
همیشه باید میان اهداف طولانی مدت و اهداف فوری تعادل وجود داشته باشد. بیشتر مواقع، برخی از شرکتها به حدی درگیر مسایل مالی سه ماهههای کاری خود میشوند که مجبورند اهداف کوتاه مدت برای خود تعیین و بر اساس آنها پروژهها را اجرا کنند و این مانع از برنامهریزی برای برنامههای طولانی مدت میشود.
بهروز عبدی، مدیرعامل شرکت InvenSense
با شناخت و درک اهداف کوچک در کنار هم به عنوان یک تصویر کلی و درازمدت، میتوان به سادگی ارتباط میان اهداف و اولویت هرکدام از آنها را به خوبی تشخیص داد. برای یک مدیر بسیار مهم است اهداف خود را به خوبی بشناسد و برای تحقق آنها زمان بندی کند. البته باید بدانید اولویت کارها در زمانهای مختلف ممکن است تغییر کند.
John Foraker، مدیرعامل شرکت Annie’s
قابل اعتماد، صادق و واقعی باشید. سعی کنید افراد مناسب برای نیازهای کاری خود را بیابید تا تجارت شما تجربه و زیرساخت لازم برای رشد و پیشرفت بیشتر را داشته باشد.
Kevin Thompson، مدیرعامل SolarWinds
مدیران باید بدانند همه اهداف و علاقه مندی همه انسانها تغییر میکنند. مشکل اینجا است که بیشتر آنها احساس میکنند این تغییر زمانی روی میدهد که جایگاه یا شرکت آنها تغییر کند. اما مدیرانی که به حرف صاحبان شرکت خود گوش میدهند، بهتر میتوانند موجب پیشرفت خود و شرکت بشوند.
Rob Lynch، مدیرعامل Lumber Liquidators
هر چه همه اعضای یک شرکت با هم بیشتر همکاری داشته باشند و در یک مسیر مشخص حرکت کنند، آن شرکت فعالیت بسیار بهتری خواهد داشت. باید در مجموعههای کاری این فرهنگ را به وجود آورد که همه با هم در یک ردیف کار میکنند و کسی مدیر دیگری نیست. اگر کسی مرا مدیر یا مسوول صدا کند بسیار ناراحت میشوم. من خودم را عضوی از تیم و اعضای گروه کار میدانم.