۷ نکته برای کارآفرین شدن

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ توسط مانیتورهای جهانی کارآفرینی[۱] انجام شد که نشان داد ۱۴ درصد افراد آمریکایی در سن اشتغال، در حال پرداختن به یک کسب‌وکار جدید هستند و یا در حال حاضر یک کسب‌وکار جدید دارند. این داده‌ها بر شرکت‌هایی که کارمند مزد بگیر دارند تأثیر می‌گذارد.

با وجود افراد زیادی که مشتاقانه به سمت دنیای کسب‌وکار می‌آیند، ممکن است نگران باشید که چطور استارتاپ کوچک خود را بنا کنید. از طرفی برای آن‌هایی که هم اکنون کسب‌وکاری دارند بسیار مهم است که فضای رقابتی را نگه دارند.

خواه برای سال‌ها شاغل بوده باشید خواه تازه شروع به کار کرده باشید، اینجا هفت نکته‌ی با ارزش از کارآفرینان آمریکایی که ملازمات رسیدن به موفقیت را می‌دانند، آمده است.

  1. یافتن یک راهنما

یکی از مهم‌ترین مواردی که به عنوان صاحب یک کسب‌وکار باید به خاطر داشته باشید این است که راه پیشرفت همواره باز است. برای عمل به این قانون باید علاقه‌مند به یادگیری باشید. در نتیجه، بسیاری از کارآفرینان پیشنهاد می‌کنند که یک معلم برای خود پیدا کنید. پشتیبانی صادق که بتوانید به او اعتماد کنید ودر طول مسیر اعمالتان را نقد کند. در یک کلام، از آن‌هایی که قبل از شما پا در این راه گذاشته‌اند، بیاموزید. آموزه‌ها را با قدردانی بپذیرید، خصوصاً وقتی آن‌ها را از فرد باتجربه‌ای دریافت می‌کنید.

اگر پیدا کردن یک راهنما برایتان دشوار بود، می‌توانید درباره‌ی کارآفرینان برجسته در حوزه‌ی مورد نظرتان تحقیق کنید تا خود را با رقابت پیش رو آشنا سازید. برای مثال، تیم مک مالن[۲] بنیان‌گذار Redpepper، می‌گوید ۱۰ فرد خبره در صنایع مربوطه را انتخاب و درباره‌ی آن‌ها مطالعه کرد. در حقیقت این شخص با تاکید بر رشد و تعلیم حرفه‌ای توانست بنیان‌گذار برند Redpepper شود. دستاوردی که او را با مشتریانی چون کوکاکولا و کلیر (Claire) مواجه ساخت.

  1. تقسیم فرصت‌ها

یکی دیگر از توصیه‌های مهم این است که فرصت‌های هیجان‌انگیز را با همکارانتان شریک شوید. آیا کسی را می‌شناسید که در بازرایابی و تبلیغ حرفه‌ای باشد؟ از او بخواهید کمکتان کند. آیا اغلب برای تکمیل پروژه‌ها با دیگران همکاری می‌کنید؟ یک دستیار یا مشاور در نظر بگیرید که شما را در وظایف مختلفتان یاری کند. حتی اگر ترجیح می‌دهید به تنهایی از عهده‌ی امور برآیید، به خاطر داشته باشید که کار کردن با یکدیگر می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای در پی داشته باشد.

جان استونسایفر[۳] رئیس هدایت هوانیرو، پیشنهاد می‌کند با افرادی شریک شوید که نسبت به کاری که انجام می‌دهند اشتیاق دارند. او وقتی در حال انتخاب اساتید برای کلاس پروازش در آریزونا[۴] بود، اطرافش را با اشخاصی پر کرد که از قبل مهارت‌های مدیریتی داشتند. چیزی که به عنوان یک عملیات تک‌نفره آغاز شد، هم‌اکنون به آکادمی آموزش پرواز تبدیل شده جایی که استونسایفر می‌تواند مسئولیت‌ها را با اطمینان واگذار کند.

  1. ترس‌هایتان را فراموش کنید

در مواجهه با موانع، بهانه‌هایی برای تسلیم شدن می‌آورید؟ یا اینکه سخت‌تر تلاش می‌کنید تا راهی بیابید؟ در بسیاری از موارد، کارآفرینان باید تصمیمات سختی درباره‌ی ملزومات، خدمات مشتری و بیمه بگیرند. با این حال مسائل مالی فارغ از اینکه چند وقت از شروع کسب‌وکارتان گذشته باشد، شما را به سمت این مسائل سوق می‌دهد. خوش‌بختانه، راه‌های بسیاری برای گرفتن بودجه‌ی لازم برای استارتاپ‌ها وجود دارد، مانند:

  • وام‌های خرد گروه‌های وام دهنده
  • برنامه‌های وام SBA
  • فرشتگان سرمایه‌گذاری[۵]
  • کارت‌های اعتباری
  • سرمایه‌گذاری جمع‌سپاری[۶]
  • کمک‌های مالی کسب‌وکارهای کوچک

این‌ها تنها تعدادی از راه‌های ممکن برای کارآفرینان است، بنابراین قبل از قبول هر تعهدی کاملاً تحقیق کنید. اگر نمی‌توانید سرمایه‌ی مورد نیاز را تأمین کنید، احتمالاً زمان آن رسیده که در مورد برنامه‌ی کسب‌وکارتان تجدید نظر کنید یا هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهید.

  1. مسئولیت اجتماعی را بپذیرید

در شرکت‌های آمریکایی، چه چیز خارج از چارچوب جامعه‌ی مدرن است؟ به گفته‌ی مت کوئیلی[۷] رئیس مرکز طراحی سنگ در شهر مین[۸] ، پاسخ مسئولیت اجتماعی است. اگرچه اقتصاد در طی سال‌ها تغییرات بسیاری داشته، اما این وظیفه‌ی شخصی افراد است که توازن اخلاقی را میان مدیریت سازمان‌ها و منافع افراد جامعه برقرار سازند. کوئیلی میگوید “بهترینت را به نمایش بگذار و وقتی می‌گویی کاری را انجام می‌دهی انجامش بده.” مسئولیت اجتماعی هم‌چنین شامل حفظ محیط زیست، از زمانی که شیوه‌های کسب‌وکار غیراخلاقی چرخه‌ی زیست‌محیطی را مختل کرده‌اند،  نیز می‌شود.

  1. بازار را بهبود بخشید

اهداف شما به عنوان یک کارآفرین چیست؟ یکی از تصورات غلط رایج در میان کارآفرینان این است که باید کار خاصی انجام دهند تا بتوانند تغییری ایجاد کنند. نیچ مارکتینگ[۹] (زیرمجموعه‌ای از بازار که روی تولید محصول خاصی تمرکز دارد) شرکت‌ها را در فضای رقابتی قرار می‌دهد که فراهم کردن گونه‌ی منحصر به فردی از خدمات تنها راه برای جلب توجه مشتریان نیست. در عوض باید به کسب وکاری که مشابه شماست بنگرید و به مقایسه‌ی عواملی چون کیفیت و سطح اطمینان بپردازید. همان خدمات رقیب را پیشنهاد دهید، اما با به کار بستن روشی کارآمدتر بازار خود را گسترش دهید. اگر بدانید که می‌توانید کاری را بهتر انجام دهید، مشتری نیز خواهد فهمید و کار شما خودش بیانگر آن خواهد بود.

  1. مأیوس نشوید.

راه‌اندازی یک کسب‌وکار به انضباط و ایستادگی نیاز دارد، بنابراین سعی کنید هنگامی که کارها طبق برنامه پیش نمی‌رود مثبت بیاندیشید. برخی افراد می‌پندارند یک کارآفرین به آسانی برنامه‌ها را پیش می‌برد و دستور می‌دهد، در صورتی که همواره مشکلاتی وجود دارند که نیازمند سعی و کوشش برای حل شدن هستند. وقتی با این چالش‌ها رو به رو می‌شوید مأیوس نشوید. هنگامی که چیزی که نسبت به آن راغب هستید را می‌پذیرید، از زمان برای لذت بردن از مسیر استفاده کنید و نگرانی راجع به مقصد را کنار بگذارید. اگر هنوز در پذیرفتن مسیری که در آن هستید مرددید، پس باید اهداف دیگری برای خود در نظر بگیرید.

۷٫ داستانتان را تعریف کنید

در نهایت، اغلب کارآفرینان کتابی می‌نویسند یا در سمینارهایی صحبت می‌کنند تا توجه دیگران را جلب کنند، اما این کار می‌تواند برای هدف والاتری نیز انجام شود. دفعه‌ی بعد که از شما خواستند در یک کنفرانس داستان خود را تعریف کنید، به عنوان یک فرصت برای آگاهی بخشی مخاطبان از خوشی و سختی کارآفرینی به آن نگاه کنید. درباره‌ی چالش‌ها بگویید، درباره‌ی خوبی‌ها و پیروزی‌هایی که در مسیرتان حاصل شد. حتی اگر فکر می‌کنید داستانتان ارزش بیان کردن ندارد، بدانید کسی از شنوندگان ممکن است به تجارب شما نیاز داشته باشد.

در نهایت، حقیقتی که همه‌ی کارآفرینان اقرار می‌کنند این است که هر فردی باید راه متفاوتی برای رسیدن به موفقیت در پیش گیرد. در طول مسیر، این هفت نکته‌ی ساده از اعضای کارآفرینی را به خاطر داشته باشید و به دنبال فصل مربوط به خودتان در کتاب پایان‌ناپذیر رویاها باشید.

نویسنده: Greg Secrist

مترجم: نازنین علی‌دوست

[۱] Global Entrepreneurship Monitor

[۲] Tim McMullen

[۳] John Stonecipher

[۴] Arizona

[۵] Angel investors

[۶] Crowdfunding

[۷] Matt Qualey

[۸] Maine

[۹] Niche marketing

منبع: رهنُمون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *