ارائه طرح جامع هدایت تحصیلی با هدف شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان

مدیرکل فنی‌ حرفه‌ای و کار و دانش آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تنها با آموزش نمی‌توان کارآفرینی را نهادینه کرد، گفت: باید فضای کارآفرینی در سطح عمومی جامعه اصلاح شود.

محمد شریف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا با بیان اینکه آموزش و پرورش رویکرد جدیدی را در حوزه کارآفرینی آغاز کرده، گفت: اگر بخواهیم کارآفرینی به معنای واقعی که در تمام دنیا مطرح است، در دستور کار قرار بگیرد، باید ارزش و جایگاه کارآفرینی از همان دوره ابتدایی آغاز شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به نوعی طرح‌های کارآفرینی را آغاز کرده است، افزود: طرح جامع هدایت تحصیلی با این رویکرد و هدف در دستور کار قرار گرفته که بتواند با شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان، شغل آینده را متناسب با علاقه، استعداد و بازار کار برای آنها مشخص کند.

مدیرکل فنی‌ حرفه‌ای و کار و دانش آموزش و پرورش تاکید کرد: برای این اقدام لازم است نگرش به کار از همان ابتدایی در دانش‌آموزان شکل گرفته، در دوره متوسطه اصلاح، در دانشگاه تقویت و پس از آن نیز مورد حمایت قرار بگیرد.

شریف‌زاده اظهار امیدواری کرد: با توجه به برنامه‌های هدف‌داری که آموزش و پرورش در دستور کار قرار داده، اهمیت‌ و جایگاه شغل از دوره ابتدایی برای دانش‌آموزان تبیین شود و با هماهنگی که بین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، وزارت علوم و کار شکل می‌گیرد، بتوان با هدایت تحصیلی درست، دانش‌آموزان را در مسیر مناسب شغلی قرار داد.

 

تاریخ خبر: 92/08/30

منبع: خبرگزاری ایسنا

دسته‌بندی نشده
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *