کارگاه رزومه نویسی و لینکدین توسط مهدی میرهادی روز شنبه 13 مهر ماه 1398 در سالن جابر ابن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
به طور کلی، رزومه، خلاصهای از دانش، مهارت و تجربهی کارجو و ابزار اصلی برای جویندگان شغل است که همانند یک آگهی تجاری، قابلیتها و تواناییهای ما را، به سرعت، به دیگران ارائه میدهد.
رزومهی استاندارد باید دارای روال منطقی، فونت مناسب، شناخت نیازهای کارفرما و ارائهی مطالب مهم در رزومه، ارائهی حقایق قابل اعتنا و قابل دفاع و ارائهی مطالب قانع کننده برای کارفرما باشد.
ضمنا، یک رزومهی استاندارد شامل اطلاعات شخصی، چشم انداز و هدف شغل، سوابق کاری، تحصیلات، دورههای آموزشی، مهارتها، جوایز و تحقیقات، شایستگیها و مراجع است.
نکاتی را که در مورد ارسال رزومه باید به آن توجه نمایید عبارتند از:
- همیشه سعی کنید که نام فایل رزومه، نام و نام خانوادگی شما باشد.
- حتما، قبل از ارسال، رزومهی خود را بررسی نمایید.
- بهروز رسانی رزومه را فراموش نکنید.
- رزومهی ارسالی به صورت PDF باشد.
- میان محتوا و فرصت شغلی باید تناسب برقرار باشد.
- محیط نگارش رزومه باید سفید و مطالب آن خوانا باشد تا مطالعهی آن برای کارفرما به راحتی انجام شود.
به طورکلی، سایتهای کاریابی و لینکدین کمک بزرگی برای کارجویان و کارفرمایان و توسعهی دنیای تجارت هستند. ولی لینکدین یک شبکهی اجتماعی اختصاصی کسبوکار است که نقش مهمی را در انتشار رزومه، شبکهسازی، برندسازی، اطلاع از صنعت و بازار کار و اطلاع از فرصتهای شغلی و دریافت آنها ایفا میکند.
هدف اصلی لینکدین، شبکهسازی است پس، با افراد مختلف که با کار و فعالیت شما مطابقت دارند ارتباط برقرار کنید و در آنجا حضور فعال داشته باشید، رزومهی خود را دائما به روز رسانی کنید و مقالات متعددی را مطالعه نمایید و آنها را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید ولی، از گذاشتن پستهای غیرحرفهای، تائید بیجا و گسترش شبکههای نامرتبط پرهیز کنید.
ضمنا، در پایان این کارگاه، ما باید رزومهای متناسب با شرایط فعلی کاریمان داشته باشیم و با به روز کردن لینکدین خود، مهارتها و تواناییهایمان را به دیگران عرضه کنیم و بدانیم که عدم موفقیت ما ناشی از ضعف در ارائهی قابلیتهای ما به مخاطبان است.
نویسنده: یاسمن حسینی