برای موفقیت و پیشرفت حرفهای 5 مهارت حیاتی است.
مهارت های افراد در موفقیت شما نقش مهمی ایفا می کنند.
نقطه ای در پیشرفت شغلی شما وجود دارد که در آن پیشرفت بیشتر صرفا با تبدیل شدن به یک متخصص فنی میسر نمیشود. شما به مسیری می رسید که در آن دنبال کردن اهداف شغلیتان نیازمند چیدن یک استراتژی شبیه به فیلم بازی تاج و تخت منتها این بار در شغل شما می باشد.
پیشرفت تخصصی در شغل همیشه باید مدنظرتان باشد. با این حال اگر مهارتهای لازم را برای پیدا کردن و اتحاد با کسانی که میتوانند به شما کمک کنند تا به جایگاه دلخواهتان برسید، کسب نکنید این موفقیتها در فضای کاریتان متوقف خواهد شد.
این مهارتهای کلیدی نه تنها به شما اجازه می دهد که هر میزی را به تصرف خودتان دربیاورید، بلکه سبب می شود بتوانید با موفقیت سکان هدایت شغلتان را به هر مسیری که دلخواهتان است، بدست بگیرید.
- مهارت متقاعد کردن و تاثیرگذاری
هنگامی که شما زبان مادری افرادی را که به پشتیبانی یا اعتماد آنها نیاز دارید می آموزید و میتوانید به درستی به زبان آنها پاسخ دهید، دربها را باز کنید، گوش کنید و پاسخ بدهید، آنها بدلیل ایجاد احساس امنیت شروع می کنند تا شما را بشناسند، از شما خوششان بیاید و به شما اعتماد کنند.
یک درس سریع از فیلسوف یونانی ارسطو می تواند درک ما را از این که چگونه این امنیت را در روابط تجاری کلیدی مان ایجاد کنیم، عمیق تر کند.
پاتوس، اتوس و لوگوس به سه بخش مختلف آگاهی ما اشاره دارد که وقتی صحبت از ایجاد روابط کلیدی در محیط کار و هرجای دیگری می شود، باید یاد بگیریم آنها را شناسایی کرده و با تکیه بر آنها صحبت کنیم.
پاتوس به این نکته اشاره میکند که ما باید از طریق دسترسی به احساسات افراد، کانالهای ارتباطی آنان را شناسایی کنیم. سازمانهای خیریه میدانند که تحریک ما بوسیله فیلم ها و عکس قهرمانان خیرخواه باعث میشود دست در کیف پولمان کنیم.
کسانی هستند که برای قدرت تصمیم گیری، مقام و مدارج بالاتر بیشتر از هر چیز دیگری ارزش قائل هستند. به مردم یک سابقه از کارهای سخت و راههای دشواری را که پیمودهاید نشان دهید. احتمالا تحت تاثیر قرار میگیرند و فرض میکنند که این موفقیتها با عناوین و گواهینامههای حرفهای قابل انتقال است و شروع به موافقت و گوش کردن پیشنهادهای شما می کنند، حتی اگر خودتان هم دقیقا حرفهای خودتان را نفهمید.
دسته ای دیگر از افراد به دستاوردهای قبلی شما یا افرادی که توصیههای شما را تایید کردهاند اهمیتی نمیدهند. شما با ارجاع به اعداد، واقعیتها و ارقام اعتماد آنها را کسب می کنید. شواهد تجربی مؤثر، طبیعیترین راه برای جلب توجه آنهاست.
- ایجاد یک نگرش تجاری
تلاشهای هماهنگ برای ایجاد یک دیدگاه تجاری، واقعا موفقیت شما در محل کار را تسریع می کند. بر روی برنامهها و آموزشهایی سرمایهگذاری کنید که از طریق ارتقاء نقشتان توانایی تفکرتان را گسترش می دهند. جنبههایی از آگاهیتان را گسترش دهید که به شما کمک کند سازمانتان را به پیش ببرید.
هنگامی که شما از دیگر بخشهای ضروری سازمانتان قدردانی می کنید (مانند بخشهای مالی، اجتماعی، سیاسی، زیست محیطی و ذهنی) ارزش بیشتر مشارکت را نشان میدهید. شما به عنوان فردی با توانایی گسترده فکری و ظرفیت بالای اجرا و مدیریت مسئولیتها در سطوح بالا شناخته خواهید شد.
با ایجاد این نگرش تجاری امکانات گسترده تر، ارتباطات ارزشمند و ایدههایی در دسترستان خواهد بود که میتوانند حرفه شما را به مسیرهایی که تا به حال نتوانستهاید آنها را درک کنید، ببرند.
- به جای منتظر اجازه یا تصدیق دیگران بودن، به خودکفایی در تصمیم برسید.
گری دی بوینسون، با توجه به تجربهی ارتقا از مامور مالی (2002-2007) به مدیر عامل اجرایی کورن فری، توصیه میکند که ذهنیت خودتان را به سمت رهبری فرماندهی هدایت کنید، نه اینکه انتظار آن را بکشید. به عقیده او زمانی که صحبت از تغییر به سوی سمتهای بالای اجرایی می شود بزرگترین مشکل ذهنیت افراد و توانایی تغییر همزمان این ذهنیتها است.
شروع به تصمیم گیری بر اساس دانش، تجربه و شهود خود کنید. برای کاهش ریسک پذیرفتن فرصتهایی که در درجه اول به پیشرفت حرفه ای شما کمک میکنند و در درجه دوم به کارکنان یا کسب وکارتان به عنوان یک نردبان پیشرفت کمک می کند، از مربیان مشاوره بگیرید. با متعهد بودن به انتخابهایی که در وهله اول باعث پیشرفت کاری شما میشود، در ابتدا برند شخصیتان شکل می گیرد
در نتیجه این انتخابها، به عنوان فردی بنظر میرسید که در ابتدا تصمیمی را مشاهده میکند و سپس از آن پیروی میکند. باید این هشدار را به شما بدهیم که با این تصمیمات بعضیها شما را بیشتر دوست خواهند داشت و بعضی دیگر هم کمتر
همیشه مدیران ارشد کمتری نسبت به کارکنان عادی یک شرکت وجود دارد، بنابراین به احتمال قوی شما با چهرههای آشنا در مسیر کاریتان حرکت می کنید. برای هر سطحی از رابطههای کاری که دارید ارزش قائل شوید. در زندگی کاریتان به سمت شغلهایی حرکت کنید که بنظر خودتان برایتان مفیدتر است، اما پلهای پشت سرتان را بی دلیل خراب نکنید.
- آماده پاکسازی، کامل کردن و ایجاد باشید.
به جز حالتی که دلیل آوردن شما در محیط کاری جدید سرمایه انسانی قویتان در آن حوزه باشد، فراموش نکنید صرف نظر از اینکه در چه نقش و محیطی وارد خواهید شد، شما یک تازه وارد هستید. تلاش برای کسب موفقیتهای کوچک و سریع شتاب هماهنگ شدنتان با تیم موجود را بالاتر می برد.
اگر در حال حاضر پروژههایی وجود دارند که متوقف شدهاند، ببینید آیا میتوانید با شرکت در آنها مرحله تصمیم گیری را شتاب ببخشید. داوطلب شدن برای پذیرش وظایف خسته کننده به احتمال زیاد درآمد بیشتری برایتان به ارمغان می آورد، اما از فرصت برای کار با قهرمانان کسب وکاری که در آن هستید، استفاده کنید. به آنها پیشنهاد دهید کنترل بعضی کارها را در در اختیار شما قرار دهند، اما زیاده روی نکیند.
فقط زمانی که چند کار سخت را به پایان رساندید، حقتان را برای پیشنهاد ابتکارات و ایدههای جدید نشان داده اید. به تیم نشان دهید که برای آنها لازم است تا برای هماهنگ شدن با شما زمان صرف کنند، همانطور که شما این کار را میکنید و به این ترتیب فرصت مناسب برای هموارتر کردن مسیر پیش رویتان برای شروع موفقیتهای پیاپی در این محل کار را پیدا خواهید کرد.
- در شناسایی استرسهای محل کار و افزایش انعطاف پذیری استاد شوید.
سازمان بهداشت جهانی افسردگی را به عنوان عامل اصلی ناتوانی در جهان شناخته و بیماریهای روحی در کارآفرینان و مدیران ارشد به طور فزاینده گزارش شده است. زمانی که بتوانید به کسانی که به آنها آموزش می دهید، حمایتشان میکنید و یا با آنها کار میکنید نشان دهید که موفقیت میتواند بدون کار بیش از حد بدست آید، میتوانید به سرعت توجه قدیمیترها را بدست آورید.
کار کردن با یک روانشاس در حوزه عملکرد تا حد زیادی توانایی انعطاف پذیری ذهنی و احساسی شما را در مواجهه با فشارهای شدید کاری افزایش میدهد. با دیدن شما که ظرفیت خود را افزایش میدهید، دیگران احتمالا موفقیتهای قبلی شغلی خود را به چالش میکشند. همینطور که شما پیشرفت میکنید، آنها هم پیشرفت میکنند.
نویسنده : مالاکی تومپسون
مترجم: سید جواد کاشی زاده
منبع: https://www.entrepreneur.com/article/330080
کاری از گروه تولید محتوای مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف