کارگاه مبانی بازاریابی شبکه‌ای

 

مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف به منظور ارتقای سطح توانمندی و دانش دانشجویان، کارگاه مبانی بازاریابی شبکه‌ای را توسط امیر حسین عظیمی برگزار شد.
مطالب مطرح شده در کارگاه،حاصل از فیلم صحبت‌های تیم سلز در این مورد بود.
به طور کلی،کار،باید،متناسب با زمان باشد و تجارت، نیز همسو با پیشرفت ما توسعه یابد.
اصول اصلی تجارت، شامل بازار بزرگ رو به توسعه تولید محصول مصرفی منحصر به فرد، زمانسنجی و
سرمایه‌گذاری به موقع است.
در دهه‌ی 60 دنیا نیز بیشترین جمعیت را داشت و همه چیز با رشد آنها توسعه یافت.

ما باید از گرایشهای بازار مطلع باشیم و بدانیم که اگر تخصص خود را به دیگران انتقال دهیم این امر سبب درآمدزایی میشود.
بازاریابی شبکه‌ای به ما کمک میکند که از فعالیت‌های خود سهم مناسبی را به دست بیاوریم و بدانیم، کسی که
ثمربخشی بیشتری دارد درآمد زیادتری را کسب میکند.
در دانشگاه ایلینوی، بازاریابی شبکه‌ای به دانشجویان تدریس میشود و دانشگاه خوارزمی در ایران نیز این کار را
انجام میدهد.
برای یک شرکت تازه‌کار تبلیغات سنتی، حراج، بازاریابی و ایجاد شعبه‌ی جدید، مقرون به صرفه نیست اما استفاده
از تبلیغات کلامی و بازاریابی شبکه‌ای برای آنها سودآور است.
روند بازاریابی شبکه‌ای رو به رشد هست و فرد باید مهارتهای اصلی کارآفرینی را بیاموزد، برنامه‌ی کاری خود را
تنظیم و اجرا نماید و نحوه‌ی اداره‌ی یک شرکت را نیز بداند.
برای موفقیت، باید، تیم مجرب و کارآزموده داشت و در زمان مناسب وارد بازار کار شد و باید با استفاده از بازاریابی
شبکهای مستقیم، کالا و خدمات خود را از تولید کننده به دست مصرف کننده برسانیم تا بتوانیم هزینه‌های
حاصل از حذف واسطه‌ها را صرف آموزش پرسنل و توسعهی کار خود کنیم.
بازاریابی شبکه‌ای، سریع و سودآور است و شما، محصول را با قیمت عمده میخرید و هزینه‌ی تولید، انبارداری،
کنترل قیمت و … وجود ندارد و مشتری راضی، بهترین تبلیغ کننده برای شما میباشد.

ایجاد انگیزه و اعتمادساز مهم‌‌‌‌ترین رمز موفقیت بازاریابی شبکه‌‌ای هست که شرکت‌های تویوتا، ژیلت، زیراکس و کوکاکولا هم از این روش
استفاده میکنند.
فردی که میخواهد بازاریابی شبکه‌ای انجام دهد باید در مورد این موضوع، مطالعه‌ی فراوانی داشته باشد و به
عنوان یک فرد انعطاف‌پذیر، خودش را با شرایط بازار هماهنگ کند.

داشتن پشتکار و انجام کار هدفمند، شما را
سریع‌تر به پول میرساند.
در بخش پایانی کارگاه، به زود بازده بودن بازاریابی شبکه‌ای اشاره شد.
کارگاه، با مطرح شدن کاربرد بازاریابی شبکه‌ای در شرکت‌های بیمه، فروش قطعات سنگین خودرو و … به پایان
رسید.


نویسنده: یاسمن حسینی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *