۳ روش برای کسب درآمد به صورت آنلاین از سایت و یا وبلاگ

می خواهید یک وبلاگ بسازید؟ در اینجا سه روش اثبات شده برای کسب درآمد از آن وجود دارد.

اگر به فکر این هستید که یک وبلاگ یا وبسایت برای خود درست کنید و در عین حال در وبسایتتان بخش فروشگاه آنلاین ندارید، ممکن است که دوست داشته باشید تا بدانید که چه طور میتوانید  به صورت آنلاین درآمد کسب کنید. سایت کارآفرین فروشگاهی دارد که بازدیدکنندگان آن میتوانند کالاهایی مثل انواع کلاه یا لباس‌های هودی را از طریق آن خریداری کنند، اما موضوع این مقاله در مورد فروش کالا‌ها نیست. در حقیقت موضوع اصلی این مقاله این است که چطور میتوانید به صورت آنلاین و از طریق محتوای سایتتان کسب درآمد کنید. درست همان طور که وبسایت کارآفرین این کار را انجام می‌دهد.  چه متخصص شبکه‌های اجتماعی باشید، چه متخصص موضوع یا صنایع و یا وبلاگنویس .

اولین مرحله به دست‌آوردن مخاطب است. نام تجاری شما (برند شما)  باید خوانندگانی را  که کسب‌و‌کارهای دیگر به عنوان مشتری میخواهند جذب کند. به همین دلیل است که  شبکه‌های تلویزیونی زمان زیادی را صرف جذب جمعیت ۱۸‌تا‌۴۹ سال می‌کنند، زیرا آن‌ها میدانند که افرادی که در این محدوده سنی قرار می‌گیرند با توجه به تبلیغات تلویزیونی به احتمال بیشتری خرید خواهند کرد. برای شما یا محتوای آنلاینتان، جذب مخاطبینی که با صنایع شما مرتبط هستند، مهمتر از جذب مخاطبینی با محدوده سنی خاص است.

به عنوان مثال وبسایت کارآفرین به دنبال جذب مخاطبینی است که در حال تلاش برای شروع کسب‌و‌کار خود هستند  و می‌خواهد که به آن ها دسترسی پیدا کند، بنابراین یک فرد ۶۰ ساله که تصمیم گرفته است کار کردن برای دیگران را رها کند و چیزی جدید را امتحان کند، با این که سنش بین محدوده ۱۸‌تا‌۴۹ سالگی نیست، باز هم قطعاٌ عضوی ارزشمند  برای این سایت خواهد بود.

شاید هم دوست داشته باشید تا مخاطبین خود را با توجه به موقعیت جغرافیایی، علایق یا مشخصه‌ای دیگر مورد هدف قرار دهید. در نهایت هر روشی را که انتخاب می‌کنید، مهم این است که با سعی و کوشش محتوایی معنادار برای مخاطبینتان درست کنید تا بتوانید آن‌ها را تبدیل به مخاطبینی وفادار کنید.

یکی از رایج‌ترین راه‌های کسب درآمد از طریق محتوای آنلاین این است که با کسب‌و‌کارهایی که برای مخاطبان شما ارزش دارند، همکاری کنید. درست مانند این که شما ممکن است در هنگام هدف قرار‌دادن مخاطبان فیس‌بوک از طریق بازاریابی‌پرداختی، فیلترها را روشن کنید، کسب‌و‌کار می‌خواهد بداند چه افرادی می‌توانند از طریق پلتفرم شما دسترسی پیدا کنند.

برای کسب درآمد از طریق مشارکت با سایت‎های مختلف، حتما لزومی ندارد که صفحات وبسایتتان مثل صفحات وبسایتی مثل کارآفرین‌ماهانه چندین میلیون بازدید داشته باشد. اگر می‌خواهید که به صورت آنلاین پول کسب کنید، می‌توانید تا به سه روش مختلف مشارکت تجاری این کار را انجام دهید.

۱ تبلیغات

این یکی از رایج‌ترین روش‌های کسب درآمد از سایت از طریق محتوای دیجیتال است. قطعاٌ شما هم در بیشتر وب‌سایت‌های مورد علاقه خود با انواع تبلیغات مختلف برخورد کرده‌اید و سایت کارآفرین هم از بقیه متفاوت نیست. اگر به صفحه‌اصلی بروید، ممکن است یک تبلیغ برای اسپرینت مشاهده کنید. در این صفحه داستان، احتمالاً شما قبلاً یکی را برای شرکت دل دیده‌اید، و اگر نرم‌افزار بلاک‌کننده تبلیغات را در آن نداشته باشید، می‌توانید این تبلیغات را مشاهده کنید . همچنین ممکن است آگهی‌هایی را که قبل از برخی از فیلم‌های ما پخش می‌شد، مشاهده کنید.

در حقیقت هیچ‌کس دوست ندارد که در حین تجربه دیجیتال خود مدام با تبلیغات رو‌به‌رو شود، اما قطعاٌ برای شریک تجاریتان تبلیغ‌کردن می‌تواند به منزله رسیدن به مخاطبین  مورد نظر خود، و همچنین برای شما هم میتواند به منزله کسب درآمد از سایت باشد.

اگر می‌خواهید که از روش تبلیغات‌آنلاین پول کسب کنید، باید حواستان باشد که در حد اعتدال رفتار کنید و تصمصم بگیرید که کسب‌و‌کار شما مهم‌تر است و یا مخاطبانین شما؟ باید متوجه شوید که  چه ترکیبی از تبلیغات می‌تواند در حین این که سود بیشتری به شریکتان می‌رساند، تجربه‌ای مثبت و غیر‌خسته‌کننده را برای مخاطبینتان فراهم کند؟

حتماٌ درباره انواع تبلیغاتی که میتوانید در وب‌سایتتان استفاده کنید، اطلاعات کسب کنید. برای مثال تبلیغات‌ویدئویی نسبت به بسیاری از تبلیغاتی که می‌توانید در جاهای مختلف سایتتان بگذارید و مخاطب میتواند به راحتی آنها را نادیده بگیرد و رد کند، از نرخ بالاتری برخوردارند و دقیقاٌ‌ٌ به همین علت است که کسب‌و‌کارهای مختلف حاضر هستند تا برای تبلیغات‌ویدیویی، مبالغ بیشتری بپردازند و اخیرا همگی به این سبک از تبلیغات روی آورده‌اند و تغییر رویه داده‌اند و به دنبال منافعی هستند که فقط از طریق تبلیغات‌ویدیویی به دست می‌آیند.

 ساختن تبلیغات‌ویدئویی هم‌چنین به این معنی است که باید محتوای ویدئویی داشته باشید، و باید ویدیو شما به قدر کافی خوب و بلند باشد تا زمانی که مخاطب آن را میبینید، برای آن ارزش قائل شود و بدان توجه کافی کند. مسلما اگر یک تبلیغ ۳۰ ثانیه‌ای بسازید که ۱۵ ثانیه از آن محتوای جذاب و خوبی نداشته باشد، قطعا مشتریان پرو پاقرص زیادی نخواهید داشت.

در مقابل، تبلیغات‌بنری و یا جعبه‌های تبلیغاتی قرار داده شده در محتوای آنلاین سایت‌ها معمولاٌ نرخ پایین‌تری دارند، زیرا بازدیدکنندگان سایت میتوانند به راحتی با اسکرل  کردن از روی این تبلغات بگذرند و آن‌ها را نادیده بگیرد، اما شما میتوانید بدون خدشه‌دار کردن احساس مخاطب سایتتان زمانی که از وبسایت شما بازدید میکند، چندین تبلیغ از این دسته را نیز داخل صفحاتتان بگنجانید.

در حقیقت، اگر هوشمندانه رفتار کنید، میتوانید در حین ارائه تبلیغات، تجربه کاربر سایتتان را نیز بهبود بخشید. وبسایت  آی ام دی بی یک مثال خوب در  این ضمینه است :  اگر به صفحه مرور وب فیلم برای فیلم‌های جدید بروید، می‌توانید یک تصویر پس‌زمینه خوب برای را فیلم داستانی از جنگ‌ستارگان ببینید:.

منبع : سایت  IMDB

این تصویر فوق‌العاده است و محتوای آن را تکمیل می‌کند، که  آن را به عنوان فیلم برتر این هفته نمایش می‌دهد. با این حال، این تصویر پس‌زمینه نیز به عنوان یک تبلیغ برای فیلم فاندانگو عمل می‌کند. با کلیک بر روی تصویر پس‌زمینه، یک لینک وابسته فعال می‌شود که خوانندگان را به صفحه فیلم می‌فرستد تا بلیت‌های فیلم را در حالی که اعتبار IMDB را برای هدایت آنها در آنجا می‌گذارند، خریداری کنند.

این به فروش فیلم کمک می‌کند، زیرا یکی از بزرگترین وب‌سایت‌های دنیا، اعضای هدفمند را برای خرید بلیط به کاربران خود ارسال می‌کند. این به IMDB کمک می‌کند، زیرا فاندانگو برای این مشارکت هزینه می‌پردازد. و همچنین به خوانندگان کمک می‌کند تا به راحتی تئاتری را بیابند که در آن میتوانند فیلم موردنظرشان را مشاهده کنند.

این بازی برد برد برد است.

۲ – تبلیغات محتوایی(Native)

آگهی‌های محتوایی کمتر از تبلیغات‌بنری یا ویدیوی ناخوانده هستند. در حقیقت تمامی تبلیغات محتوایی یا تبلیغاتی که اسپانسر دارند قاعدتاٌ باید به گونه‌ای برچسب‌گذاری (لیبل‌گذاری) شوند که مخاطبان وبسایت شما بتوانند تفاوت بین تبیلغات‌محتوایی را  با محتوای مطالب سایتتان تشخیص دهند.

به عنوان مثال، در اینجا یک آگهی بومی در سایتمان آورده‌ایم. این یک عنوان و یک تصویر قهرمان است، مانند یک داستان‌ معمولی. حتی می‌تواند در کنار سایر داستان‌ها در صفحه‌اصلی قرار بگیرد. به علاوه، تبلیغ طوری شکل داده شده است تا یک داستان را بیاموزد یا اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری را به روش جالبی مرتبط کند. وقتی تماشاگران آگهی بومی را بخوانند، حداقل باید در یک موضوع مهم بیشتر آموزش ببینند.

با این حال، روشن است که این داستان توسط یک عضو کارآفرین یا شرکت‌کننده سایت کارآفرین نوشته نشده است، زیرا داستان به عنوان «محتوای حمایت‌شده» در بالای صفحه مشخص شده است. همچنین، نویسنده تنها نام شرکتی است که برای تبلیغات پرداخت می‌کند – در‌این مورد، مورگان استنلی.

یکی ازروش‌های موفقیت‌آمیز تبلیغات محتوایی این است که محتوای تبلیغ‌شده به محتوای وبسایت شما مرتبط باشد. پیدا کردن شرکایی که در واقع سایت شما و هدف شما را تکمیل میکنند، باعث ایجاد ارزش هم برای مخاطبینتان و هم شرکت تبلیغ‌کننده خواهد شد.

اغلب می‌توانید نمونه‌ای از این لیبل های  تبلیغات محتوایی را که شامل اسم شرکت تبلیغ‌کننده هستند در پست‌های اینستاگرامی یا توییت های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی تاثیر‌گذار که جنبه تبلیغاتی دارند ببینید. معمولاٌ کنار اسم آگهی هشتگ #sponsored و یا نوشتهای که منبع تبلیغ را نشان میدهد، قرارد داده میشود.

به عنوان مثال، در اینجا یک پست اخیر توسط ستاره NBA  یانیس آنته توکومپو است :

روز خوبی برای بچه‌های bgcmilwaukee @ است. با سپاس فراوان از شهر میلواکی به خاطر حمایت‌های شما از من از روز اول تا الان که جزو ده نفر برتر در DICKS@  هستم.

#JerseyReport #sponsored

به نظر چیز عجیبی نیست که یک بازیکن NBA  با کودکانی که پیراهن‌های او را پوشیده‌اند عکس بگیرد اما آنته‌ توکومپو نیز آنگونه که در تصویر به نظر می‌رسد در فروشگاه کالاهای ورزشی دیک در حال پوشیدن لباس وکالاهای این فروشگاه است.

با وجود اینکه این پست صدا و نام‌تجاری بازی بسکتبال یونان را حفظ می‌کند، با این وجود واضح است که به آنته توکومپو مبلغی توسط دیک پرداخت شده است تا در توییتر (و دیگر رسانه‌های اجتماعی) تبلیغ کند، تا بتواند لباس‌های بیشتری را به فروش برساند، برند مورد نظر خود را به خوبی بشناساند و طرفدارانش را به سمت آن سوق دهد.

اگر قصد دارید محتوای حمایت‌شده انجام دهید، مطمئن شوید که همین کار را انجام دهید. غیر قانونی است که نتوان آشکارا اعلام کرد که شما برای تأیید یک محصول یا ایده هزینه پرداخت می‌کنید.

۳ – مشارکت محتوایی

یک تبلیغ معمولی تبلیغی است که در آن یک شریک تجاری برای گرفتن بخشی از سایت شما  هزینه پرداخت می‌کند و تا حدودی مشابه تبلیغات محتوایی است. اما در این مدل تبلیغ، سطح اختیار شما خیلی بیشتر است و حتی بسیاری  از برندهای تبلیغ دهنده (اسپانسرها) برای اطمینان از سازگار بودن محتوای تبلیغشان با پلت فرم شما، به شما پیشنهاد می‌دهند که خودتان نحوه تبلیغ را برایشان معین کنید.

در هر دو مدل از تبلیغات، شخص تبلیغ‌کننده برای به نمایش گذاشته شدن محتوایی که میخواهد به شما پول پرداخت میکند. توجه داشته باشید که شما می‌توانید تا با تبلیغ‌دهنده مشارکت کنید که کدام یک از طرفین نوع محتوایی که قرار است به نمایش گذاشته شود را تامین می‌کند.

یک نمونه عالی از این مدل تبلیغات سری برنامه‌های Elevator Pitch است که  در وبسایت  کارآفرین که در زمینه کارآفرینی فعالیت می‌کند، به نمایش گذاشته میشود. موضوع  سایت Entrepreneur.com درباره داستان‌های کسب‌و‌کارهای نوظهور جوانان و کارآفرینان است، نمایش این قبیل برنامه‌های تلویزیونی برای این کارآفرینان و جوانان و جذب سرمایه‌گذار و به واقعیت رساندن رویاهایشان، کاری دشوار و در عین حال خوشایند خواهد بود.

شرکت مخابراتی Sprint این دیدگاه را درک کرده و برای ساخت برنامه با سایت Entrepreneur مشارکت کرد و این سایت  از طریق این شرکت مخابراتی، هزینه مالی لازم برای ساخت این شو در فصل‌اول و سپس فصل‌دوم و فصل‌سوم را تامین کرد.

وبسایت Entrepreneur با این روش محتوای ارزشمندی که مخاطبان انتظار دارند را ایجاد کرده و شرکای این برنامه نیز ، جایگاه برجسته‌ای را در زمان پخش این شو به دست آوردند، به این صورت که در حین پخش هر قسمت از شو مابین قسمت‌ها لوگوی شرکت sprint به طرز برجسته‌ای به نمایش گذاشته میشود.

نمونه یک همکاری ایده‌آل محتوایی به نحوی است که شریک تجاری می‌تواند به طوری که خللی در محتوا ایجاد نکرده و نظارتی بر روی محتوا نداشته باشد، شامل بخشی از  محتوا باشد. در حقیقت در اینجا صحبت از پیدا‌ کردن نقطه تعادل است، به طوری که هر دو طرف برنده باشند.

خلاصه‌ای  از اینکه چگونه وبسایت Entrepreneur کسب درآمد می‌کند.

Entrepreneur.com از راه‌ها مختلفی برای کسب درآمد از سایت استفاده میکند، اما سه راه اصلی کسب درآمد “از طریق محتوا” از قبیل سه مورد زیر هستند:

۱ –  تبلیغات

کسب‌و‌ کار‌های مختلف به ازای گرفتن بخشی از  فضای وب‌سایت شما یا زمانی قبل از شروع ویدیو شما برای تبلیغ‌کردن حاضر به پرداخت پول هستند.

۲ – محتوای اسپانسردار

کسب‌و کار‌های مختلف برای تولید آگهی‌هایی که مشابه زمینه و فعالیت و طرز نوشتار شما در سایتتان باشد، حاضر به پرداخت پول هستند.  به این مدل از آگهی، آگهی برچسب‌گذاری شده گفته میشود، و هدف از آن این است که با ساختن محتوایی مشابه با محتوای شما (اما با جنبه تبلیغاتی)  آن چه که کاربران واقعا از آن لذت می‌برند را  ایجاد کنند.

۳ محتوای مشارکتی

کسب‌و کارها برای تولید محتواهای سرمقاله‌ای و مهم که سایت ممکن است نخواهد به طور کامل خودش برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی هزینه‌اش را تأمین کند، هزینه را پرداخت می‌کنند.

شما می‌توانید از این سه استراتژی استفاده کنید تا خودتان به صورت آنلاین پول دربیاورید ، اما به یاد داشته باشید: هیچ  نام‌تجاری ای نمی‌تواند محبوب شود مگر اینکه مخاطب داشته باشد. بنابراین، با توجه به هر چه که برای انجام دادن انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که افرادی که عاشق شما هستند را بیگانه نکنید. آنها ممکن است که برای شما چک نکشند، اما آنها کسانی هستند که شما را ارزشمند میکنند.

نویسنده : متیو مک کری

منبع : https://www.entrepreneur.com/article/314001

مترجم : رضا غورقانلو

ویراستار: سید جواد کاشی‌زاده

کاری از گروه تولید محتوای مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، مرداد ۹۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *