10 نقل‌قول الهام‌بخش از هاوارد شولتز در مورد رهبری عالی و موفقیت در کسب‌و کار

ردشدن رئیس استارباکس،ما را به سرمایه‌گذاری روی مردم و علایقمان ترغیب می‌کند.

هاوارد شولتز، مدیر اجرایی و مدیرعامل سابق شرکت استارباکس، روز گذشته اعلام کرد در حال ترک غول قهوه پس از 40 سال می‌باشد. شولتز در مصاحبه‌ای با نیویورک‌تایمز در مورد تصمیمش، راجع به اهدافش پس از بازنشستگی از استارباکس و اینکه آیا ممکن است این موضوع برنامه‌ریزی برای دفتر سیاسی را شامل شود، صحبت کرد.

شولتز به نیویورک‌تایمز گفت:«یکی از چیزهایی که می‌خواهم در بخش بعدی خود انجام دهم این است که بفهمم آیا نقشی وجود دارد که بتوانم ایفا کنم؟ دقیقاٌ مطمئن نیستم که هنوز چه معنی می‌دهد. می‌خواهم در مورد طیف وسیعی از گزینه‌ها فکر کنم که می‌توانند شامل خدمات عمومی شوند. ولی فاصله زیادی از تصمیم‌گیری در مورد آینده دارم»

در همین حال، او می‌گوید که برنامه‌اش نوشتن یک کتاب راجع به « تاثیر اجتماعی کار و تلاش برای تعریف دوباره نقش و مسئولیت یک شرکت عمومی» است در حالیکه روی بنیاد خانواده شولتز کار می‌کند.

طی چند دهه گذشته در اداره استارباکس، شولتز نظرات خود را در مورد آنچه باعث موفقیت در کار می‌شود، به اشتراک گذاشته است. به خواندن ادامه دهید و الهام بگیرید.

در مورد کارآفرینی

«سفر کارآفرینی برای همه نیست. بله، موفقیت‌های کارآفرینی خیلی دلچسب هستند و پاداش‌ها می‌توانند هیجان انگیز باشند. ولی ناراحتی و شکست‌ها می‌توانند قلب شما را بشکنند. کارافرینان باید به حدی عاشق آنچه انجام می‌دهند باشند که آن کار ارزش قربانی‌کردن بعضی چیزها و در بعضی موارد درد و رنج را داشته باشد. ولی فکر میکنیم انجام چیز دیگری غیر قابل تصور خواهد بود.»

 در مورد شور و علاقه

«رویاپردازی بیش از دیگران عملی به نظر می‌آید. انتظار بیش از دیگران به نظر ممکن و احتیاط بیش از دیگران به نظر عاقلانه می‌آید.»

در مورد ترس

«در زندگی ما لحظاتی وجود دارد وقتی که از شجاعت برای انتخاب‌هایی استفاده می‌کنیم که ضد منطق و عقل‌سلیم و وجدان‌عقلانی افرادی است که به آن‌ها اعتماد داریم. با این حال، به پیش می‌رویم، زیرا علی‌رغم همه خطرها و استدلال منطقی، معتقدیم که مسیری که انتخاب می‌کنیم بهترین و مناسب‌ترین کار است. نظاره‌گر بودن را رد می‌کنیم، حتی اگر دقیقاٌ نمی‌دانیم که اقدامات ما منجر به چه خواهد شد.»

در مورد رهبری

«یکی از جنبه‌های اساسی رهبری، که من بیشتر و بیشتر متوجه شدم، توانایی القای اعتماد‌ به نفس به دیگران است زمانی که خودتان احساس ناامنی می‌کنید.»

در مورد اهمیت اصالت

«در این جامعه همیشه در حال تغییر، قوی‌ترین و پایدارترین برند‌ها از قلب ساخته شده‌اند. واقعی و پایدار هستند. پایه‌های آنها قوی‌تر است زیرا با قدرت روح انسان ساخته می‌شوند، نه یک کمپین تبلیغاتی. شرکت‌هایی که ماندگار هستند آنهایی هستند که دارای اصالت هستند.»

در مورد طول عمر

«به عنوان یک شرکت پایدار و بزرگ، باید مکانیزمی برای جلوگیری یا حل مشکلاتی به وجود بیاورید که بیش از رهبری فردی هر شخصی دوام بیاورد.»

در مورد مربیگری

«و با یک مربی درست، نگران نباشید که آسیب‌‌پذیری‌هایتان آشکار شود. اعتراف کنید که چیزهایی که نمیدانید، نمیدانید. زمانی که به ضعف‌هایتان اذعان کنید و درخواست نصیحت کنید، تعجب خواهید کرد که چقدر دیگران کمک خواهند کرد.»

در مورد تصمیم‌گیری

«داستان من به همان اندازه‌ای که ناشی از استعداد و شناس است، ناشی از  پشت‌کار و تلاش نیز می‌باشد. خودم خواسته بودم که این اتفاق بیافتد. زندگیم را در دستانم گرفتم، از هرکسی که می‌توانستم آموختم، فرصت‌هایی که می‌توانستم را ربودم و موفقیتم را گام به گام مدل کردم. در ابتدا ترس از شکست مرا مجبور به حرکت کرد، ولی هرچه از عهده هرچالشی برآمدم، اضطرابم با احساس خوشبینی جایگزین شد. یکبار که بر موانع به ظاهر غیر‌قابل تحملی غلبه می‌کنید، موانع دیگر ترس کمتری ایجاد می‌کنند.»

 در مورد رشد

«هنگامی که شرکت‌ها شکست می‌خورند و یا رشد نمی‌کنند، تقریباٌ همیشه به این دلیل است که آن‌ها روی مردم، سیستم‌ها و فرآیندهایی که به آن نیاز دارند، سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.»

در مورد کار‌تیمی

« زمانی که توسط افرادی احاطه شده‌اید که درمورد یک هدف مشترک، تعهد پرشوری به اشتراک می‌گذارند، هرچیزی ممکن خواهد بود»

نویسنده: نینا زیپکین

مترجم: مهدی صادقی

ویراستار : سید جواد کاشی‌زاده

منبع: https://www.entrepreneur.com/slideshow/314514

کاری از گروه تولید محتوای مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، مرداد 97

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *