۱۰ راه که به عنوان کارآفرینان متفاوت فکر کنید

کارآفرینان یک نژاد منحصر به فرد از مردم هستند. در حالی که برخی از مردم ‌می‌نشینند و  در مورد فانتزی آقای خود شدن و ایجاد کسب‌وکار خودشان فکر ‌می‌کنند، کسانی که در دل کسب‌وکارشان هستند درک ‌می‌کنند که حتی با در نظر گرفتن تمام پاداش‌ها، کارآفرینی یک مسیر دشوار و پیچیده است.

موفق‌‌‌‌ترین کارآفرینان جهان، کسانی نیستند که به یک باره از کار خود دست ‌می‌کشند تا یک ایده‌‌‌ی سریع پولدار کننده را دنبال کنند. آنها کسانی هستند که دارای ذهنی کارآفرینی هستند – مجموعه‌‌ای از دیدگاه‌ها و ارزش‌هایی که به آنها امکان ‌می‌دهد که به عظمت برسند.

این ۱۰ دیدگاه تفکراتی خاص هستند که اگر بخواهید مالک کسب‌وکاری موفق باشید، باید در اختیار داشته باشید.

چالش‌ها فرصت هستند.

مشکلات، موانع و چالش‌ها عناصر دردناک اما عادی کارآفرینی هستند. اکثر مردم با استرس و بدبینی به این موانع واکنش نشان ‌می‌دهند، زیرا نگرش آن‌ها این است که موانع، تجربیاتی منفی هستند که مانع پیشرفت ‌می‌شوند. به عنوان یک کارآفرین، شما با چالش‌های بسیاری روبرو ‌می‌شوید که به سادگی  قادر به چنین واکنشی نیستید.

در عوض، کارآفرینان موفق به چالش‌ها به عنوان فرصت ‌می‌نگرند. هر چالش یا عقب ماندگی نشان دهنده یک فرصت کلیدی برای رشد است – و یا برای بهبود ضعف موجود و یا اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع یک سقوط مشابه در آینده.

رقبا موضوع پژوهش هستند.

کارآفرینان به جای مشاهده رقبا به عنوان تهدید، مانند بسیاری از افراد، آنان را به عنوان فرصت‌های رشد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صنعت و بازار هدف خود ‌می‌بینند. با نگاه کردن به مدل‌های کسب‌وکار رقبا، شما ‌می‌توانید آنچه را که مدل شما را منحصر به فرد ‌می‌کند و در منحصر به فرد کردن نام تجاریتان و تلاش‌های بازاریابی‌هایتان کمک ‌می‌کند، یاد بگیرید. بررسی تاکتیک رقبایتان در تجربه مشتری مداری ‌می‌تواند به شما آموزش دهد که چگونه مشتری مداری خودتان را بهتر کنید.

رقبایتان در حال لطف کردن به شما هستند. آنها قبلا اطلاعات زیادی را جمع آوری کرده‌‌‌اند. کارآفرینان متوجه ‌می‌شوند که باید از آن اطلاعات بهره گیری کنند.

همه چیز نیاز به تلاش دارد.

کارآفرینی امری چند وجهی است و دائما نیاز به تلاش دارد و هیچ مشکل غیرمترقبه و کمبودی در کار نیست که بتواند کسب‌وکار شما را مختل یا نابود کند. کارآفرینان موفق از این آگاه هستند، و ‌می‌دانند که همه چیز – از توسعه محصول، فروش و بازاریابی – نیازمند تلاش قابل توجهی برای دستیابی به موفقیت است. به جای جستجوی میانبرها، آنها در هر فرصتی تمام تلاش خود را روی کسب‌وکار ‌می‌گذارند و زمانی که به یک هدف دست ‌می‌رسند، از قبل در حال برنامه ریزی دیگری هستند.

تمام و کمال کردن محصول دشمن پیشرفت است.

این یک فریب آشنا است که هیچ کس بهتر از کارآفرینان آن را درک نمی‌کند. کارآفرینان جوان یا کم تجربه ممکن است در راستای رسیدن به چشم‌‌‌انداز اصلی خود از محصول دست به گریبان اسن مشکل شوند، چرا که چشم‌‌‌اندازهای اصلی تقریبا همیشه “کامل” است. اما کامل بودن محصول برای یک کسب‌وکار موفق و سودآور لازم نیست.

در واقع، کمال اغلب مانع پیشرفت است. وقتي که شما تلاش مي کنيد تا آخرين جزئيات کار را کامل کنید، احتمالا زمانتان را با وقت تلف کردن از دست داده‌اید.

چیزهای بزرگ از اجزای کوچک ساخته شده است.

این نکته راه حل خیلی از مشکلات است. به عنوان مثال، به جای دیدن یک کمپین بازاریابی محتوا به عنوان روشی سریع برای کسب مشتری و بازار جدید، کارآفرینان بازاریابی محتوا را از لحاظ اجزای آن (وبلاگ نویسی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، لینک ساختن و غیره) بررسی ‌می‌کنند، که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود است. کارآفرینان موفق ‌می‌توانند پروژه‌های عظیم، مشکلات و کمپین‌ها را به قطعات کوچکتر و قابل کنترل‌‌‌‌تر تقسیم کنند.

اشتباهات کمک ‌می‌کنند

دیدگاهی رایج که در مورد کارآفرینان بزرگ مانند استیو جابز یا جف بیسوس وجود دارد که آنها را به عنوان رهبرانی بی‌اشتباه نشان ‌می‌دهد. این دیدگاه درست نیست. کارآفرینان موفق، اغلب اشتباه ‌می‌کنند. علاوه بر این، آنها نگران اشتباه کردن نیستند و ‌می‌دانند چگونه از اشتباهات یاد بگیرند. اشتباه کردن طبیعی است، و کارآفرینان پیشگام‌‌‌‌تر زودتر متوجه این موضوع ‌می‌شوند. وقت خود را برای اینکه همه چیز را برای جلوگیری از اشتباهات خود انجام دهید تلف نکنید که و یا پس از اشتباه کردن، خودتان را توبیخ نکنید.

هیچ جادویی در کار نیست.

کارآفرینان میلیونری که در اخبار می‌بینید، به طور تصادفی با یک ایده عالی مواجه نشدند، بلکه برای یک ایده خوب سالها تلاش کردند و در نهایت مزد تلاش‌های خود را گرفتند. به همین دلیل آنجا هستند. شما نمی‌توانید به یک کارآفرین تبدیل شوید و انتظار داشته باشید که معجزه‌‌‌ی در کار باشد یا یک نور ناکهانب و جادویی به سمت بالا پخش شود، زیرا ایده شما انقلابی است. حتی بهترین ایده‌ها در جهان نیازمند صبر، مهارت و تلاش بی‌پایان برای به دست آوردن موفقیت است. نشستن برای اینکه ایده‌تان خودش به تنهایی کاری کند، و یا انتظار برای برخی از اتفاقات نامرئی برای موفقیت شدن ‌می‌تواند تنها به فاجعه منجر شود.

دیدگاه یک طرفه بی‌ارزش است.

کارآفرینان باید ارتباط برقرار کنند و این بدان معنی است که باید به طور فعال به کسانی که ایده‌ها و نظرات متفاوت دارند گوش فرا دهند. خیلی راحت ‌می‌توانید در دام یک نوع طرز تفکر گیر بیفتید.

بسیاری از صاحبان کسب‌وکار، مدل‌های کسب‌وکار و دستورالعمل‌هایشان را بیش از حد سفت و سخت ‌می‌گیرند، و در نهایت تواناییشان در رشد و هم چنین رفع مشکلات را محدود ‌می‌کنند. از سوی دیگر، کارآفرینان موفق، به طور مداوم در جستجو افراد و تجربیاتی هستند کنند که طرز فکر آنها را به چالش ‌می‌کشد و باعث ‌می‌شود که از دیدگاه‌های جدید به مسایل بنگرند.

انضباط پیش شرط کار است.

برای اکثر مردم، نظم و انضباط دردسر است. برای تمرین کردن زمان بیدار شدن یا انجام منظم هر کاری غیر از گذراندن اوقات فراغت، فکر و تلاش نیاز دارند. برای کارآفرینان موفق، نظم امری طبیعی است. این یک پیش شرط است که در تمام جنبه‌های زندگی آنها دیده ‌می‌شود.

لازم نیست که به یک رهبر رژیم نظامی باشید تا منظم به نظر برسید، اما باید بدانید که چه چیزی را ‌می‌خواهید و آماده باشید تا برای رسیدن به آن هر کاری را که لازم است انجام دهید.

کارآفرینی نوعی سبک زندگی است.

کارآفرینان به عنوان کارآفرینان بیدار ‌می‌شوند، به عنوان کارآفرین به کار خود ادامه ‌می‌دهند، به عنوان کارآفرین به خانه ‌می‌روند و به عنوان کارآفرین به خواب ‌می‌روند. کارآفریننی کار پاره وقت نیست. مانند زندگی اداری و یا مسایل خانوادگی نیست.

مزیت کارآفرینی این است که شما کنترل کامل بر کسب‌وکار و انتخاب‌های حرفه‌‌ای خود دارید، از جمله کارهایی که برای موفقیت آن انجام ‌می‌دهید. عیب (احتمالی) کارفرینی این است که شما کسب‌وکار خود را با خود به هر جایی ‌می‌برید. کارآفرینی به کار و زندگی شما تبدیل ‌می‌شود و اگر بخواهید این زندگی خود را زنده نگه دارید، باید برای آن آمادگی داشته باشید.

یک کارآفرین موفق شدن، این نیست که با یک ذهنیت خاص متولد شوید، بلکه آماده شدن برای چالش‌هایی است که در انتظار شماست.

نویسنده: جیسون دیمرز

مترجم: سید جواد کاشی‌زاده

منبع : https://www.entrepreneur.com/article/237547

کاری از گروه تولید محتوای مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف ـ مرداد ۹۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *