ما متوجه شدهایم که بهترین استراتژی کوتاه مدت یک استراتژی بلند مدت است.
ماه گذشته، یک ائتلاف از 200 مدیر عامل شرکتهای پیشرو در کشور، برای ایجاد زنگ خطر در مورد تهدید رو به رشد اقتصاد ایالات متحده گرد هم آمدند. علت نگرانی آنها جنگهای تجاری جهانی، کمبود نیروی کار و یا بزرگ شدن ادغام شرکتها نبود. دلیل این کار تفکر کوتاه مدت بود.
در مقالهای که برای وال استریت ژورنال منتشر شده است با عنوان «تفکر کوتاه مدت اقتصاد را در معرض خطر قرار میدهد، اوراکل اوماها، وارن بافت، و جیمی دیمون، رئیس و مدیر عامل شرکت جی پی مرگان چیس، هشدار میدهند که اعتیاد بازار آمریکا به اهداف سه ماهه منجر به “تمرکز ناسالم بر روی سود کوتاه مدت در هزینه استراتژی دراز مدت، رشد و پایداری” میشود.
در حالی که نگرانیها در مورد تاثیر تفکر کوتاه مدت در کسبوکار چیزی جدید نیست (درامبیت از زمان حداقل 1934 ایجاد شده است، زمانی که اس ای سی شروع به نیاز به گزارشهای شرکتهای دولتی در دورههای سه ماهه کرد)، تقاضا برای تفکر بلند مدت بیشتر تبدیل به یک خواسته ضروری و فزاینده برای انجام کارها شد. در چند هفته گذشته به تنهایی، تقاضاهای مشابه در شرکت فورچون، شرکت فست کامپنی و هاروارد بیزینس ریویو پدید آمده است. آنها حتی انیمیشنهای کسبوکار را الهام بخشیدند.
ادامه ی مقاله را اینجا بخوانید.