مبانی کراود فاندینگ

کراودفاندینگ به چه معناست: در کراودفاندینگ شما افراد را قانع‌ می‌کنید که هر کدام مقداری پول مثلا ۱۰ دلار، ۵۰ دلار یا بیشتر به شما بدهند. زمانی که هزاران نفر این مبالغ کم را برای شما دونیت کنند، حجم پولی که دستتان می‌اید قابل توجه می‌شود.

به لطف تعداد زیاد وبسایت‌ها هنرمندان، موسیقی دانان، موسسه های خیریه و صد البته کسب و کارها توانسته‌اند با این روش سرمایه جذب کنند. در واقع می‌توان گفت کرادفاندینگ نسخه‌ی رسانه اجتماعی جذب سرمایه است. بر اساس تحقیقات شرکت مسسولوشن (Massolution شرکتی تحقیقات و مشاوره ‌ای است که در زمینه استفاده از راه حلهای مبتنی بر تامین مالی جمعی در دولت ها، نهادها و شرکت‌های نوپا پیشگام است.) بیش از ۶۰۰ پلتفرم کرادفاندینگ در دنیا وجود دارد که سالانه میلیاردها دلار جذب سرمایه می‌کنند.

کراودفاندینگ چگونه کار می‌کند: رایج ترین شیوه جذب سرمایه از طریق کراودفاندینگ استفاده از سایت هایی مانند کیک‌استارتر و ایندیگوگو می‌باشد که به افرادی که تامین مالی می‌کنند جایزه های خاصی داده می‌شود. این جوایز می‌تواند شامل یک محصول رایگان و حتی شانس شرکت در طراحی محصول و یا سرویس باشد.

ادامه ی مقاله را اینجا بخوانید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *