وقتی کسی پیشنهاد کمک میدهد، فقط بگویید متشکرم.
هیچ کتاب راهنمایی برای اینکه چگونه باید “پیشنهادها” و “توصیههای” رییس یا مربی را ارزیابی و پردازش کنیم وجود ندارد. اما اینکه شما در برابر این پیشنهادها چه اقدامی را انتخاب مینمایید میتواند باعث ایجاد یا نابودی شغل شما بشود. اینجا مطلبی است که باید به خاطر بسپارید:
من تیمی از دانشجویان داشتم که روی مشکلات محرمانهی مشتری کار میکرد. زمانی که آنها سریعاً سرعتشان را افزایش میدادند، پیشنهاد دادم با فردی که میشناختم و در این زمینه متخصص بود، صحبت کنند تا به آنها کمک کند سریعتر بیاموزند. در واقع، در شروع در هفته دوم کلاس، من همان شخص را بارها معرفی کردم؛ به تک تکشان؛ در کلاس و همینطور در نوشتن. هر بار اعضای مختلف تیم لبخند میزدند، سری تکان میدادند و میگفتند “بله، ما حتماً پیش ایشان خواهیم رفت.” در آخر، هشت هفته بعد وقتی آنها در شرف پرواز برای ملاقات با مشتریها در سراسر کشور بودند، دوباره به آنها یادآوری کردم.
ادامه ی مقاله را اینجا بخوانید.