به عنوان یک کارآفرین، قطعاً کارهای زیادی برای انجام دادن دارید. با جریان پیوستهای از کارمندان، مشتریان، ایمیلها و تماسهای تلفنی که نیازمند توجه شما هستند متمرکز ماندن میتواند سخت باشد. در میانهی این آشوب، درک محدودیتهای ذهنی و کار کردن روی آنها میتواند باعث بهبود تمرکز و افزایش بهرهوری شود.
مغز ما کاملا به عوامل حواس پرتی حساس است، بنابراین با دنیای دیجیتالی امروز تمرکز کردن بسیار سخت است. “حواس پرتیها این سیگنال را میدهند که چیزی تغییر کرده است” دوید راک موسس موسسهی رهبری عصبی و نویسندهی مغز شما در کار (هارپرکالینز 2009) بیان میکند. “هر حواس پرتی یک هشدار است که میگوید؛ ” توجه خود را همین الان در این جا جمع کن؛ این میتواند خطرناک باشد” واکنش مغز خودکار و واقعا غیرقابل کنترل است.
ادامه ی مقاله را اینجا بخوانید.