آیا شما به مشتریان نهایی خود گوش ‌‌می‌دهید؟ در اینجا ۵ دلیل را برای اینکه چرا باید این کار انجام دهید آورده‌ایم.

اگرچه به عنوان یک کارآفرین، باید هدایتگر دیگران باشید، اما گاهی اوقات شما نیز باید به سخن‌های هدایتگرانه دیگران گوش دهید.

“اگر من از مردم بپرسید چه چیزی ‌‌می‌خواهند، آنها خواهند گفت که اسب‌های سریع‌تر .”

اگرچه هنری فورد احتمالا هرگز این جمله را نگفته است، این نقل قول اغلب برای حمایت از ایده‌های ساخت بازار جدید و نیازهایی است که نوآوران آنها را ایجاد ‌‌می‌کنند و مردم حتی تشخیص نمی‌دهند که به آن محصولات نیاز داشتند. مثال دیگر این است که چگونه استیو جابز با پیروی از دیدگاه خود، در موسیقی و تکنولوژی موبایل انقلابی به وجود آورد. بنیانگذار اپل تا کنون به ندرت از مشتریان پرسیده است که به چه چیزی فکر می‌کنند.

اما حتی اپل نیز همیشه کار درست را انجام نمی‌دهد. استمرار عدم وجود محبوبیت تصمیمات اپل به جهت حذف استانداردهای اتصال جک هدفون از گوشی‌های اپل یک مثال از چیزی است که آنها ‌‌می‌توانند در مورد آن با مردم مشورت کنند.

به عنوان یک کارآفرین، باید هدایتگر باشید، اما گاهی اوقات نیز باید به سخن‌های هدایتگرانه دیگران گوش دهید. و اگر هیچ وقت ندانید که مشتریانتان چه ‌‌می‌‌گویند، نخواهید دانست که در چه زمانی چه کاری را باید انجام دهید.

ادامه ی مقاله را اینجا بخوانید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *