۵ راه نوآورانه که هوش مصنوعی  با آن تکنولوژی را پیش ‌می‌برد

هوش مصنوعی با استفاده از این ۵ راه در حال پیشرفت است. آیا برای آن آماده‌‌اید؟

بات‌ها  بر ارتباطات آنلاین غالب شده اند و اکثر مصرف کنندگان حتی  تعداد دفعاتی را که با یک بات در طی مرور وب سایت مورد علاقه خود و یا تکمیل یک خرید آنلاین مواجه شده اند نمی‌دانند.

تکنولوژی بات از یک مفهوم جدید دور است، با اینکه ریشه‌های آن تا سال ۱۹۶۶ بر ‌می‌گردد که  با اختراع الیزا، یک بات توانست یک مکالمه طبیعی  را از طریق پاسخ‌های برنامه ریزی شده تقلید کند. بدون هیچ نشانه‌‌ای از کند شدن، در اینجا پنج روش نوآورانه که تکنولوژی بات‌ها در حال پیشرفت است قرار دارد.

پیاده سازی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی AI))، در حال پیشروی به سوی انجام کارهایی است که نیاز به هوش انسانی دارند، بدون نیاز انسان. در دنیای باتها، پیاده سازی هوش مصنوعی به ایجاد محیطی ‌می‌پردازد که در آن با بات‌هایی که صحبت ‌می‌کنید از یک انسان قابل تشخیص نیست.

تفاوت اصلی بین یک بات با هوش مصنوعی در مقابل یک بات  بدون آن این است که باتها با هوش مصنوعی برای یادگیری و تکامل در طول زمان طراحی شده اند. افزودن هوش مصنوعی به فن آوری بات، دری را به امکانات بی پایان برای تعاملات انسانی باز ‌می‌کند.

تصور کنید یک بات قادر به یادگیری و سازگاری با رفتارهای فرد مبتلا به آلزایمر است – شناسایی زمانی که یک فرد چیزی را فراموش کرده و یاد بگیرد که چیزها را به او یاد آوری کنند، همزمان با اینکه شرایط فرد در طول زمان بدتر ‌می‌شود.

با این وجود، جنبه خطرناکی برای باتها وجود دارد – آنها توانایی استفاده از الگوهای گفتاری یادگیری و اطلاعات در مورد افراد را دارند تا آنها را جعل کنند. با توجه به حجم اطلاعات شخصی ذخیره شده در برنامه‌های تلفن همراه، بات ‌می‌تواند

به طور بالقوه از آن برای سرقت شخصیت و همچنین جعل هویت شما استفاده کند.‌‌‌‌ترسناک است نه؟

این موجب شد تا فشار بیشتری برای حفظ رازداری در برنامه‌های تلفن همراه ایجاد شود، و خدمات رسانهای غیر متمرکز و خصوصی بیشتر مانند  ریون[۱] که هر جنبه‌‌ای از هویت فرد را پنهان ‌می‌کند و هر بخشی از یک مکالمه را رمزگذاری ‌می‌کند ظاهر شوند.

آگاهی از نماد تجاری (برند)

در گذشته، اگر شما ‌می‌خواستید نام تجاری خود را تبلیغ کنید، نیاز به ایجاد یک تبلیغ و یا یک آگهی مجانی برای جلب توجه مخاطبان خود و تشویق آنها به نگاه کردن به  پیشنهاد خود داشتید.

با باتها، این دیگر مساله نیست. شما ‌می‌توانید یک بات که نام تجاری شما را نشان ‌می‌دهد و اطلاعات مربوط به آن را منتشر کند ایجاد کنید. بات‌ها ‌می‌توانند بلافاصله برای ارائه اطلاعات بیشتر به مشتریان احتمالی در دسترس باشند. آنها نه تنها ‌می‌توانند آگاهی گسترده‌‌ای از محصول شما را را با استفاده از رسانه‌های مختلف ارائه دهند، بلکه قادر به پاسخگویی به میلیون‌ها مشتری در یک زمان بدون هزینه نیروی انسانی ‌می‌باشند.

به عنوان مثال، اگر شما یک برند لباس آنلاین باشید، ‌می‌توانید یک بات داشته باشید که برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد علایق مشتری، برنامه ریزی شده باشد و سپس پیشنهاد ‌می‌دهد که روزانه یا هفتگی به روزرسانی‌ها در مورد روند مد روز را، با پیشنهادات خاص متناسب با منافع و علایق آنها برای آن‌ها ارسال کند.

برنامه نویسی بصری

هنر فروش مهارتی است که در طول قرن‌ها بارها و بارها مطالعه شده است، اما در مورد هنر برنامه نویسی فروش چه؟ این فرایند فکری پیش از فن آوری‌های جدید نوآورانه است که هدف آن هدایت مشتریان از طریق فروش بدون نیاز به یک نماینده فروش انسانی است.

اگر زیاد خرید اینترنتی ‌می‌کنید، احتمالا یک پنجره چت زنده در اختیار داشته‌‌اید که به شما کمک ‌می‌کند. اکثر زمان انسان واقعی در پشت صفحه نمایش نیست – این یک بات است. این باعث شده است که توسعه دهندگان بات برای ساختن باتهای بصری بیشتر که آرامش را به اندازه راحتی (سادگی) هدف قرار دهند، زیرا به منظور ایجاد آسایش و راحتی، یک مشتری نیاز به اعتماد کردن به فردی دارد که از آنها خریداری میکند.

بات‌ها در پشت صحنه بسیار عالی کار میکنند. پلتفرم پاسپورت رینیوال با استفاده از ویژگی ” جادوگر باهوش ” خود که به صورت یکپارچه اطلاعات مشتری را خودکار ‌می‌کند که به آنها کمک کند تا وظایف اپلیکیشن‌ها و پر کردن فرم‌ها را انجام دهند.  در نتیجه نه تنها بات‌ها برای جذب مشتری استفاده ‌می‌شوند، بلکه به آنها در جهت تسریع کل فرآیند کمک ‌می‌کنند.

باتها با شخصیت

اگر بخواهید چیزی را به فروش برسانید، اطلاعات جمع آوری کنید و یا فقط سرگرمی ایجاد کنید، سریع‌‌‌‌ترین راه برای از بین بردن مخاطبتان، خسته کننده بودن است. در ابتدا، باتها خسته کننده، آهسته و کسل کننده بودند.

آنها فقط به سوالات خاص پاسخ ‌می‌دادند و تنها پاسخهای برنامه ریزی شده را ارائه  ‌می‌دادند. در حال حاضر، بات‌ها پیشرفته‌‌‌‌تر و دارای شخصیت هستند. شما ‌می‌توانید یک بات که جوک  ‌می‌گوید، جواب مهربانی را با مهربانی می‌دهد و جواب شوخی را با شوخی میدهد، داشته باشید. هرچه بات‌ها پیچیده‌‌‌‌تر ‌می‌شوند، بیشتر خود را با زندگی روزمره ما هماهنگ ‌می‌کنند.

بات‌های بد

همه‌‌‌ی بات‌ها برای کمک ساخته نشده اند، و بسیاری به شدت از این موضوع آگاه هستند، به ویژه در بازار رمزنگاری ارز. این بات‌های کلاهبرداری مشهور به نام “فیشینگ”  را به یک سطح کاملا جدید داده رسانده است.

همانطور که توسط لغتنامه (دیکشنری) آکفورد  توصیف شده است، “فیشینگ “عملیات تقلبی ارسال ایمیل‌هایی است که  به ظاهراز طرف شرکت‌های معتبر هستند به منظور تشویق افراد به فاش کردن اطلاعات شخصی .” پیش از این، فیشینگ توسط افراد ارسال ایمیل، متون و غیره انجام شد –مخصوصا برای اذیت کردن.

در حال حاضر، با باتها، فیشینگ تعاملی است. این یک مشکل است که منجر به ایجاد باتهایی شده است که با دیگر باتها مبارزه ‌می‌کنند. شرکت‌هایی مانند پروتکل‌های مرجانی از بات‌های تلگرام مانند پیشنت برای گرفتن و هشدار به کاربران برای تلاش‌های فیشینگ ورودی استفاده ‌می‌کنند.

پیشنت قادر به شناسایی تهدیدها با استفاده از دادن نمرات اعتماد به آدرس در یک بلاک چین خاص است. میلیون‌ها دلار در ارز رمزنگاری هر روز با فیشینگ از بین ‌می‌رود، و تلاش‌های فیشینگ روز به روز پیشرفت ‌می‌کنند.

نویسنده: جاناتان لانگ

بنیانگذار مارکت دوینیشن مدیا

مترجم: سینا مولوی

ویراستار: سید جواد کاشی‌زاده

منبع: https://www.entrepreneur.com/article/313673

کاری از گروه تولید محتوای مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف ـ تیر ۹۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *