کلوت در حال بسته شدن است ۵ ابزار رسانه اجتماعی برای جایگزینی آن

کلوت، این ابزار امتیاز دهی مشهور اجتماعی در حال بسته شدن هستند. به همین دلیل در اینجا گزینه‌های دیگری برای آنهایی که به تاثیرگذاری آنلاین اهمیت ‌می‌دهند، وجود دارد.

اخیرا سایت لیتیوم تکنولوژیز در وبسایت خود اعلام کرده است که سرویس امتیازدهی اجتماعی خود، کلوت را در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۸ خواهد بست. سرویسی که آن را با قیمت ۲۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ خریداری کرده است. استدلاله‌‌ای لیتیوم تکنولوژیز برای بستن این پلت فرم مشهور این بود که” کلوت به عنوان یک سرویس مستقل، با استراتژی بلندمدتش هماهنگ نیست”.

برای کسانی که با کلوت آشنا نیستند، کلوت ابزاری بود که کاربران را قادر ‌می‌ساخت تا حساب‌های رسانه اجتماعی خود و حتی وبلاگ‌های خود را به هم پیوند دهند تا میزان تاثیرگذاری خود در زمان آنلاین بودن را ببینند. این سایت امتیازی از ۱۰۰ به هرکس ‌می‌داد، بنابراین ‌می‌توانید ببینید که چگونه شما در مقابل دیگر تاثیرگذاران و رهبران متفکر آنلاین ارزیابی ‌می‌شوید. (ناگهان، ما متوجه تاثیرگذاری یکی از قسمت‌های بلک میرور به نام نوزدایو  شدیم “.

یکی از نکات خوب در مورد این سرویس این بود که، بر اساس فعالیت و پست‌های اجتماعی تان، کلوت لیستی از کلمات کلیدی مرتبط و موضوعاتی که بیشتر با آنها هماهنگی دارید را به شما ارائه ‌می‌داد. بنابراین، اگر هدف برند شما یک متخصص در مورد مراقبت از دندان شدن بود، ‌می‌توانستید ببینید که آیا الگوی ارسالی شما به رسیدن به هدفتان کمک ‌می‌کند یا خیر. علاوه بر این، دیگران را قادر ‌می‌سازد موضوعاتی را که بیشترین تاثیر در آنها داشتید، ببینند.

برای کسانی که هنوز به تاثیر گذاری اجتماعی در بلندمدت علاقمند هستند، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد. در نظر داشته باشید که با افزایش نگرانی در مورد داده‌ها و حفظ حریم خصوصی در رسانه‌های اجتماعی، بسیاری از ابزارهایی که  امروز هنوز در دسترس هستند ممکن است همان سطح عمق در داده‌ها را مانند کلوت ارائه ندهند.

۱- سوشیال منشن

احتمالا بهترین ابزار امروز که بسیار نزدیک به سطح داده‌های کلوت است، سوشیال منشن باشد. این برنامه برای دسترسی آزاد است و کاربران ‌می‌توانند درمورد هرچیزی جست وجو و یا اطلاعات دریافت کنند. بر خلاف کلوت، به شما نمره‌‌ای تعلق نمی‌گیرد، اما این سایت فرمول خاص خود را برای تشخیص معیارهای شما مانند تجزیه و تحلیل احساسات و رسیدن به اهداف دارد. همچنین ‌می‌توانید کلیدواژه‌هایی که در اطراف عبارت جستجویتان هست را مشاهده کنید، که یا یک کلمه کلیدی دیگری یا دسته بندی نام تجاری شما است.

۲- امپایر کرد

اگر به تاثیر گذاری اجتماعی بسیار علاقه مند هستید و ‌می‌خواهید مخاطبان خود را همان زمان افزایش دهید، روش امپایر کرد ممکن است به کارتان بیاید. در حالی که این احتمالا بیشتر از یک ابزار رشد است و نه یک ابزار تحلیلی، این پلت فرم به شما مقدار قابل توجهی داده ‌می‌دهد که ‌می‌توانید در طول زمان پیگیری کنید تا ببینید که چقدر خوب هستید، نه تنها در مقایسه با خودتان، بلکه در برابر دیگران نیز ‌می‌توانید از این استفاده کنید. بیشتر از آن حتی ‌می‌توانید مأموریت‌ها را انجام دهید و حضور آنلاین خود را با استفاده از این ابزار افزایش دهید.

۳- توییتر کانتر

اگر توییتر شبکه اجتماعی تان باشد، شاید بخواهید نگاهی به « توییتر کانتر» بیندازید. این یک سرویس بسیار ساده است که به شما همان نوع داده را ‌می‌دهد که کلوت ‌می‌داد، اما فقط برای حساب توییترتان. همچنین ‌می‌توانید خود را در برابر سایر رقبا مقایسه کنید، کلمات کلیدی دیگر و هشتگ‌ها را نظاره کنید و داده‌ها را بین چندین حساب توییتر مدیریت کنید.

۴-هات سوییت اینسایت

هات سوییت اینسایت ‌می‌تواند برای کسانی که بیشتر در کار بودجه هستند و نیاز به چیزهای پیچیده‌‌‌‌تری دارند، مفید باشد. از قبل یوبر وی یو، این ابزار اطلاعات عمیقی را در بسیاری از حساب‌ها و سیستم عامل‌های خود، و نه فقط توییتر فراهم ‌می‌کند. همچنین اگر به دنبال این نوع  از روش رضایت یا ردیابی هستید، هیچ سیستم امتیازدهی وجود ندارد، اما آمار و معیارهای دیگری وجود دارد که ‌می‌توانید در طول زمان برای تعیین اثربخشیتان آن را پیگیری کنید.

۵- بوز سومو

یکی از محبوب‌‌‌‌ترین ابزار‌های مورد استفاده بسیاری از مارک‌های اصلی که ‌می‌تواند اطلاعات اجتماعی و محتوای آنلاین شما را نیز نظاره کند. ابزارهای مختلف بوز سومو به کاربران امکان ‌می‌دهد که تصویر کامل‌‌‌‌تر و بزرگتری از فعالیت آنلاین شان بدست آوردند، درحالی خودشان را با رقبای خود و سایر مارک‌های آنلاین، مقایسه ‌می‌کنند. این موضوع، در درون خود، بسیار شبیه آنچه که کلوت انجام ‌می‌داد است.                                                                                                                           برای اندازه گیری تأثیرگذاری اجتماعی تان، بسیاری از گزینه‌های آنلاین وجود دارد. راه دیگر ثبت نام در پلت فرم‌هایی است که مورد هدف کسانی هست که علاقه مند به بازاریابی تاثیرگذاری هستند. ‌می‌توانید برخی از این ابزارهای آنلاین را چک کنید و در آنها به عنوان یک فرد تأثیرگذار ثبت نام کنید تا از آنها این ایده را که از نظر دیگر برند‌ها چگونه هستید متوجه شوید.

بعضی از ابزار‌های مورد علاقه تان برای اندازه گیری حضور آنلاین شما چه هستند؟من دوست دارم در نظراتی که در زیر ‌می‌گذارید درباره آنها بشنوم.

نویسنده : راچل پرلموتر

بنیانگذار و مشارکت کننده در د ارت آف آنلاین مارکتینگ

منبع : https://www.entrepreneur.com/article/313320

مترجم : امیر بهشتی‌خو

ویراستار : سید جواد کاشی‌زاده

کاری از گروه تولید محتوای مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف ـ خرداد ۹۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *