از سوق دادن مشتریان به سمت منافعتان به وسیله رونمایی زنده محصولات خود دست بکشید.

برای موفقیت دراز مدت، به یک استراتژی متفاوت نیاز دارید.

زمانی که محصول بعدی خودتان را برای فروش رونمایی ‌می‌کنید، آیا بهتر است که یک استراتژی رونمایی زنده از محصول داشته باشید یا رونمایی محصول همیشه سبز؟

من این سوال را برای زمانی طولانی پرسیده‌‌‌ام و از هر دو روش چند بار استفاده کرده‌‌‌ام، و حالا جوابم این است: از رونمایی زنده محصول متنفرم!

‌می‌دانم که حرفم برخلاف تصورتان بود، زیرا محبوبیت رونمایی زنده محصول همچنان رشد ‌می‌کند. ‌می‌فهمم که چرا این نوع رونمایی بسیار محبوب هستند، چرا که من نیز از این استراتژی رونمایی محصول برای فروش دوره‌های آموزشی و برنامه‌ها استفاده کرده‌‌‌ام و اغلب نتیجه آن کلی فروش است.

این عالی است.

جز اینکه یک مشکل اساسی در این مورد وجود دارد. و این مشکلی است که به شما موفقیت کوتاه مدت می‌دهد ولی سود بلند مدتی در کار نیست.

چرا بهتر است شفاف کنید نه اینکه جهت دهید.

یک استراتژی رونمایی زنده محصول به یک جنبه اتکا ‌می‌کند: کمیابی.

  • تایمرهای شمارش معکوس
  • امتیازات محدود
  • قیمت‌های ویژه
  • یک رویداد «فقط سه روزه»

من نیاز به کمیابی را درک ‌می‌کنم، زیرا اکثر مردم نیاز به یک محرک اضافی دارند تا تصمیم نهایی را سریع بگیرند. استفاده از تکنیک کمیاب نشان دادن در خلال یک رونمایی زنده محصول به تنهایی مشکل نیست، بلکه مشکل این است که همه چیز را حول آن ‌می‌چینیم.

از طریق استراتژی کمیاب نشان دادن، شما مخاطبان خود را برای اقدام جهت ‌می‌دهید،‌‌‌‌ چه آماده باشند یا نباشند.

هنگامی که صحبت یک موعد پرداخت کوتاه مدت ‌می‌باشد، این عالی است، ولی اگر ‌می‌خواهید یک اعتماد پایدار با‌‌‌‌ مخاطبانتان بسازید، ……. این استراتژی خیلی خوب نیست. اما، این درس است که برای موفقیتتان در سال ۲۰۱۸ ضروری است، زیرا بیش از هرزمان دیگری در یک فضای به هم خورده و بسیار رقابتی قرار دارید.

جهت دادن به مشتریان، شما را به قیمت کاهش رشد طولانی مدتتان به یک موفقیت کوتاه مدت ‌می‌رساند. بدون امنیتی برای فردا، امروز به شما پول ‌می‌دهد.

بنابراین، به‌جای تکیه بر جهت‌دهی، هنر روشن کردن نیاز و مشکل مخاطبانتان را در نظر بگیربد، سپس آن‌ها محصولتان را در زمانی که برایشان مناسب است خواهند خرید.

خوبی‌ها و بدی‌های یک استراتژی رونمایی زنده محصول

هیچ یک از این‌ها نمی‌گوید مزایای زیادی برای استراتژی رونمایی زنده محصول وجود ندارد. من چندین بار در گذشته اینها را برای خودم استفاده کرده‌‌‌ام، و بسته به موقعیت، ممکن است در آینده نیز این کار را انجام دهم.

یک استراتژي رونمایی زنده محصول موارد زیر را ایجاد ‌می‌کند:

  • پول زیاد در حال حاضر
  • توجه و در معرض قرار گرفتن زیاد در حال حاضر
  • درخواست محصول و علاقه زیاد مشتریان در حال حاضر
  • فرصت‌های زیاد برای مشارکت و ‌‌‌سرمایه‌گذاری مشترک در حال حاضر

همه این‌ها عالی است و قطعا ‌می‌تواند به جریان نقدی شما در کوتاه مدت کمک کند. با این حال، هنگا‌می‌اوضاع آرامتر شود، ‌می‌فهمید رونمایی زنده محصولتان دارای ویژگی‌های زیر بوده است:

  • کار زیادی انجام شده بدین معنی که شما در حال حاضر خسته‌‌اید
  • پس از آنکه هزینه تبلیغ و کمیسیون‌های خود را حساب کردید، آنقدر سود آور نبوده
  • در ابتدا منجر به جذب بسیاری خوبی شدند ولی اکثر آن‌ها پشیمان شده اند

به علاوه، رونمایی شما اکنون تمام شده و باید در مورد زمانی که موعد پرداخت بزرگ بعدیتان ‌می‌رسد، فکر کنید. بنابراین، هرچند ماه یکبار این روند را طی ‌می‌کنید. زمان خوبی نیست، ولی من خوشحالم که بگویم یک جایگزین وجود دارد.

چرا یک استراتژي رونمایی محصول همیشه سبز کار ‌می‌کند

بنای ‌‌‌کسب‌وکارتان در اطراف یک استراتژی رونمایی زنده محصول آنقدر هوشمند نیست، زمانی که ‌می‌فهمید برای موفقیت فقط از یک برنامه استفاده ‌می‌کنید. ممکن است از این استراتژی ضربه بخورید، زیرا تنها راه پول درآوردنتان است.

مشکل این است که همه این پولی که طی چند روز به دست ‌می‌آید، در بقیه ماه‌ها چیر خاصی برای شما به ارمغان نمی‌آورد. تنها به یک چیز دست ‌می‌یابید، و آن نیاز مادام شما به «شتاب» برای همه چیز است.

این دلیلی کافی است برای انتخاب یک استراتژی رونمایی همیشه سبز، ولی بزرگترین دلیل نیست. بزرگترین دلیل ، این است که یک استراتژي رونمایی محصول همیشه سبز به شما این امکان را ‌می‌دهد که بهینه سازی کنید.

با یک رونمایی زنده، هیچ نظری ندارید که جذب مشتریتان چقدر موثر خواهد بود. نمی‌دانید که آیا ویدیویتان کار ‌می‌کند یا خیر. مطمئن نیستید که آیا ایمیل‌ها و تبلیغات فیسبوکتان عالی هستند یا نه. از هیچ چیز، زیاد ن‌می‌دانید.

شما تمام استراتژی رونمایی محصولتان را روی فرضیاتی بنا کرده اید که اگر تحقق یابند عالی ‌می‌شود. ولی، اگر نه چه؟ اگر صفحه فروش، پیغام و‌‌‌‌ وبینارتان از کار بیفتد چه؟ بعدش چه؟

مقدار زیادی از زمان و پول از دسته رفته، نتیجه آن است

یک استراتژی رونمایی همیشه سبز از محصول به شما این اجازه را ‌می‌دهد که بدون نگرانی تست و تکرار کنید. تا زمانی که درخواست محصول را به روشدرستی هدایت ‌می‌کنید، ‌می‌توانید آن را در طول زمان بهبود ببخشید. از همه مهمتر، موفقیت خودتان را تدریجی ‌می‌کنید، به این معنی که دیگر ‌‌‌کسب‌وکارتان به تعداد کمی موعد پرداخت در سال متکی نخواهد بود.

چگونه اعتماد و موفقیت طولانی مدت ایجاد کنیم

هرچه بیشتر در مورد أن فکر ‌می‌کنم، رونمایی‌های زنده برایم گزینه کمرنگ‌‌‌تری میشود.

  • آنها کمکی به ایجاد اعتماد با مخاطبانتان نمی‌کنند.
  • آنها کمکی به شما برای ایجاد یک مدل ‌‌‌کسب‌وکار قوی نمی‌کنند.
  • آنها کمکی به شما برای اتوماتیک قرار دادن عملکردهایتان نمی‌کنند.
  • آنها کمی به شما برای امتحان کردن، آزمایش و بهبود در طول زمان نمی‌کنند.

شغل شما این نیست که مخاطبانتان را برای موفقیت امروزتان جهت دهید، این است که نیاز و مشکلشان را روشن کنید تا بتوانید به طولانی مدت شدن موفقیتتان کمک کنید. یک استراتژي رونمایی محصول همیشه سبز به شما اجازه را ‌می‌دهد تا این کار را بکنید، اعتمادشان را ایجاد کنید و در طول زمان‌‌‌‌ به آن‌ها آموزش دهید، به طوریکه احساس نکنند که به زور در حال خرید محصولتان هستند.

با چنین استراتژی، لازم نیست در مورد تاکتیک‌های کمیابی نگران باشید. تا زمانی که راه حلی برای مشکلشان ارائه دهید، مخاطبانتان مشتری شما خواهند شد. نه در برهه‌های زمانی کوچک، بلکه در سرتاسر سال، بنابراین ‌می‌توانید از موفقیت طولانی مدت لذت ببرید و یک ‌‌‌کسب‌وکاری ایجاد کنید که در آزمایش زمان دوام بیاورد.

نویسنده: اسکات اولدفرد

مترجم: مهدی صادقی

ویراستار: سید جواد کاشی‌زاده

منبع: https://www.entrepreneur.com/article/313281

کاری از گروه تولید محتوای مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، خرداد ۹۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *