چگونه بوسیله رسانه‌های اجتماعی پول درآوریم

فرصت‌های پول درآوردن، بیشتر از آنچه فکر کنید در رسانه‌های اجتماعی وجود دارند. رسانه‌های اجتماعی در واقع ‌می‌توانند کاملا پولدارتان کنند.

بسیاری از کارشناسان ‌می‌گویند که رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با مردم است نه برای فروش، اما در بعضی موارد، شما ‌می‌خواهید قدرت نفوذ بر ارتباطاتی که ایجاد کردید اعمال کنید. اگر شما برای دنبال‌کنندگان خود به اندازه کافی اعتماد ایجاد کرده‌‌اید، آنها بیشتر مایل به بررسی توصیه‌های شما و پیوندهایی خواهند بود که به اشتراک ‌می‌گذارید.

در زیر شش راه برای پول در آوردن در رسانه‌های اجتماعی وجود آورده‌‌ایم.

  • بهبود محصولات وابسته

مهم نیست که در چه صنعتی هستید، شما ‌می‌توانید محصولات عالی برای تبلیغ در کلیک بانک پیدا کنید. و اگر این کار کاملا با شما نباشد، همچنین ‌می‌توانید یک همکار آمازون شوید، محصولات مورد نظر خود را تبلیغ کنید و از آن حق الزحمه خود را بگیرید – آمازون  انبار محصول ندارد -.

دیگر، به جای لینک‌های اسپم در توییتر و امید به بهترین نتیجه، در نظر داشته باشید که صادقانه‌‌‌ترین و موثرترین روش برای تبلیغ محصولات وابسته، از طریق نشریه‌ها است. اگر شخصا از یک محصول استفاده ‌می‌کنید وآن را دوست دارید و ‌می‌دانید که دنبال کنندگان شما از آن سود ‌می‌برند، از آن یک نشریه طولانی در وبلاگ خود بنویسید و به اشتراک بگذارید که چرا آن محصول را دوست دارید. نگران نباشید در مورد آنچه که دوست دارید و ندارید صحبت کنید. حتی ‌می‌توانید از ویدیو نیز استفاده کنید، اگر راحت‌‌‌تر هستید.

همچنین مطمئن شوید که روابط وابسته خود را آشکار کنید. در بسیاری از موارد برای اینکار مجوز قانونی نیاز است، اما  منطقی‌‌‌ترین کار است. خوانندگان یا بینندگان شما صادقانه از شما قدردانی خواهند کرد.

  • ایجاد و‌‌‌ترویج محصولات اطلاعاتی خود

اگر در حال حاضر یک وبلاگ دارید و تخصصتان را در مورد یک موضوع خاص در یک دوره زمانی نشان داده‌‌اید، ممکن است یک فرصت برای ایجاد یک کتاب الترونیکی، برنامه‌‌‌‌ی صوتی یا دوره‌‌‌‌ی ویدئویی داشته باشید و آن را به مخاطبان خود بفروشید. رسانه‌های اجتماعی بهترین مکان برای تبلیغ چنین محصولاتی هستند.

بسترهایی مانند گامرود، سلفی و برنامه کی دی پی آمازون، این کار را برای شما آسان ‌می‌کنند تا ام پی‌‌‌تری یا پی دی اف یا فایل ویدئویی خود را انتشار دهید یا در قیمت. انتخابی خودتان بفروشید؛ در نظر داشته باشید که تمام بسترها سهمی هر چند اندک را ‌می‌گیرند.

مانند هر چیز، کیفیت کلیدی برای ارائه محصولی است که مردم نه تنها ‌می‌خواهند بخوانند، بلکه هزینه خواندنش را پرداخت ‌می‌کنند. اگر مراقبت بیشتری در ایجاد اطلاعات مناسب، طراحی و ترویج آن داشته باشید، مطمئنا فروش بیشتری خواهید داشت.

  • ترویج محصولات و خدمات

فرصت‌های زیادی برای به اشتراک گذاشتن پست‌های اسپانسری وجود دارد که محصولات و خدمات سایر شرکت‌ها را تبلیغ ‌می‌کنند. این یکی از مستقیم‌‌‌ترین راه‌ها برای به دست آوردن پول از رسانه‌های اجتماعی است.

اما، اگر شما دنبال کنندگان زیادی ندارید، ممکن است این فرصت را نداشته باشید. همچنین باید از ترویج بیش از حد محصولات بخاطر پول در آوردن بپرهیزید، زیرا اگر دنبال کنندگان شما متوجه شوند که شما دائما در مورد یک محصول یا هر چیز دیگری توییت ‌می‌کنید، نه تنها روی لینک‌ها کلیک نمی‌کنند، بلکه شما را نیز، دنبال نخواهند کرد.

مهم است که همه چیز را با هم مخلوط کنید. عاقلانه‌‌‌تر است که وقت بگذارید تا در یک برنامه رسانه‌‌‌‌ی اجتماعی مناسب مهارت یابید که مطمئن شوید به دنبال کنندگان خود در هنگام تبلیغ محصولات ارزش ‌می‌افزایید. دعوت به عمل قطعا باید بخشی از استراتژی شما در رسانه‌های اجتماعی باشد، اما در هر پست نباید از این تکنیک استفاده شود.

از رسانه‌های بصری برای تبلیغ ‌‌‌‌کسب‌وکار خود استفاده کنید

اگر به ایجاد صنایع دستی، آثار هنری یا حتی کاری از دوزندگی و بافندگی تمایل داشته باشید، ممکن است فرصتی برای نمایش محصولات خود در رسانه‌های اجتماعی داشته باشید. اینستاگرام و پینترست ممکن است مکان‌هایی واضح برای این کار به نظر برسند، اما فیس بوک، توییتر و گوگل پلاس نیز کانال‌های عالی برای به اشتراک گذاری کارهای تصویری هستند.

اگر شما یک حساب کاربری در اتسی دارید، ‌می‌توانید دنبال کنندگان خود را برای بررسی محصولاتتان در آنجا هدایت کنید و با استفاده از کانال‌های مختلف پتانسیل این را دارید که زندگی خوبی بسازید.

  • مربیگری یا خدمات مشاوره‌‌ای خود را تبلیغ کنید

رسانه‌های اجتماعی محل خوبی برای سوق دادن افراد به سمت کار مشاوره تان است. اگر یک معلم گیتار یا یک مشاور زندگی هستید، اگر تخصص خود را در یک قسمت خاص نشان داده‌‌اید، ‌می‌توانید با اتصال به مشتری مورد نظر خود در رسانه‌های اجتماعی، خدمات بیشتری را برای خود جذب کنید.

جلسات مربیگری را ‌می‌توان بر روی اسکایپ انجام داد، بنابراین، با این کار قطعا فرصتی برای پول در آوردن بدون این که از خانه خارج شوید، دارید. مشاوره ‌می‌تواند سودآور باشد، بنابراین به یاد داشته باشید که حق الزحمه خودتان را بیش از حد کم قرار ندهید؛ هزینه‌‌ای مناسب برای وقت و کار خود در نظر بگیرید.

این استراتژی همچنین ‌می‌تواند در کنار فروش محصولات اطلاعاتی جواب دهد، زیرا کسانی که مایلند مشاوره شما را داشته باشند احتمالا، به کتاب‌های الکترونیکی و دوره‌هایی دیگری که شما ایجاد کرده‌‌اید هم علاقمندند.

  • به برنامه یوتیوب پارتنر ملحق شوید

ساختن یک کانال محبوب یوتیوب ‌می‌تواند خیلی کار ببرد. اما اگر شما در حال حاضر حجم خوبی دنبال کننده دارید یا تصمیم گرفته‌‌اید مخاطبین خود را بسازید، پیوستن به برنامه یوتیوب پارتنر برای تبلیغات جهت پول درآوردن ممکن است مسیری باشد که ارزش بررسی کردن را دارد.

سازندگان برجسته‌‌‌‌ی یوتیوبی وجود دارند که مبلغ قابل توجهی پول از این برنامه را در ‌می‌آورند، اما آنها استثنا هستند. کسب درآمد در یوتیوب، زمان زیاد، استراتژی و شانس بالایی ‌می‌خواهد. با این حال، ایده خوبی است که تبلیغات معمولی با آن را در ذهن داشته باشید. البته برای کسب درآمد از این روش بایستی قبل از آن تعداد زیادی دنبال کننده داشته باشید و پست‌هایتان بازدید کننده خوبی داشته باشند.

سخن نهایی

اینها تنها برخی از راه‌های بسیاری هستند که ‌می‌توانید با رسانه‌های اجتماعی پول بدست آورید؛ بسیاری از وب سایت‌های پول سازی دیگر برای شما وجود دارد که ‌می‌توانید جست و جو کنید.

مهم این است که به یاد داشته باشید که پول در آوردن در رسانه‌های اجتماعی لزوما آسان نیست. اگر روحیه‌‌ای کارآفرینی دارید و مایل هستید سخت کار کنید، آزمایش و تجربه کسب کنید، شانس موفقیت شما به مراتب بیشتر از شانس کسانی است که فقط ‌می‌خواهند یک بار امتحانی بکنند تا ببینند چه ‌می‌شود.

بنابراین یک استراتژی بسازید؛ بی‌گدار به آب نزنید. برای طرز رسیدن به اهداف مالی خود برنامه‌‌ای داشته باشید و آن را هر جا که لازم است تصحیح کنید.

نویسنده: توماس اسمیل

مترجم: سعید عبدالهی

ویراستار: سید جواد کاشی‌زاده

منبع: https://www.entrepreneur.com/article/274687

کاری از گروه تولید محتوای مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، خرداد ۹۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *