۱۰ ابزار مورد استفاده در رسانه‌های اجتماعی که برای سال ۲۰۱۸ آماده خواهند شد

رسانه‌های اجتماعی قدرتمند که بر هر دو طرف کاربران و شرکت‌ها اثر ‌می‌گذارد در حال تقویت و تسریع هستند.

در سال گذشته تعدادی از اتفاق‌های مهم شامل رسانه‌های اجتماعی رخ داد: فیس بوک کاربران اسنپچت را به اینستاگرام دعوت کرد، رئیس جمهور ایالات متحده موقعیت‌های سیاسی رسمی را در ۱۴۰ کاراکتر مکاتبه کرد و اپل اعلام کرد که قصد تغییر دادن نحوه ارتباط ما با دستگاه‌های تلفن همراه خود را دارد.

در سال آینده، رسانه‌های اجتماعی به ایجاد تلاطم بیشتر ‌می‌انجامند، زیرا تعدادی پیشرفت‌های تکنولوژیکی جدید به سمت جریان اصلی حرکت ‌می‌کنند و هم چنین هنجارهای اجتماعی همراه با رسانه‌های اجتماعی تغییر ‌می‌کنند. در اینجا ده تا از بهترین ابزار رسانه‌های اجتماعی که در سال ۲۰۱۸ آماده ‌می‌شوند آورده شده است.

  • رشد تکنولوژی واقعیت افزوده

در اولین رویدادی که در “تئاتر استیو جابز” برگزار شد، اپل آیفون ۸ و آیفون ایکس را معرفی کرد. هر دو دستگاه دارای یک تراشه جدید هستند که به تلفن همراه‌ها اجازه ‌می‌دهد تا کاربران تجربیات واقعیت افزوده فوق العاده‌ای داشته باشند. اگرچه واقعیت افزوده تاثیر اولیه خود را در بازی‌های تلفن همراه داشته است، احتمالا پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی راه‌هایی پیدا خواهند کرد تا این تکنولوژی جدید را به خوبی بکار گیرند.

به عنوان مثال، قابل تصور است که اسنپ چت یا اینستاگرام به زودی فیلترهایی را پشتیبانی کند که کاربران را قادر ‌می‌سازد تا با یک دوست یا فرد مشهور از طریق این تکنولوژی، سلفی بگیرند. به همین ترتیب، شرکت‌ها به زودی ‌می‌توانند محصولات خود را از طریق فیلتر‌های خاصی با استفاده از این تکنولوژی در خانه‌های کاربران رسانه‌های اجتماعی معرفی کنند.

  • افزایش محبوبیت استوری‌های اینستاگرام

بیش از ۲۰۰ میلیون نفر هر ماه از استوری‌های اینستاگرام استفاده ‌می‌کنند که بیش از ۵۰ میلیون نفر بیشتر از از کسانی است که از اسنپچت استفاده ‌می‌کنند؛ استوری اینستاگرام تنها یک سال است که اضافه شده است! با این میزان، تقریبا نیمی از کاربران اینستاگرام تا پایان سال ۲۰۱۸ از استوری‌ها استفاده خواهند کرد. این به این معنی است که شرکت‌هایی که علاقه مند هستند تا با کاربران اینستاگرم ارتباط برقرار کنند باید برای استوری‌های برجسته اینستاگرام وقت بگذارند.

  • ادامه سرمایه گذاری در بازاریابی نفوذی

بیش از ۹۰ درصد از بازاریابان که استراتژی بازاریابی نفوذی را به کار ‌می‌گیرند، معتقدند این کار موفق خواهد بود. شرکت‌هایی مانند نورث فیس،‌هاب اسپات و رولکس از رسانه‌ها اجتماعی که مبتنی بر استراتژی‌های بازاریابی نفوذی است استفاده ‌می‌کنند تا با مخاطبان جدید ارتباط برقرار کنند و ارتباط خود را با مخاطبان موجود بهبود بخشند.

در سال ۲۰۱۷ ما دیدیم که شرکت‌هایی که استراتژی‌های تبلیغاتی سنتی را انتخاب کرند، تلاش ‌می‌کردند تا با کاربران رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنند. در سال آینده، احتمال دارد که شرکت‌های بیشتری بازاریابی نفوذی را به عنوان راهی برای ارتباط با مخاطبانی که تمایل به نادیده گرفتن استراتژی‌های سنتی دارند، پیش رو بگیرند.

  • تمرکز بر نسل زد

مطالعه اخیر انجام شده توسط گلدمن ساکس نشان داده است که نسل زد برای اکثر سازمان‌ها ارزشمند تر از نسل قبل است. امروزه، مسن‌‌‌‌‌ترین افراد نسل زد، ۲۲ ساله هستند. آنها تازه شروع به ورود در بازار کار کرده‌‌اند و برای مدتی قدرت خرید را افزایش خواهند داد.

شرکت‌ها شروع خواهند کرد تا این را تشخیص دهند و براساس آن استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی را تغییر خواهند داد. انتظار ‌می‌رود سرمایه گذاری بزرگی در سامانه‌های مورد علاقه نسل زد مانند اینستاگرام و اسنپ چت صورت گیرد.

  • افزایش حضور شرکت‌ها در پلتفرم‌های پیام رسانی

بیش از ۲٫۵ میلیارد نفر از پلتفرم‌های پیام رسانی در سراسر جهان استفاده ‌می‌کنند، اما هنوز هم شرکت‌ها در ارتباط با مصرف کنندگان بر شبکه‌های اجتماعی محض و ساده تمرکز دارند. در سال ۲۰۱۸، انتظار ‌می‌رود که شرکت‌ها وقت و هزینه بیشتری را در ارتباط با مصرف کنندگانی که  در سامانه‌های پیام رسانی‌‌اند سرمایه گذاری کنند. هوش مصنوعی، دستیارهای صوتی و ربات‌های چت شرکت‌ها را قادر ‌می‌سازد تا تجارب شخصی خریداری را در پلتفرم‌های پیام رسانی مانند مسنجر، واتس اپ و کیک ارائه دهند.

  • گسترش پخش زنده

چیزی که  زمانی حقه ای جدید برای جلب توجه بود، امروزه جزو بخش‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی شده است. امروزه، شرکت‌های بزرگ و کوچک شروع به استفاده از پخش زنده کرده‌‌اند تا توجه دنبال کنندگان را جلب کنند.

گوراک، یک تولید کننده کوله پشتی و سازمان دهنده مسابقات بزرگ استقامت، نمونه‌‌‌ای از یک شرکت متوسط است که بوسیله پخش زنده در فیسبوک به هدف خود دست یافته است.هزاران نفر از دنبال کنندگان، پوشش ۴۸ ساعته مسابقه اندورنس اخیر را تماشا کرده‌‌اند.

در سال ۲۰۱۸، شرکت‌های بیشتری شروع به درک قدرت پخش زنده خواهند کرد و این را در محتوای برنامه‌های ماهانه خود قرار ‌می‌دهند.

  • بازاندیشی توییتر

در سال ۲۰۱۷ توییتر به طور قابل توجهی در رشد دنبال کنندگان شکست خورده است. در واقع، لینکداین، فیس بوک و اینستاگرام همگی، دنبال کنندگان بیشتری در رسانه‌های اجتماعی دارند. در سال جاری، توییتر نیز دسترسی به پخش بازی‌های ان اف ال را از دست داد (آمازون حق پخش آن را به دست آورد). در سال ۲۰۱۸ احتمال دارد که مدیریت توییتر به دنبال بازاندیشی در مورد چگونگی مدیریت این پلتفرم باشد.

تغییرات احتمالی در توییتر شامل فروش این شرکت به سرمایه گذاران خصوصی، تغییر پلتفرم برای شامل شدن برخی از عناصر اشتراک گذاری یا تازه کردن گزینه‌های تبلیغاتی است، گزینه‌هایی که در آنها از دیگر کمپانی‌ها عقب افتاده‌‌اند. (؟)

  • هنگوتز دیجیتال به سمت پخش آنلاین ‌می‌رود.

هوس پارتی یک پلتفرم ویدیویی است که هر روز توسط بیش از یک میلیون نفر استفاده ‌می‌شود. عمدتا توسط نسل زد به عنوان راهی برای برقراری ارتباط دیجیتالی با دوستان مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. این پلتفرم بسیار موفق است طوریکه فیس بوک گزارش کرده است، در حال بررسی روش‌هایی برای ایجاد یک قابلیت مشابه در پلتفرم خود است.

ما قبلا دیده ایم که ویدئو در رسانه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌‌‌ای اهمیت یافته است و گروه‌های زنده ویدیویی هنگوت، گام بعدی این روند است. قابل تصور است که در سال ۲۰۱۸، فیس بوک یک محصول مشابه هوس پارتی را معرفی خواهد کرد که کاربران را به آن بر ‌می‌گرداند، همان کاری که معرفی استوری اینستاگرام انجام داد.

  • اسپیسز فیس بوک به سمت پخش زنده ‌می‌رود

فیس بوک فقط به پخش زنده علاقمند نیست، بلکه آنها روی پروژه‌‌‌ای با نام اسپیسز کار ‌می‌کنند که طراحی شده است که به دوستان اجازه ‌می‌دهد با هم در واقعیت مجازی متصل شوند. با توجه به اینکه فیسبوک مالک اوکالوس، یک شرکت سخت افزاری و نرم افزاری واقعیت مجازی است، جای تعجب نیست که این غول رسانه‌های اجتماعی در حال توسعه یک پلتفرم باشد که از این فناوری جدید استفاده ‌می‌کند.

فیس بوک آماده است تا اسپیسز را در سال ۲۰۱۸ ارزیابی کند. وقتی این کار را ‌می‌کند، احتمالا اولین محصول موفقیت آمیز رسانه‌های اجتماعی در واقعیت مجازی در حد و اندازه خود خواهد بود.

  • پلتفرم‌های اجتماعی سیاست‌های قوی‌‌‌‌‌تر حکومت را در بر ‌می‌گیرند

پس از یک سری تصمیمات جنجال برانگیز در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، سیستم پلتفرم‌های اجتماعی رویکرد بهتری را برای مدیریت رفتارشان در نظر گرفتند. فیس بوک به تازگی بیش از هزاران آگهی را که به نظر ‌می‌رسد به دخالت روسیه وابسته است منقضی کرده و در شکل‌های جدید هوش مصنوعی و انسانی سرمایه گذاری کرده است.

با توجه به انتقادهای گسترده‌‌‌ای که فیس بوک و توییتر در طی سال ۲۰۱۷ دریافت کردند، احتمال دارد که این پلتفرم‌ها قوانین رفتاری و سیاست‌های حاکمیتی را در بر بگیرند که از شرکتها در برابر انتقادات آینده محافظت ‌می‌کنند.

نتیجه گیری

تعدادی از ابزارهای جدید رسانه‌های اجتماعی که بر کاربران و شرکت‌ها تاثیر ‌می‌گذارند، در حال تقویت و تسریع شدن هستند. احتمال دارد که ویدئوهای آنلاین و واقعیت مجازی به صورت چخش زنده وارد شوند. علاوه بر این، شرکت‌ها به پلتفرم‌های جدیدتر اجتماعی مانند اینستاگرام و اسنپچت تبدیل خواهند شد، زیرا نسل زد به طور فزاینده وقت خود را در آنجا صرف ‌می‌کند.

با  رونمایی آیفون‌های جدید، واقعیت افزوده فرصتی برای تبدیل شدن به بخشی از رسانه‌های اجتماعی خواهد داشت، طوری که تنها چند سال پیش غیرقابل تصور بود. در نهایت، توییتر و فیس بوک به احتمال زیاد، سیاست‌های خود را برای حفظ شرکت‌های خود از انتقادات سیاسی و ارائه تجربه‌های آنلاین بهتر کاربران، تنظیم خواهند کرد.

نویسنده: دیپ پاتل

مترجم: سعید عبدالهی

ویراستار : سید جواد کاشی زاده

منبع: https://www.entrepreneur.com/article/300813

کاری از گروه تولید محتوای مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، خرداد ۹۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *