مهم‌‌‌ترین مهارت‌های ارتباطی نادیده گرفته شده توسط رهبران بزرگ

داشتن گفت‌وگوهای معنادار با کارکنانتان برای موفقیت شرکت‌تان بسیار حیاطی و مهم است .

به عنوان یک رهبر یا مدیر، طبیعی است که تمایل به نشان دادن تیزبینی کاریتان به گزارش‌های مستقیم و همکارانتان باشید. با این حال اگر شما همیشه دیدگاهتان را ابراز کنید و نظرات خود را در گفتگو غالب کنید، ممکن است ایده‌های منحصر به فرد و خوبی را که دیگران در به اشتراک گذاشتن آن تردید دارند، از دست بدهید. در عصری که هر کس تلاش ‌می‌کند تا تفکر رهبری خود را با روش‌های گوناگون به رخ بکشد، ممکن است گوش کردن را فراموش کنید  – که یکی از قدرتمند‌‌‌ترین وسایل ارتباطی است که یک رهبر برای ایجاد مشارکت و ساختن اعتماد ‌می‌تواند از آن استفاده کند.

من اخیرا یک نقل قول عمیق از ال کارنسال, معاون سابق یو سی ال ای دریافت کردم: ” زمانی که شما مدیر عامل هستید , اغلب به عنوان باهوش‌‌‌ترین فرد در جلسه دیده ‌می‌شوید، و دیگران به شما توجه دارند تا این را نشان دهید. شما باید در مقابل این امر وسوسه انگیز مقاومت کنید. این تنها راه برای به دست آوردن کاملترین خرد جمعی از هر جلسه‌‌ای است.

یک شخص فعال بودن در گفت و گو حربه‌‌ای آسان است تا به عنوان یک رهبر کسب و کار معرفی شوید. زمانی که شما یک کسب و کاری را اجرا ‌می‌کنید , دیگران عادت ‌می‌کنند که از شما مشورت خواهی کنند، ایده بگیرند و راهنمایی شوند. در نتیجه، شما ممکن است احساس نیاز به ارائه کمک‌های جالب و خردمندانه به کارکنان بکنید ولی هیچ موقع کافی نمی‌باشد. با این حال، شما نمی‌توانید در شرکت در همه جا در در یک زمان باشید. گزارش‌های شما و دیگران از مسائل و فرصت‌هایی که مشاهده نمی‌کنید آگاه اند و برای موفقیت شرکت، باید صدای آنها، نگرانی‌ها و ایده‌ها شنیده شوند. به سادگی، اگر شما با اعضای تیم خود هماهنگ نباشید ، به احتمال زیاد نهایتا یک اتاق پر از همکارانی که صرفا با نظرتان شما موافق اند و فکری نمی‌کنند خواهید داشت و این بهترین راه برای توسعه یک کسب و کار ابتکاری، متنوع و موفق نیست.

گوش دادن به کارکنان هم به آنها و هم به خودتان یادآوری ‌می‌کند که نظرات و پیشنهادات هر فرد ارزشمند است و تمام مشارکت‌ها در موفقیت شرکت نقش دارند. این یک گفت و گوی یک طرفه نیست بلکه مکالمه دو طرفه و چند بعدی بین شما و تیم شما است.

در اینجا چند راه وجود دارد که ‌می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مکالمات در شرکت شما جذاب‌‌‌تر و سازنده‌‌‌تر است.

کارمندان را برای موفقیت آماده کنید .

از همه بخواهید که با نوشتن دیدگاههای خود  به جلسه بیایند. شرکت کنندگان را تشویق کنید تا درباره ایده‌هایی که دارند، سخن بگویند – مهم نیست که چقدر این حرکت شما ظالمانه به نظر برسد. گاهی ایده‌‌ای که هرگز نمی‌تواند عملی شود، می‌ تواند جرقه درخشانی برای مکالمه‌‌ای باشد تا به یک ایده تبدیل شود که تفاوت بزرگی ایجاد ‌می‌کند.

مطمئن شوید که محیطی برای گوش دادن به نظر دیگران ایجاد ‌می‌کنید

لب تاپ خود را ببنید و تلفن همراه خودتان را کنار بگذارید. تمرکز خودتان را کاملا معطوف به فردی که در حال صحبت است بکنید و از او سوال‌های واضح و روشن بپرسید. مطئن شوید همه‌‌‌‌ی اعضای اتاق از شانس صحبت کردن و شنیدن حرف‌های دیگران برخوردارند. مدیر عامل‌ها تنها کسانی نیستند که از شنیدن حرف‌ها و نظرات دیگران سود ‌می‌برند – این کار به همه‌‌‌‌ی کارکنان شما کمک ‌می‌کند تا  کسب و کار و چالش‌های پیش رو را بهتر درک کنند.

سوال‌های پخته و مناسب بپرسید

سوال‌های مناسب جواب‌ها و ایده‌های بزرگ را استخراج ‌می‌کنند. اگر سوالات قوی و خوب بپرسید , درباره همکاران و واقعیت‌های کسب و کار چیز‌های بیشتری خواهید دانست که ممکن است تا کنون به صورت روزانه کمتر به آن توجه کرده باشید. سوالاتی که باعث مشغول شدن فکر و تفکر کردن ‌می‌شود به پاسخ دهنده کمک میکند تا بتواند یاد بگیرد و چیز‌هایی که تا حالا متوجه آنها نشده اند را کشف کند.

اطمینان حاصل کنید مسائلی که بوجود ‌می‌آید به افرادی که ‌می‌توانند آنها را حل کنند، سپرده ‌می‌شود.

اولویت‌ها را رعایت کنید تا هر کس بداند کدام مسئله‌ها یا کدام پروژه‌ها مهم‌‌‌تر است. افراد مناسب را تشویق کنید که مطالب خود را در مورد اولویت بندی این مسائل نیز ارائه دهند. فعالیت‌های گروه را پیگیری کنید و یا شرایط را به طور مناسب به روز رسانی کنید.

همکارانی که ایده‌ها و یا راه حل‌های جدید را پیشنهاد ‌می‌کنند شناسایی کنید.

فراهم کردن شرایطی که باعث تقویت مثبت کسانی شوند که ایده‌هایشان را در اشتراک ‌می‌گذارند و در پروژه‌ها اجرا ‌می‌کنند باعث همکاری بیشتر در گفت و گوهای آینده خواهد شد.

اگر شنونده خوبی شوید متعاقبا به رهبر بهتری نیز تبدیل ‌می‌شوید و یک ارتباط معقول با کارکنانتان برقرار ‌می‌کنید. برای رسیدن به چشم انداز و اهداف خود، اعتماد و وابستگی را در سازمان خود ایجاد خواهید کرد. با نشان دادن اینکه شما در حال گوش دادن و عمل بر اساس پیشنهادات و ایده‌های کارکنانتان هستید ‌می‌توانید کارکنانتان را در ارائه راه حل‌های جالب و جدید برای حل مشکلاتی که کسب و کار شما با آن مواجه است تقویت کنید. در آخر، همه با هم  یاد ‌می‌گیرید و ‌می‌برد.

نویسنده : لوکال کاساله

مترجم : امیر بهشتی خو

ویراستار :‌ سید جواد کاشی زاده

منبع : https://www.entrepreneur.com/article/309700

کاری از تولید محوای مرکز کارافرینی دانشگاه شریف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *