چرا پادکست پیشرو بعدی بازاریابی است

اگر تلاش‌های بازاریابی تصویری شما راکد شده است شاید زمان آن رسیده که فکری درباره استراتژی محتوای صوتی بکنید.

مسافران در لیست پخش‌های خود به سمت پادکست‌ها رفته‌‌‌‌اند و مصرف‌کننده‌ها در هر مکان به سمت صحبت‌های آنلاین رو آورده‌‌‌‌اند. در واقع ۲۴ درصد از آمریکایی‌ها که بیشتر از ۱۲ سال سن دارند هم اکنون به صورت ماهانه پادکست گوش ‌می‌دهند؛ و پروژه‌های استاتیستا نشان ‌می‌دهد که  تا سال ۲۰۲۱ بیشتر از ۱۰۰ میلیون نفر در آمریکا به تنهایی شنونده پادکست خواهند بود.

تعداد کسانی که هم اکنون پادکست گوش ‌می‌دهند با کسانی که در آینده پیش‌بینی ‌می‌شوند به این جمع بپیوندند آمیخته هستند و این نشان ‌می‌دهد که پادکست‌ها به سرعت دارند تبدیل به یک کانال بازاریابی قابل اطمینان ‌می‌شوند.

چرا پادکست‌ها در حال به دست آوردن محبوبیت هستند ؟

در چند سال اخیر، پادکست‌ها سریع محبوبیت پیدا کرده‌‌‌‌اند. یکی از بزرگترین دلایل رفتن به سمت استفاده از موبایل است؛ مصرف کنندگان اغلب در حال حرکت از استفاده از لب تاپ به سمت استفاده از گوشی‌های موبایل هستند.

حتی موتور‌های جست‌وجوگر در حال تغییر الگوریتمشان به سمت اولویت دهی به موبایل، مهم‌‌‌تر ساختن آن از همه وسایل دیگر برای کسب و کار و تمرکز بر بهینه سازی پلت فرم‌های موبایل هستند.همان طور که مردم بیشتر به دستگاه‌های موبایل تکیه ‌می‌کنند، دسترسی، دانلود و گوش دادن به پادکست‌ها از هر زمان و مکان دیگری آسان‌‌‌تر شده است.

یکی دیگر از عوامل افزایش محبوبیت پادکست‌ها کمبود وقت مردم است.به نظر ‌می‌رسد که سر ما از همیشه شلوغ‌‌‌تر است و این واقعیت نشستن ما را مشکل ساخته است تا به مطالعه کتاب و یا حتی به تماشا کردن برنامه‌های تلویزیونی بدون پرت شدن حواس بپردازیم.مردم ‌می‌خواهند همزمان چند کار را باهم و تا جای ممکن کارآمد انجام دهند و پادکست‌ها این را آسان ساخته‌‌‌‌اند تا در حال سفر ، دویدن و هنگا‌می‌ که کار خانه انجام ‌می‌دهیم و یا در حالات دیگر به صوت دلخواهمان گوش دهیم.

برای مردم نه تنها دسترسی داشتن به پادکست‌ها آسان است بلکه ساختن پادکست‌ها نیز ساده تر از هر زمان دیگری شده است. تجهیزات مورد نیاز برای پخش با کیفیت بالا به طور گسترده‌‌ای در دسترس و مقرون به صرفه‌تر از همیشه است. همچنین ‌می‌توانید یک وب سایت محبوب برای میزبانی پادکست خود را پیدا کنید.

چگونه پادکست‌ها در حال تغییر بازاریابی هستند؟

زمانی که صحبت از بازاریابی ‌می‌شود تمرکز اصلی روی محتوا است  “محتوا پادشاه است”  یک عبارت رایج است که شما در سراسر صنعت ‌می‌شنوید و اگر چه این کلمات ممکن است در این لحظه کلیشه‌‌ای باشند، اما هنوز تا حد زیادی حقیقت دارند. در راستای تلاش برای تولید محتوا با کیفیت مطلوب، بسیاری از کسب و کارها وبلاگ‌هایی را ایجاد ‌می‌کنند که ‌می‌توانند به طور منظم محتوای نوشته شده را ارسال کنند، اما پادکست‌ها در حال تغییر دادن آنها هستند.

با استفاده از پادکست‌ها، نیازی به پستی که در وبلاگ نوشته شده نیست (هرچند برخی از وبلاگ‌ها پادکست‌ها را به صورت رونویسی شده پیشنهاد ‌می‌دهند.) و مهم تر از آن، پادکست‌ها ساده تر هستند: کسب و کار‌ها ‌می‌تواند از آنها برای قرار دادن محتوای با کیفیت بالا و بدون نیاز به تلاش معادلی که برای نوشتن نیاز بود استفاده کنند پادکست‌ها مکالمه را الهام بخش ‌می‌کنند، در حالی که وبلاگ‌ها تمایل به تحریک اندیشه دارند.

پادکست همچنین به ایجاد نام تجاری، قدرت تصمیم‌گیری و اعتماد در میان مصرف کنندگان کمک ‌می‌کنند .با وجود شنوندگان بسیار، آنها پیشنهاد‌های بزرگی را برای گفت و گو مربوط به صنعت خاصی را ارائه ‌می‌دهند؛ و در این زمینه، اعتبار خود را در موقعیت پادکست‌ها ‌می‌سازند.علاوه براین، آنها نام‌های تجاری که شنوندگان تا حالا اسمی از آن نشنیده‌‌‌‌اند را به گوش شنوندگان ‌می‌رسانند.

همانطور که سث گرین از مارکت دامینیشن ال ال سی دات کام به مورتچ تودی گفت : ” در سه تا پنچ سال آینده یک مرحله جدیدی از پادکست‌ها ظهور پیدا خواهند کرد.هم اکنون یک میلیارد نفر شنوندگان پادکست هستند و به نظر ‌می‌رسد در چند سال آینده سه برابر خواهند شد.”

گرین گفت : ” پخش گسترده‌‌ای از گوشی‌های هوشمند وجود دارد و هم اکنون نرم افزار پادکست در اپل کارپلی نصب شده است.”

به طور خلاصه، زمان مناسب‌تری نسبت به حال حاضر وجود ندارد تا بتوان از فرصت پادکست‌ها استفاده کرد و شروع به سرمایه گذاری بر روی آنها کرد در حالی که پادکست‌ها در حال رشد هستند.

چگونه ‌می‌توانید از پادکست در استراتژی بازاریابتان استفاده کنید

اگر چه پادکست ممکن است برای هر صنعتی مناسب نباشد، اغلب کار‌ها ‌می‌توانند به صورت جدی از تولید منظم پادکست‌ها بهره ببرند. اگر کار شما یکی از آنها باشد، در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید تا پادکست را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود شروع کنید:

بر روی کیفیت محتوا سرمایه‌گذاری کنید. پیشرفت تکنولوژی و دسترسی آسان باعث شده است که تجهیرات با کیفیت به آسانی قابل دسترسی و مقرون به صرفه تر از هر زمان دیگری باشند، بنابراین هیچ بهانه‌‌ای برای ساختن یک محصول کم کیفیت وجود ندارد.

محتوایی مرتبط ، اطلاعاتی و با کیفیت را به صورت پیوسته ایجاد کنید. مصرف کنندگان به احتمال زیاد با محتوای آموزشی، سرگرم کننده و یا به طور خاص در رابطه با منافع خود ارتباط برقرار ‌می‌کنند، اما این نیز باید مربوط به کسب و کار و نام تجاری شما باشد. برای تولید محتوای با کیفیت بالا مقدار مناسبی از برنامه ریزی، تحقیق و توسعه را باید انجام دهید، بنابراین شما واقعا باید متعهد شوید که یک پادکست مناسب برای شنوندگان ایجاد کنید.

در یک پلت فرم مناسب میزبان باشید. تعداد زیادی از پادکست‌ها وجود دارند اما شما باید پادکستی را که بیشترین ارتباط با صنعت شما و موضوعاتی که مصرف کننده مشتاق آن در کار شما است را پیدا کنید. اگر شنوندگانتان در سیستم‌ها عامل‌های متفاوت پادکست گوش ‌می‌دهند مهم نیست که شما شگفت انگیزترین پادکست را در کسب و کار خودتان داشته باشید.

پادکست به سرعت در حال ورود به دنیای کسب وکار و تبدیل شدن به یک استراتژی مشهور بازاریابی است، نه فقط به دلیل شهرت آن در بین مصرف‌کنندگان بلکه به این دلیل که ایجاد پادکست‌ها برای ارائه محتوای قابل دسترس برای مخاطبان بسیار آسان است.

نویسنده : اِی جِی اگراوال

متخصص رشد در بازاریابی کارآفرین و تولید‌کننده محتوا

مترجم : امیر بهشتی خو

ویراستار : سید جواد کاشی زاده

منبع : https://www.entrepreneur.com/article/312537

کاری از گروه تولید محتوای مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف ـ اردیبهشت ۹۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *