چت‌بات‌های سازمانی مجهز به هوش مصنوعی راهکاریست برای خدمات مشتری

مشتریان بی‌حوصله هستند و چت‌بات ‌ها خستگی‌ناپذیرند .

خدمات پشتیبانی از مشتری تغییر کرده است. قبلا شما تیمی مجهز به هدست‌ها و کامپیوترها در دفتر کارتان داشتید تا بتوانید به تلفن‌ها و ایمیل‌های پشت سر هم پاسخ دهید و این روش هنوز هم در بسیاری از سازمان‌ها به کار گرفته می‌شود اما این نوع ارتباط برقرار کردن با مشتری دیگر تغییر کرده است و ما نتیجه می‌گیریم که باید از تکنولوژی استفاده کنیم .

امروزه مشتریان به دلیلِ ترجیحات خود برای ارتباطات شخصی و حرفه‌ای، به سمت اپلیکیشن‌های پیام‌رسان کشیده‌ شده‌اند. روش تعامل آنها نسبت به برندها همانند روش تعاملشان با خانواده و دوستانشان می‌باشد و با توجه به این، شرکت‌ها پیرو مخاطبانشان می‌شوند تا دریابند که آنها در چه جاهایی بیشتر حضور دارند.

متاسفانه، پیداکردن منابع برای ارتباط برقرارکردن با میلیون‌ها مصرف‌کننده بالقوه به صورت روزانه تقریبا غیر ممکن است، بنابراین استفاده کردن از ربات‌ها مطرح می‌شود. این ربات‌ها مجهز به هوش مصنوعی هستند و هوش مصنوعی این امکان را برای ربات‌ها فراهم می‌کند تا با مصرف‌کنندگان به روشی که انسان ها رفتار می‌کنند ارتباط برقرار کنند. نام این ربات‌ها چت‌بات می‌باشد . در چتی پیپل ما در حال تلاش برای حل این چالش هستیم .

منافع یکپارچه سازی چت‌باتِ مجهز به هوش مصنوعی در خدمات مشترکین

همزمان با رشد تکنولوژی هوش مصنوعی، به کارگیری آن در فرآیندهای کسب‌وکار هر سازمانی ضروری می‌باشد و برای شروع چه حوزه‌ای بهتر از خدمات به مشتریان وجود دارد؟ دپارتمان خدمات مشتریان جایی است که برخی از مهم‌ترین و روشنگرترین مکالمات با مشتریان انجام می‌گیرد.

مگر چت‌بات مجهز به هوش مصنوعی چه ویژگی دارد که هر شرکتی در هر نوع صنعت و اندازه‌ای برای برقراری مهم‌ترین ارتباطات خود با مخاطبانش از آن بهره می‌برد؟

خدمت آنی

پیشرفت‌های تکنولوژی و گسترش اینترنت به ما راهکارهای سودمند متعددی در کسب‌وکار را ارائه داده است و همچنین مصرف‌کنندگان را به این تصور مجهز کرده است که آنها می‌توانند اطلاعاتی را که می‌خواهند بلافاصله دریافت کنند. مصرف‌کنندگان بسیار بی‌حوصله شده‌اند و این تکنولوژی تا حدودی فشار را از روی تیم‌های پشتیبانی از مشتری برداشته است.

شرکت‌های بزرگ نمی‌توانند پشتیبانی آنی به مشتریانشان ارائه کنند مگر اینکه میلیون‌ها کاربر استخدام کنند. را‌هکارهای چت‌بات سازمانی مجهز به هوش مصنوعی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا چت‌باتی بسازید که می‌تواند بیشتر مشکلات اساسی مشتریان را شناسایی ‌کند و زمان انتظار را نیز از بین ‌ببرد.

سلف سرویس

این نوع چت‌بات تنها برای ارائه کردن پاسخ‌های آنی به مشتریانتان نیست بلکه راهکارهای چت‌بات سازمانی، این امکان را برای مشتریان ایجاد می‌نماید تا پاسخ‌های بدون انتظار را از طریق ایجاد سیستم سلف سرویس در اپلیکیشن‌های پیام‌رسانِ مورد علاقه‌شان بدست آورند. گذشته از این، شما تنها یک بار سرمایه‌گذاری می‌کنید و سپس این امکان برای شما فراهم می‌شود که هزینه‌ها را از بین ببرید و بهره‌وری را افزایش دهید.

افزایش دسترسی

یکی از بزرگترین مزیت‌های استفاده از راهکارهای چت‌بات سازمانی مجهز به هوش مصنوعی در استراتژی پشتیبانی از مشتری این است که شما در مقیاس جهانی، هفت روز هفته ۲۴ ساعته در دسترس مشتریانتان قرار دارید. حتی اگر هر یک از دفاترتان بسته شود هنوز هم مشتریانتان در موارد اضطراری قادر خواهند بود از طریق کامپیوتر و موبایل با شما ارتباط برقرار کنند.

افزایش فروش

در حالیکه از چت‌بات سازمانی مجهز به هوش مصنوعی عمدتا برای تعامل با مصرف‌کنندگان استفاده می‌شود و هر مشکلی را که ممکن است آنها با آن مواجه شوند حل می‌کند، اما این نوع چت‌بات همچنین می‌تواند به بخش جدایی‌ناپذیری از تیم‌های بازاریابی‌ و فروش‌ تبدیل شود. با آموزش درست، آن قادر خواهد بود تا خدمات شخصی‌سازی شده را برای مشتریانتان به محض نیاز بفرستند و همچنین سفارشات، روند پرداخت و دیگر درخواست‌ها را مدیریت کنند.

تجزیه و تحلیل داده

همانطور که اشاره شد، تیم پشتیبانی از مشتریانتان برخی از مهم‌ترین و روشنگرترین ارتباطات را با مشتریانتان دارد. اما جمع‌آوری و تجزیه و تحلیلِ آن مقدار از داده‌های متنوع عملا غیر ممکن است. خوشبختانه، چت‌بات‌های مجهز به هوش مصنوعی این جمع آوری داده‌ها را برای ما انجام می‌دهند.

بسیاری از راهکارهای سازمانی فعلی، تحلیل‌های محدود شده‌ای را ارائه می‌کنند اما چت‌بات‌های مجهز به هوش مصنوعی گزارشاتی را به شما ارائه می‌کنند که شما برای ارتباطات خودتان نیاز به تحلیل آن دارید. شاخص‌هایی که می‌توانید ردیابی کنید شامل:

  • تعداد کل کاربران
  • میانگین مدت هر رجوع
  • تعداد رجوع به ازای هر کاربر
  • تعاملات با هر نفر
  • نرخ کلیک کردن
  • کاربران فعال
  • عوامل سردرگمی
  • زمان پاسخ‌دهی
  • گام‌های ارتباطی
  • نرخ برگشت مشتری

ساخت چت‌بات مشترکینِ مجهز به هوش مصنوعی برای خودتان

سوال اساسی که می‌توان در این زمینه پرسید این است که بکارگیری چت‌بات مجهز به هوش مصنوعی در فرآیند‌های سازمانی چقدر می‌تواند راحت باشد؟ خوشبختانه مهارت برنامه‌نویسی و توسعه وب برای این کار ضروری نمی‌باشد. در حال حاضر شما می‌توانید از راهکار چت‌بات شرکتی به سادگی برای ایجاد اکانت(حساب کاربری) و لینک کردن آن به پروفایل شبکه اجتماعی‌تان استفاده کنید.

با استفاده از تکنولوژی پیچیده یادگیری ماشین‌، راهکارهای چت‌بات می‌توانند به شما کمک کنند تا چت‌بات مجهز به هوش مصنوعی را در عرض چند دقیقه در خدمات مشترکین‌تان به کار بندید. چت‌بات‌تان باید قادر باشد:

  • با تمام سیستم‌های پرداخت اصلی ادغام شود.
  • بخش جدائی‌ناپذیری از تیم بازاریابی و فروشتان شود.
  • از پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی استفاده کند تا به سوالات تمام مشتریان پاسخ دهد.

سخن پایانی

راهکارهای چت‌بات سازمانی مجهز به هوش مصنوعی اساسا دستیارانِ خدماتِ فوق‌العاده هوشمندی هستند. با وجود این که این چت‌بات‌ها به نظارت افراد برای اطمینان از کارکرد درستشان نیاز دارند، اما آنها به شرکت‌های بزرگ این شانس را می‌دهند تا پایگاه مشتری گسترده‌تری را با قطع هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری به دست آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *